Wat is direct mail?

whitepaper

wat is direct mail

 

Hét medium die niet mag ontbreken in jouw marketingcampagne is direct mail. Het is een uitermate effectief communicatiemiddel om (potentiële) klanten te activeren, informeren of inspireren. De kracht zit in de eindeloze mogelijkheden ter personalisatie, die je verder kunt versterken met een vleugje creativiteit. Lees verder over de definitie, mogelijkheden, voordelen, nadelen en waarom het jouw campagne zo een boost kan geven.

 

Direct mail betekenis

Wat is direct mail? Direct mail of DM schuilt ook onder de definitie van direct marketing of print marketing. Het communicatiemiddel wordt ingezet om een grote groep ontvangers snel en persoonlijk te benaderen. Het doel is om respons te ontvangen, zoals een verkoop, aankoop, donatie of afspraak, maar het kan ook gebruikt worden als branding of voor het verschaffen van meer informatie. 

Direct mail is niet alleen bedoeld om klanten en prospects te benaderen, maar kan ook ingezet worden om inactieve klanten te activeren. Dit komt omdat een fysieke mailing een verrassingseffect heeft. Tegenwoordig is men gefixeerd op online, waardoor offline uitingen soms over het hoofd worden gezien. Waar online banners en advertenties als irritant worden ervaren, wordt DM gezien als creatief, verrassend en leuk om te ontvangen. Dit maakt dat ontvangers enthousiast worden over de persoonlijke fysieke benadering en bereid zijn hierop te reageren.

Direct mail

 

Van standaard tot gepersonaliseerd

Voorheen was het enkel mogelijk om algemene brochures, selfmailers, flyers en brieven te versturen naar de ontvanger. Met de komst van gepersonaliseerd printen is dit veranderd. Tegenwoordig is het mogelijk om direct mail te personaliseren naar gegevens van de ontvanger, zoals de naam, leeftijd en interesse. Een DM is niet meer gericht aan men, nee, deze is gericht tot jou. Het voordeel hiervan is dat het de betrokkenheid verhoogt van een individu of geselecteerde doelgroep. De hoge betrokkenheid draagt bij aan een hoger conversieratio. 

 

Meetbaarheid 

Er gaan geruchten dat de meetbaarheid van fysieke mailing laag is, maar dit is onjuist. Het is zelfs erg goed te meten. Met bijvoorbeeld een Mail Monitor Onderzoek kan er achterhaald worden of de mailing is gelezen en hoe deze wordt beoordeeld.

Behalve een onderzoek kan een direct mail ook van meetbare factoren worden voorzien, zoals het toevoegen van een QR-code. Hierdoor weet je exact welke geaddresseerden zijn geactiveerd, waarna je ze gepast kan opvolgen.

Wat direct mail complex maakt

Eenvoudige en ingewikkelde mailinglijsten vereisen nauwkeurigheid en ervaring. Het inregelen van een DM kan een lastig proces zijn. Zeker met de aangescherpte privacywetgeving in 2018, is het noodzaak om de vele gegevens die worden gebruikt tijdens de productie te handhaven. De DM moet de juiste gegevens bevatten en mag niet in de verkeerde brievenbus terecht komen. Het is aan te raden om een direct mailing te verzenden met een partner die al jaren ervaring heeft in het vakgebied, om geen nadelen te ondervinden van de strenge wetgeving.

 

Wat is direct mail? Vraag het een specialist

Met jarenlang ervaring in het verzorgen van meetbare direct mail campagnes kunnen wij met zekerheid zeggen dat het een zeer rendabel marketingcommunicatiemiddel is. De rendabiliteit is te danken aan de lage kosten, vanaf slechts €0,35 per mailpack, in verhouding tot de hoge respons. 

Wil je aanvullende informatie of ben jij op zoek naar een partner die jouw DM kan produceren en versturen? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Pondres is al ruim 60 jaar gespecialiseerd in het hele proces van direct mail, printen tot levering. Met ons eigen machinepark leveren we constant hoge kwaliteit en beschikken over de nodige certificaten en tevreden klanten om dit aan te tonen. Wij werken snel en professioneel. Dit houdt in dat wij jouw fysieke mailing binnen vijf dagen van concept tot aan brievenbus kunnen brengen. Dit alles bieden wij aan tegen scherpe tarieven.

Wil je zelf van start en weet je niet hoe? Download dan nu de gratis whitepaper en zet binnen acht stappen een direct mail campagne op.

Davy_pf-1

Meer weten?
Wil jij meer informatie over hoe wij jouw campagne uniek, verrassend en succesvol maken? Wacht dan niet langer en neem direct contact met mij op.

Davy Nanulaitta - Accountmanager
+31 61 12 47 17 60
davy.nanulaitta@pondres.nl

Neem contact op met

Download de gratis direct mail whitepaper

Ik blijf graag op de hoogte