Direct marketing
In direct contact staan met je klanten? Direct marketing maakt het verschil. Via deze vorm van marketing kan je de klant op een net wat andere manier benaderen.
In direct contact staan met je klanten? Direct marketing maakt het verschil. Via deze vorm van marketing kan je de klant op een net wat andere manier benaderen.
Bij normale vormen van marketing vindt massacommunicatie plaats. Er is een "algemene” boodschap. Een voorbeeld hiervan is een tv-advertentie. Direct Marketing heeft een directe en persoonlijke benadering. De (potentiële) klant wordt persoonlijk benaderd, waarbij om een reactie van de opdrachtgever wordt gevraagd. De directe benadering is gebaseerd op de beschikbare individuele data en inzicht in de voorkeuren en het gedrag van de (potentiële) klant.
Voorbeelden van deze directe manier om marketing te bedrijven zijn:
Aangezien met deze mediums wordt opgeroepen tot actie van de klant, is het een vorm van Push marketing.
Wanneer het juist wordt ingezet kent direct marketing een geweldig rendement. Het grote voordeel ten opzichte van andere marketingmiddelen is dat deze directe aanpak tot in de puntjes te personaliseren is. Daarnaast roept het op tot actie, waardoor men snel de effecten ervaart. Verstuur bijvoorbeeld een direct mail en personaliseer deze in detail voor de ontvanger. Door de raakvlakken van de boodschap en het beeldmateriaal met zijn of haar interesse, is deze nog maar moeilijk te weerstaan.
Bij Pondres zijn we gespecialiseerd in direct marketing post met direct mail. Ook kunnen wij andere vormen verrichten. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op.
Wil jij meer informatie over hoe wij jouw marketing optimaal laten landen bij je doelgroep? Neem gerust even contact met mij op!