Omniaplatform

Pondres biedt omnichannel klantcommunicatie vanuit het generieke, modulaire Omniaplatform. Op basis van jouw wensen en behoeften stellen we modules samen, op maat geconfigureerd in design en content. Zo kun je efficiënt, relevant en onderscheidend communiceren, zonder maatwerk.

contact

Pondres_Transactioneel_header


Om aan de communicatiebehoeften van onze opdrachtgevers te voldoen, maken wij bij Pondres gebruik van het Omniaplatform; ons generieke en modulaire Customer Communication Management-platform. Op basis van jouw wensen stellen we modules samen, van datamanagement, documentcompositie en processing tot distributie. In iedere stap van het proces bepalen we samen welke modules van toegevoegde waarde zijn voor jouw gestelde doelen.

Alle modules kunnen bovendien op maat worden geconfigureerd in design en content. Het resultaat? Relevante en onderscheidende klantcommunicatie op het juiste moment via het meest geschikte format en kanaal, zonder de ballast van maatwerk. We vertellen je graag hoe we dit voor jou regelen.

Wat komt aan bod?

 

3 communicatievraagstukken, 1 oplossing

#1 Ben je op zoek naar een oplossing voor een complexer communicatievraagstuk die bijdraagt aan je TCO op lange termijn?

Wij bieden meer dan onze losse communicatieoplossingen en kijken graag samen hoe we verdere toegevoegde waarde kunnen realiseren binnen jouw documentlogistiek. Door middel van business ruling en process management kunnen we je complete proces overnemen, aanpassen en optimaliseren.

We zorgen er bijvoorbeeld voor dat je factuur via beveiligde mail naar de klant gaat, zodat hij deze direct digitaal kan betalen. Bij geen reactie sturen we na een digitale reminder de factuur alsnog fysiek. Of we maken een HTML5-document op basis van jouw data, dat we als embedded PDF in een digitale kluis plaatsen voor je klant. Zo stroomlijnen we elk proces in een geautomatiseerde flow. 

#2 Heb je behoefte aan meerdere kanalen, maar geen verdere concepting, logica en business ruling?

Via een API-koppeling krijg je direct toegang tot onze volledige Communicatiesuite met alle kanalen, fysiek én digitaal. Je profiteert van een groot aanbod kanalen, zodat je elke individuele ontvanger op gepaste manier kunt benaderen.

Vanuit je eigen backend-systemen stuur je zelf ieder kanaal aan; van beveiligde digitale kanalen zoals Secure eMail of een digitale kluis, tot verzending via post. Alles is mogelijk via ons Omniaplatform. 

#3 Wil je één specifieke communicatieoplossing?

Wij bieden je systeem-geïntegreerde communicatieoplossingen die naadloos aansluiten op je in je eigen processen. Denk aan een digitale, rechtsgeldige handtekening met eSign, of distributie via Secure eMail of een digitale kluis.

Met een laagdrempelige koppeling verbinden we jouw data en systemen aan ons platform. Zo kun je direct je communicatie of processen inregelen via het kanaal dat je wil, batchgewijs of on demand. 

 

Technische specificaties Omniaplatform

Interactie en aanlevering data

Het Pondres Omniaplatform interacteert met alle formaten data, zoals XML, CSV, PDF, AFP, JSON, Post Script en ZIP, via standaard en transparante API’s en/of REST-services. Change-trajecten bij de IT-afdeling worden zo vermeden. Er zijn twee vormen van aanlevering mogelijk:

  • Jij levert eigen opgemaakte documenten aan vanuit je backend; wij verzorgen de verwerking en distributie
  • Jij levert gepersonaliseerde data aan; wij verzorgen en beheren de templateopmaak naar het juiste documentformat.

Alle aangeleverde (stuur)databestanden worden na aanlevering gecontroleerd voor verdere verwerking.

Mass customization

Het Omniaplatform is geschikt voor mass customization. Dit betekent je op basis van ingestelde logica de juiste content, branding, templating (format) en kanalen kunt selecteren, zonder steeds een volledig nieuw proces te moeten inrichten. Zo kun je uitingen razendsnel aanpassen per document of label.

Distributie (batch of on demand)

Aangeleverde documenten worden verrijkt, gepersonaliseerd en/of geproduceerd (templating), en vervolgens gereedgemaakt voor distributie. Dit gebeurt in batches of on demand. Het Omniaplatform biedt een verscheidenheid aan formats en kanalen, fysiek én digitaal. Middels ingestelde logica worden wordt elke gepersonaliseerde uiting volledig geautomatiseerd verzonden via het voorkeurskanaal van de eindklant.

Ook een vervolgactie kan automatisch geactiveerd worden op basis van zijn of haar gedrag. Bijvoorbeeld reminder-mail of fysieke verzending als digitaal niet meteen het gewenste effect bereikt.  

Logging en dashboarding

Elke stap van het productie- en communicatieproces wordt automatisch gelogd. Daardoor heb je direct toegang tot transparante rapportages en een real-time dashboard. Op die manier kun jij voldoen aan je zorgplicht en wetgeving omtrent een veilige en zekere levering van (privacygevoelige) communicatie.

Innovaties en managed services

Vooroplopen in een veranderende markt van omnichannel klantcommunicatie vraagt continu om innoveren. Bij Pondres ligt niet voor niets de focus op het (blijven) leveren van de beste communicatieoplossingen. Ons team beschikt over de noodzakelijke flexibiliteit om daar waar nodig ad hoc en snel te acteren op jouw verzoeken, maar ook vanuit ervaring en expertise proactief te schakelen. Daarbij vertalen wij nieuwe technologische ontwikkelingen naar een werkbaar advies dat aansluit bij jouw strategie en behoeften.

Het is belangrijk dat het Omniaplatform beschikbaar is als jij dat nodig hebt – en ook dat je dan support krijgt om eventuele vragen te beantwoorden of verstoringen te verhelpen. Wij staan voor je klaar, zowel operationeel als coördinerend, en zorgen ervoor dat jij vooruit kunt.  

enkele communicatieoplossingen

Pondres_Secure eMail_tn

Beveiligde e-mail

Met beveiligde e-mails kun je privacygevoelige informatie vertrouwelijk en compliant verzenden.

Beveiligde e-mail
tn_digitale kluis

Digitale kluis

Een online kluis is de perfecte plek om privacygevoelige documenten beveiligd op te slaan voor je klanten.

Digitale kluis
tn_digitale facturatie

Digitale facturatie

Door facturen online te verzenden kun je je klanten eenvoudiger en sneller laten betalen.

Digitale facturatie
Pondres_eSign_tn

Digitale handtekening

Een digitale handtekening is een snel, papierloos en rechtsgeldig alternatief. Bovendien weet je zeker dat je te maken hebt met de juiste persoon door verschillende identificatiemogelijkheden. Veilig online zakendoen, daar teken je toch voor? 

Digitale handtekening
Wouter_pf

Meer weten?

Dit is in het kort hoe Omnia ons helpt jouw omnichannelcommunicatie snel en efficiënt te verzorgen. We vertellen je graag meer over de vele technische uitdagingen én mogelijkheden. Neem gerust even contact met mij op!

Wouter de Regt - Business Development Manager

+31 88 949 41 73
wouter.de.regt@pondres.nl

Neem contact op met

2rem