Voorbeeld 1: Crown
Crown is een uitzendbureau dat haar toekomstige klanten op een creatieve manier wilde benaderen. Om dit te laten slagen moet de mailing persoonlijk, uniek en relevant zijn. Wij zijn deze uitdaging aangegaan.
Het resultaat? Een mailing opgezet in twee stappen. Eerst ontvangt de potentiële klant een gepersonaliseerde brief. Daarna volgt naar de geïnteresseerden een LP in hoes bedrukt met recensies van klanten en uitzendkrachten van Crown. Een van de prachtige voorbeelden van hoe direct mail potentiële klanten kan activeren.
Voorbeeld 2: DAF

DAF PACCAR is een leverancier van truckonderdelen voor 1000 onafhankelijke DAF-dealers in 15 landen. Zij stonden voor het vraagstuk: Hoe kan DAF meer grip krijgen op de keten en het marktaandeel in onderdelen verhogen?
De oplossing? Maandelijks gepersonaliseerde brochures en direct mailingen verzonden vanuit de naam van DAF naar de dealers. Alle brochures beschikken over content die specifiek gericht is op de behoefte van de dealers. Elke brochure bevat haar eigen producten en tarieven. De DAF-case is een van de direct mail voorbeelden van hoe personalisatie het verschil maakt.
Voorbeeld 3: Valentijnsdag bij Pondres
Iedereen wil op Valentijnsdag wel iemand verrassen. Maar hoe val je nou echt op tussen al die geheime aanbidders? Het antwoord: een gepersonaliseerde direct mail, met uiteraard … chocolade!
Liefde op het eerste gezicht? Jazeker, dit direct mail voorbeeld heeft erg leuke reacties opgeleverd! Men heeft genoten van de chocola en een groot gedeelte heeft vervolgens de QR-code gescand. Hierdoor is goed meetbaar wie er geïnteresseerd is. De geïnteresseerde zijn vervolgens opgevolgd. Niet direct met harde sales, maar een leuk praatje over de direct mail doet al wonderen.