Pondres logo

Anderen ondersteunen in hun groeipad

Home > Anderen ondersteunen in hun groeipad
Gepubliceerd op: 6 april 2021

Anderen ondersteunen in hun groeipad

We zijn veel te bescheiden

Pondres wil een bedrijf zijn van en voor Tilburgers en zet daarom stevig in op lokale samenwerking. Afgelopen jaar leverde dat de BORT-prijs op, de award voor Tilburgs bedrijf van het jaar.

Als CFO van Pondres zet Maarten Wolters zich in voor het MVO-beleid en de regionale toegevoegde waarde van het bedrijf: ‘Ik geloof in de kracht van de netwerkeconomie,’ vertelt hij. ‘Als we innovatief willen blijven, moeten we deel uitmaken van het Tilburgse ondernemersnetwerk. Soms zijn we in Tilburg misschien iets te bescheiden, maar door samen te werken kan onze slagkracht én zichtbaarheid buiten de regio flink toenemen.’

Pondres wordt gezien als stuwende kracht achter sociale innovatie in de regio Tilburg. Deze maatschappelijke betrokkenheid leverde de BORT-prijs 2020 op. Wat ook meespeelde was de transformatie van fysieke naar omnichannel dienstverlening. Pondres biedt bedrijven klantcommunicatie óver meerdere kanalen heen, waaronder e-fulfilment. Dat daar behoefte aan is, blijkt ook uit de forse omzetgroei van 25%.

Tijd geven

Buiten de bedrijfsactiviteiten is Pondres onder meer betrokken bij Humanitas en Inloophuis Midden-Brabant. Eén van de speerpunten van het bedrijf is dan ook goed zorgen voor je omgeving. Maarten gelooft daarbij meer in tijd geven dan in geld geven. ‘Ik ben voorzitter van Vitaal Kraaiven. Daardoor kan ik ook zaken voor elkaar krijgen in het belang van ondernemend Tilburg. Zo ben ik bijvoorbeeld betrokken geweest bij de totstandkoming van samen-werken.nl, waarbinnen bedrijven elkaars personeel kunnen ‘lenen’. Dat doen we samen met De Commanderie. Als het bij hen rustig is, kan hun personeel bij ons aan de slag. Verder zoeken we met andere bedrijven naar mogelijkheden om Tilburgs talent voor de stad te behouden.’

Kompaan gevonden

Pondres wil verder groeien maar wil ook anderen ondersteunen in hun groeipad. Daarom sponsort het bedrijf langebaanschaatsster Maud Lugters en Willem II. Business Consultant Ludo Verhiel: ‘Onlangs verlengden we ons sponsorschap van Willem II met twee jaar. Van 2010 tot 2012 waren we hoofdsponsor, daar worden we nu nog op aangesproken. Twee jaar geleden stapten we opnieuw in. Ik heb echt een rood-wit-blauw hart, ik ben vijfhonderd meter van het stadion geboren. In Maarten heb ik een kompaan gevonden. Zodra het weer kan, zijn we iedere wedstrijd van de partij.’

Dit artikel is geschreven voor en gepubliceerd in Regio Business. Lees het volledige magazine via de site!

Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram