Transactionele communicatie

Documentstromen in transactionele communicatie zijn vaak complex, met verschillende outputkanalen en processen. Wij helpen je communiceren via het voorkeurskanaal van je klanten; fysiek of digitaal. Zo verbetert de klantbeleving, terwijl je totale kosten (TCO) afnemen en je time-to-market versnelt. We vertellen je graag hoe we dit voor je doen.

voordelen contact

transactionele communicatie
2rem

Transactionele communicatie vraagt veel kennis en capaciteit, zeker gezien de snelle technologische ontwikkelingen en communicatiemogelijkheden rond de digitale transformatie. Want hoe krijg je alle (vaak privacygevoelige) informatie zo efficiënt, veilig en laagdrempelig mogelijk bij jouw klant? Hoe zorg je dat je digitaal kunt communiceren, maar borg je fysieke alternatieven? Het is je zorgplicht om al je klanten te bereiken, maar hoe doe je dat, in het snel veranderende communicatielandschap en tegen zo laag mogelijke kosten? We helpen je hier graag bij met onze omnichannel oplossingen. Hoe? Dat lees je hieronder.

 

Ga direct naar:

 

Wat is transactionele communicatie?

Transactionele communicatie of transactiecommunicatie verwijst naar alle financiële of administratieve informatie die bedrijven en instanties uitwisselen met hun klanten, fysiek én digitaal. Denk aan documenten als pensioenoverzichten, polissen, contracten, facturen, verzekeringspapieren en afschriften. Maar ook processen daaromheen, zoals betalingen en ondertekeningen.

 

De behoefte aan fysieke documentlogistiek neemt af door alle digitale communicatie, en daardoor ook de volumes. Organisaties die dit altijd intern verzorgden op eigen printafdelingen, overwegen hun transactionele communicatie nu uit te besteden. In toenemende mate digitaal, maar ook nog fysiek waar dit nodig is, gevraagd wordt door de klant of simpelweg meer impact heeft. Dit vraagt om een optimale integratie van alle fysieke en digitale communicatiestromen. Wij helpen je hierbij en bieden jou de communicatie zoals jouw klant dat wenst: fysieke transactiemail, digitaal, of beide.

 

Transactionele communicatie: de voordelen

 


Gepersonaliseerde omnichannel communicatie 

Meer effiëncy en gebruiksgemak

Continue innovatie



Hoge klantbeleving, lage kosten

Totale ontzorging in het communicatie proces

Efficiency en gebruiksgemak
Je klant verwacht dat je digitaal bereikbaar bent, maar ook fysiek als dat even beter uitkomt. Vanuit ons platform communiceer je via het kanaal waarop je klant zich bevindt.  Via een real-time dashboard heb je inzicht in alle uitingen. Bovendien weet je altijd zeker dat alle communicatie aankomt bij de ontvanger. Wij leveren de beste oplossingen voor jouw transactionele communicatievraagstukken. Onze oplossingen zijn modulair en generiek, ons advies is maatwerk. Als je je klanten benadert via hun voorkeurskanaal, voelen ze zich gehoord en gewaardeerd. Het resultaat? Meer klantbeleving tegen lagere kosten. Wij nemen je het totale klantcommunicatieproces uit handen, van data input tot documentopmaak tot distributie per kanaal. Zo houd jij focus op je eigen core business. 

Profiteer van onze ervaring

Pondres heeft een jarenlange trackrecord op het gebied van (digitale) datagedreven klantcommunicatie en kan grote hoeveelheden data verwerken tot gepersonaliseerde uitingen. Vanuit deze ervaring helpen wij je naar klantvriendelijke, efficiënte en veilige omnichannel communicatie. De digitale klantverwachting staat voorop, maar we verzorgen ook jouw afnemende printvolumes voor je. Daarbij blijf je dankzij onze sterke porti-contracten profiteren van goedkope verzending, ook bij kleinere aantallen.

 

Wij helpen je met je transactionele documentlogistiek vanuit de behoefte van jouw eindklant en zorgen ervoor dat je hem benadert via het kanaal waar hij (op dat moment) bereikbaar is. Zo weet je zeker dat je boodschap aankomt conform wetgeving en zorgplicht, en verbeter je de klantbeleving.

 

Ons team is bovendien flexibel om daar waar nodig ad hoc en snel te acteren op jouw wensen en verzoeken, maar ook om vanuit de ervaring en expertise proactief met je te schakelen. Wij bieden je een partnership, geen klantrelatie. Zodat jij je kunt richten op je eigen core business, maar wel de regie houdt over je communicatieproces.

Wil je meer informatie over onze voordelen voor jou? We gaan er graag wat dieper op in!


Onze aanpak

Pondres biedt omnichannel klantcommunicatie vanuit het Omniaplatform: ons generieke en modulaire Customer Communication Management-platform. Op basis van jouw wensen stellen we modules samen, van datamanagement tot documentcompositie, van processing tot distributie via diverse fysieke en digitale kanalen. Alle modules zijn op maat te configureren in design en content. Zo zorg je voor relevante communicatie op het juiste moment en via het meest geschikte format en kanaal - zonder de ballast maatwerk. 

