
Jouw klanten bewegen elke dag!
Door duizenden verhuizingen, honderden scheidingen en sterfgevallen per dag bevat gemiddeld 15 tot 20% van je databestand foutieve informatie. Zonde! Want deze data speelt een belangrijke rol in de resultaten van jouw marketingcampagnes. Pondres optimaliseert met datamanagement je databestand en zorgt voor meer inzicht, klantkennis en effectiviteit.
De voordelen van datamanagement voor jou
Datamanagement diensten

Uniformeren/Opschonen van je klantdata
Slordige informatie in je databestand kan komen door slordigheidsfoutjes (zoals juist wel of geen hoofdletter), een extra spatie, dubbele informatie en ga zo maar door. Naast dat het er niet professioneel uitziet, leidt het ook onnodig tot fouten, extra kosten en irritaties bij je klanten. Datamanagement helpt je om jouw data te uniformeren, standaardiseren, en corrigeren. Hierdoor is jouw database altijd op orde.

Mailbaarheidscheck van je databestand
Met onze mailbaarheidscheck weet je zeker dat je geen onnodige kosten maakt in je communicatie campagne. We verwijderen namelijk overleden personen, foutieve postcode huisnummer combinaties en dubbele records uit je bestand. Zo worden de waste en het aantal retouren van je campagne tot een minimum beperkt.
Door middel van de mailbaarheidscheck bespaar je gemiddeld 15% aan campagnekosten!
Mailbaarheidsoptimalisatie voor meer bereikbaarheid
We stellen op persoonsniveau vast of jouw klant nog op het bij jouw bekende adres woont. Zo niet, is hij/zij dan overleden of verhuisd en eventueel teruggevonden op een nieuw adres. Gemiddeld is 60% van de verhuisde personen terug te vinden op een nieuw adres.

Generieke klantprofielanalyse voor meer klantinzicht
Onze klantprofielanalyse maakt inzichtelijk uit welke 9 socio-demografische kenmerken jouw bestand is opgebouwd: geslacht, leeftijd, inkomen, huishouden, woningtype, koop-/huurhuis, WOZ waarde, bouwjaar woning en provincie. We kijken hoe deze kenmerken binnen het bestand verdeeld zijn en vergelijken dit met Nederland als geheel. Hierdoor ga je met datamanagement van data naar informatie.
Zo ontdekken we:
- Wie je doelgroep is en of je communicatie juist is afgestemd op de doelgroep
- Wat de potentie is voor mogelijke nieuwe klanten (look-a-likes)
- Of en waarin top-, midden-, en kleine klanten zich onderscheiden.
Look-a-likedata, doelgroep- en burenselecties voor een groter klantbestand
Weet jij wie je doelgroep is, waar en hoe ze wonen en/of wat hen beweegt of is jouw product of dienst interessant voor een bepaalde doelgroep? Dan kun je aan de hand van deze kenmerken je klantbestand vergroten door het aankopen van nieuwe data.
Door middel van look-a-like -, buren - of doelgroep selecties zorgen wij voor interessante nieuwe NAW data waarmee jij jouw gerichte marketingcampagne kan starten of verrijken.

Individuele klantprofielverrijking voor meer klantkennis met datamanagement
Wil je meer weten van je huidige klant zoals het telefoonnummer, geslacht en geboortejaar of mis je deze gegevens bij enkele klanten? Onze gespecialiseerde partner beschikt over actuele en privacy bestendige (openbare) bronnen die met zorg worden onderhouden waardoor jouw data kan worden aangevuld met basisgegevens. Ook kan je klantdata verrijkt worden met meer dan 70 socio-demografische kenmerken. Zo weet je precies wie, waar behoefte aan heeft bijvoorbeeld door koopgedrag of gezinssamenstelling.