blogs

 

header-smal2_2

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland

25-06-2020 Lieke van Laarhoven

De afgelopen tijd heb ik een goede relatie ontwikkeld met mijn pakketbezorger. Een tijdje geleden kon ik hem wat langer vasthouden en ik vroeg hem: Wordt er nu echt zo veel meer online besteld? Het is een gekkenhuis, zei hij. Dat blijkt ook uit de cijfers. Maar wat betekent de drukte voor de persoonlijke touch?

Klantloyaliteit: do's en don'ts

28-05-2020 Margot Baselier

Klantloyaliteit ontstaat niet zomaar. Gemiddeld zijn er zeven contactmomenten nodig voordat iemand tot een aankoop overgaat. Dit aantal wordt iets lager zodra iemand een (vaste) klant is, maar ook dan is het juist belangrijk om in contact te blijven. En vooral: om top of mind te blijven. Want klantloyaliteit blijft alleen zolang jij toegevoegde waarde blijft bieden. Dit doe je door impactvol te communiceren, oftewel persoonlijk, uniek en relevant. Hoe je dat in de praktijk brengt – en juist niet? Ik geef een paar mooie voorbeelden.

Een klantrelatie is geboren …

21-11-2019 Jos Schellekens

In veel dingen die ik doe ben ik gepassioneerd. Ik heb een prachtig gezin waar ik graag leuke dingen mee doe. Al tien jaar werk ik voor Pondres, waar ik met de klanten nadenk over de inrichting van hun persoonlijke klantcommunicatie. Daarnaast kijk ik graag sport, op televisie of live in het stadion. Eén club steekt er voor mij bovenuit, en dat is PSV. Als klein jongetje kwam ik er al graag en inmiddels volg ik de club in binnen- en buitenland. Maar hoe is mijn klantrelatie eigenlijk ontstaan, vraag ik me weleens af. En waarom houdt deze relatie zo lang stand? Ik ben namelijk al tientallen jaren erg loyaal … en dat is natuurlijk het ultieme doel van elk bedrijf.

Toegevoegde waarde zit in koekjes

11-06-2019 Manon Willms

Afgelopen zaterdag werd ik verrast met een mooie attentie van Nespresso. In een chique verpakking zat een Bedankt-kaart met een set koffie en Cantuchini-koekjes. Als dank, omdat we al 5 jaar lang trouwe klant zijn en genieten van deze heerlijke koffies. Een klein gebaar, maar zo leuk om te ontvangen! Je voelt je als klant gelijk speciaal. En die aandacht en toegevoegde waarde, dat is waar het in klantbeleving om draait.

Persoonlijke communicatie is de sleutel tot succes

Onze klanten helpen bij het realiseren van unieke en relevante klantcommunicatie, dat is wat wij bij Pondres doen. Onze ervaren vakmensen zetten zich hier iedere dag voor in. In onze aanpak en in de relatie met onze klanten is persoonlijke aandacht voor ons een vanzelfsprekendheid. Maar ook richting onze collega’s en sollicitanten – onze mogelijk toekomstige collega’s. Persoonlijke aandacht, die in de (arbeids)markt helaas toch wel uniek is, weet ik uit ervaring.

Ni hao: communiceren zonder woorden

02-05-2019 Bert Alblas

Na een geslaagde rondreis door China hadden we ons enthousiast opgegeven als gastgezin. Daarom stonden we begin vorige maand met ons welkomstbordje op Schiphol te wachten op onze Chinese studente Huâ en haar moeder.

Man in de war

13-03-2019 Wouter de Regt

Ik raak soms in de war. Ik ben een kerel van bijna twee meter lang, die consequent van een jeanswinkel mailaanbiedingen krijgt voor spijkerbroeken die niet verkrijgbaar zijn in mijn lengtemaat. Datagedreven realtime marketing lijkt nog niet zo gemakkelijk in de praktijk te brengen. En het kan zo mooi zijn!