 

Onze modules kun je los inzetten, maar ook combineren met andere systeem-geïntegreerde communicatieoplossingen zoals een digitale kluis of handtekening, of juist fysieke communicatiemiddelen zoals transactiemailJij bepaalt bovendien de aanlevering en verwerking: je kunt het document vanuit je eigen backendsysteem aanleveren of de documentopmaak geautomatiseerd op basis van gepersonaliseerde data op het Omniaplatform laten verzorgen. We kijken graag samen met jou wat het beste werkt voor jouw bedrijf. 

 

Veiligheid en compliancy

Bij Pondres weet je zeker dat alle communicatie veilig en betrouwbaar bij je eindklant aankomt. Wij voldoen namelijk aan de hoogste compliancy-eisen van de AVG/GDPR en zijn gecertificeerd voor onder andere ISO 27001, ISO 9001 en ISAE 3402 Type II, normeringen op het gebied van informatiebeveiliging en kwaliteit.

Wouter_pf

Meer weten?

Wil je meer informatie over hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen op het gebied van transactionele communicatie of je digitale transformatie? Neem even contact met mij op!

Wouter de Regt - Business Development Manager

+31 88 949 41 73
wouter.de.regt@pondres.nl

Neem contact op met

2rem
Klantcase_Syntrus Achmea

Digitalisering pensioencommunicatie
voor Syntrus Achmea

“Pondres weet optimaal in te spelen op vraagstukken van de pensioenmarkt. Ook de snelheid waarmee wetgeving een rol speelt in pensioencommunicatie kunnen ze duiden. Aan de andere kant geeft Pondres inzicht in de (on)mogelijkheden van technische oplossingen. Dit maakt dat er geen sprake is van een klant-leveranciersverhouding maar van een ketenpartnership.”

Marcel Sanders
Manager Productinnovatie, SYNTRUS ACHMEA

Lees verder

logo-elipslife-1-min_s

Documentoutputmanagement voor elipsLife

 Aan de ene kant is Pondres een betrouwbare printpartner met een jarenlange ervaring in de transactionele printsector, met aan de andere kant een duidelijke focus en visie met betrekking tot de digitale transformatie. En om die reden hebben we dan ook gekozen voor Pondres: omdat we op zoek waren naar een partner en niet alleen een uitvoerder.

Roger Portmann
Head Client Solutions, elipsLife

Lees verder

Klantcase_Allianz-2

Digitale transformatie Allianz

“Allianz wil zich steeds meer digitaal laten zien in de financiële sector. Pondres helpt ons bij deze digitale transformatie door de documenten op te maken en in onze pensioenkluis te plaatsen. Zo zijn deze altijd voor onze klanten beschikbaar in een beveiligde omgeving. Doordat Pondres altijd met ons meedenkt in oplossingen, kunnen wij een goede digitale verzekeraar zijn voor onze klanten.”

 

Karel Lagemaat
Directeur Operations Life, ALLIANZ
2rem
2rem

Alles over de voordelen voor jou 

 

1. Gepersonaliseerde, omnichannel communicatie

 

Je klant staat centraal: hij beslist hoe er gecommuniceerd wordt en verwacht dat je digitaal bereikbaar bent. Maar ook dat dit fysiek mogelijk blijft als dat hem even beter uitkomt. Vanuit ons platform communiceer je via het kanaal waarop je klant zich bevindt. Of dat nu een (beveiligde) e-mail is of een digitale kluis, een app of toch via de post. Wij zorgen voor een geautomatiseerd proces en een naadloze ervaring over álle kanalen, zodat jouw communicatie snel, herkenbaar en correct verloopt. 

 

2. Efficiency en gebruiksgemak

 

Via een real-time dashboard heb je continu inzicht in alle stappen van het communicatieproces. Zo kun je al je uitingen vanuit één duidelijk overzicht beheren en wijzingen in bijvoorbeeld content of huisstijl in een keer doorvoeren. Bovendien weet je altijd wat er gecommuniceerd is, wanneer en hoe, zodat je zeker weet dat al je communicatie aankomt bij je eindklant. 

 

3. Continue innovatie

 

Vooroplopen in een veranderende markt en klantwens vraagt continu om innoveren. Bij Pondres ligt de focus dan ook op het blijven leveren van de beste oplossingen voor jouw transactionele omgeving. We werken dagelijks aan optimalisaties en nieuwe functionaliteiten, en adviseren je over wat het beste is voor jouw bedrijf. Onze oplossingen zijn modulair en generiek, ons advies is maatwerk.

 

4. Hoge klantbeleving, lage kosten

 

Digitale communicatie is het doel, van jou en je klant. Daardoor worden je fysieke stromen steeds duurder door dalende volumes. Wij helpen je jouw klantcommunicatie te digitaliseren, terwijl we de fysieke mogelijkheden blijven aanbieden waar nodig. Doordat je je klanten benaderd via hun voorkeurskanaal, voelen ze zich gehoord en gewaardeerd. Het resultaat? Meer klantbeleving tegen lagere kosten.

 

5. Totale ontzorging in het communicatieproces

 

In veel bedrijven wordt transactionele communicatie als losse 'point solutions' door meerdere afdelingen of leveranciers verzorgd. Een intensief en foutgevoelig proces. Wij beschikken over snelle printstraten én alle digitale kanalen. Daarmee nemen we je het totale klantcommunicatieproces uit handen, van documentopmaak tot distributie per kanaal; met support en advies bij elke stap. Je hebt geen omkijken meer naar de uitvoering van communicatie en kunt gemakkelijk focus houden op je eigen core business.

 

Neem nu contact met ons op!

2rem