blogs
“To be digital, or not to be digital, that is the question.” Toch? Onze communicatie gaat steeds vaker digitaal. Maar er schuilt meer achter klantcommunicatie dan alleen maar het kanaal waarop het aankomt. Of je nu een marketinguiting of transactionele documenten verzendt, elk stuk communicatie vertelt een eigen verhaal dat het dagelijks leven van jouw klant beïnvloedt.
Jaarlijks hebben we bij Pondres de auditors op bezoek. Voor ons een moment van bezinning, want wat is nu eigenlijk belangrijk? Alles draait uiteindelijk om klanttevredenheid! Maar wanneer is een klant nu tevreden?
Een prettige reis, dat is wat een klant gelukkig maakt. Op vakantie, maar ook bij andere bestemmingen, zoals een digitale route.
Pensioenbewustzijn wordt veelal gezien als de verantwoordelijkheid van de individuele deelnemer. Het is zíjn pensioen en dus zijn pakkie an. Maar is dat wel zo? Hebben we als pensioenfonds, -verzekeraar, -uitvoerder, tussenpersoon of facilitaire organisatie niet een gezamenlijke verantwoordelijkheid? Ik vind van wel.
Met de invoering van de nieuwe AVG-wetgeving worden er door klanten van Pondres veel vragen gesteld over de beveiliging van hun data. En ook in elke aanbesteding staat data security centraal met een hoge SLA (>99,9%) voor het beveiligd en gecontroleerd inpakken van documenten in enveloppen. Bedrijven probeerden nog voor 25 mei een aantal ‘gaten’ te dichten.
Vanuit mijn vakgebied onderhoud ik een bijzondere relatie met wet- en regelgeving. Regels geven immers noodzakelijke kaders en beschermen tegen ongewilde risico’s. Maar tegelijkertijd kunnen regels beperkend zijn als ze in de weg staan van een innovatieve oplossing voor een nijpend probleem.
Pondres heeft al geruime tijd een Security Officer in de persoon van Hans van Gameren. Aan de hand van 5 vragen vertelt Hans wat zijn rol precies inhoudt in het security-beleid van Pondres.
Iedereen kan een nieuwsbrief schrijven, maar hoe zorg je dat deze gelezen wordt? Wij zorgen ervoor dat jouw communicatie binnenkomt bij de ontvanger.
In mijn vorige blog hielp ik je in vijf vragen op weg naar een krachtige visie op klantcommunicatie. En niet zomaar een visie: je weet nu precies wie uw (potentiële) klant is, wat je hem/haar te vertellen hebt en heel belangrijk: op welke manier. Je staat te popelen om aan de slag te gaan. Maar welke oplossing ga je gebruiken? En wie gaat het regelen?
Vergeet even alle techniek, vergeet de belemmeringen van uw organisatie en van uw systemen. Zet uw klant nou eens echt centraal. Weet u wie hij/zij is? Weet u hoe hij benaderd wil worden? En met welke boodschap?