Het WOW-effect in fulfilment

Alleen al in Nederland zijn er meer dan 60 bedrijven waarbij webwinkels hun fulfilment proces kunnen uitbesteden. En hoe bepaal je dan welke partij jou het beste kan ondersteunen? Ben je enkel op zoek naar een bedrijf dat het pakketje zo snel en zo goedkoop mogelijk verzendt? Of wil je je klant op een ander niveau verrassen? En zo ja, hoe doe je dit dan?

Klantbeleving maakt fulfilment sexy

25-02-2019 Lieke van Laarhoven

Als consument is het heel logisch dat wanneer je een product besteld dit de volgende dag netjes wordt geleverd. Is het vervolgens toch niet wat je zoekt dan stuur je het gewoon terug. Hoe kan een fulfilment bedrijf zich in deze markt onderscheiden? Wat wil de consument? Hoe maak je fulfilment sexy? Lees & leer! 

Waarom gepersonaliseerde direct mail effectief is

06-02-2019 Margot Baselier

Persoonlijke communicatie begint natuurlijk bij het aanspreken van de ontvanger met zijn of haar naam. Maar in de huidige data driven samenleving gaan de mogelijkheden veel verder dan dat. Gelukkig maar, want klanten nemen inmiddels geen genoegen met minder. Hoe je dit aanpakt in jouw direct mailing? Ik vertel het je graag in dit artikel.

‘Beste heer/mevrouw’ spreekt niemand aan

13-09-2018 Davy Nanulaitta

Stel, je loopt in een drukke winkelstraat en je hoort ineens ‘meneer/mevrouw, mag ik u wat vragen?’. Waarschijnlijk weet je dan al hoe laat het is, maar voel je je ook aangesproken? Of niet (of doe je alsof) en loop je door? En stel dat je in dezelfde winkelstraat loopt en je hoort iemand je naam roepen. Kleine kans dat je je niet aangesproken voelt, toch?

Customer experience: de 3 A’s

06-09-2018 Margot Baselier

De ervaring die een klant heeft met jouw bedrijf kan je maken of breken. Niet voor niets wordt er steeds meer aandacht besteed aan het optimaliseren van de customer experienceMaar zijn bedrijven wel zo accuraat, actueel en attent als zij pretenderen te zijn? I beg to differ …

3 tips voor impactvolle communicatie uitingen

07-08-2018 Lieke van Laarhoven

Internet, krant, tv, radio, brievenbus, winkels, langs wegen; overal zijn communicatie uitingen te vinden met als doel de consument in beweging te brengen. Het blijkt dan ook dat consumenten gemiddeld 2900 marketinguitingen per dag zien. Dus hoe zorg je ervoor dat, in de strijd om aandacht, juist jouw uiting opvalt? Hoe verhoog je de effectiviteit van je campagnes en daarmee de ROI? En hoe zorg je ervoor dat je klanttevredenheid verbetert?

Closed loop couverteren: 100% zekerheid voor AVG

02-07-2018 Ludo Verhiel

Met de invoering van de nieuwe AVG-wetgeving worden er door klanten van Pondres veel vragen gesteld over de beveiliging van hun data. En ook in elke aanbesteding staat data security centraal met een hoge SLA (>99,9%) voor het beveiligd en gecontroleerd inpakken van documenten in enveloppen. Bedrijven probeerden nog voor 25 mei een aantal ‘gaten’ te dichten.

Privacy als marketingkans

23-10-2017 Wouter de Regt

Iedereen kan een nieuwsbrief schrijven, maar hoe zorg je dat deze gelezen wordt? Wij zorgen ervoor dat jouw communicatie binnenkomt bij de ontvanger.

Meer vertrouwen door persoonlijke communicatie

Consumenten zien dagelijks meer dan 5000 advertenties. Al die boodschappen maken het moeilijk voor merken om op te vallen en voor consumenten moeilijk om te weten wie te vertrouwen is.