Digitalisering

Digitalisering helpt jouw organisatie met het behalen van haar doelstellingen.

Wat is digitalisering?

Digitalisering is het proces waarbij analoge informatie wordt omgezet in een digitale vorm. Door digitalisatie worden werkprocessen en procedures aangepast met als resultaat dat bedrijven efficiënter, klantvriendelijker, kostenbesparender worden en dat data veiliger kunnen worden opgeslagen.

Waarom digitaliseren

Organisaties die willen digitaliseren, merken dat er ruimte is voor procesverbetering. Dit kan door de inzet van nieuwe technologieën en ICT-middelen. Door minder handmatig te werk te gaan maak je minder fouten, loopt een proces efficiënter en bespaar je geld. Zo worden bijvoorbeeld contracten en documenten vaak nog met de hand ondertekend en ingescand voor versturing. Dit kan sneller, efficiënter, veiliger en klantvriendelijker via een digitale handtekening. Dit is slechts één van de vele voorbeelden van hoe veelvoorkomende processen kunnen worden verbeterd voor zowel de organisatie als klanten. Digitaliseren helpt je groeien op verschillende vlakken. Omzet is één punt maar denk ook aan tijdswinst en de groei van klanttevredenheid.

We hebben de vier belangrijkste voordelen voor je op een rij gezet:

Voordelen:

Efficiënt en snel

Met digitalisering zet je veel voorkomende processen om in automatische processen. Zo worden deze processen gebruiksvriendelijker, razendsnel en efficiënter voor jou en de klant.

Veilig 

Geen los slingerende papieren meer met waardevolle persoonsinformatie, maar een overzichtelijke database die beveiligd is volgens de hoogste privacy standaarden.

Kostenbesparend

Kosten worden aanzienlijk verlaagd door gedigitaliseerde en/of geautomatiseerde processen. Denk hierbij aan besparing in verzend- en portikosten en minder personeelshandelingen.

Klantverwachting

Consumenten stellen hoge eisen aan hun communicatie met bedrijven. Ze verwachten een gebruiksvriendelijke manier om snel en veilig te communiceren.

Digitalisering en digitale transformatie

Er wordt gesproken over digitale transformatie wanneer digitalisatie op grote schaal plaatsvindt, waardoor de bedrijfsvoering en processen blijvend veranderen. Hiermee creëert het bedrijf een digitale en wendbare organisatie waarin de klant centraal staat tijdens de customer journey. Hiermee zal ook de klanttevredenheid stijgen.
 

Hoe pak je het aan?

Hoewel veel bedrijven de voordelen van digitaliseren zien, weten ze vaak waar te beginnen. Dat is ook niet vreemd, aangezien er rekening gehouden moet worden met zowel wetgeving, als (bestaande) software en eventueel hardware.

Bedenk eerst of je huidige processen goed aansluiten bij de wensen en de verwachtingen van je klant. Wat wil hij nu en in de toekomst? Voorkom cruciale fouten en laat je goed adviseren door een specialist om je digitalisering soepel te laten verlopen.  Deze stelt samen met jou een plan op, informeert je over de laatste wetgeving en adviseert je over de juiste hard- en software.

Natuurlijk kan je ook zelf je kennis uitbreiden. We hebben voor jou de kennis gebundeld in informatieve whitepapers. Deze kan je hieronder gratis downloaden.
 

Verrijk je kennis en download de whitepapers

Neem contact op

Ik help je graag met jouw digitale transformatie. Neem nu vrijblijvend contact met me op om samen te bespreken waar je kansen liggen en hoe we die gaan benutten. Dit kan via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Wouter de Regt
Business Development
Neem contact op
Zes zekerheden
Top arrow-right
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram