Retourmanagement

 

Retourmanagement speelt een belangrijke rol in de klanttevredenheid en beleving van jouw klanten. Effectief retourmanagement zorgt namelijk voor meer tevreden klanten en werkt bovendien kostenbesparend. We vertellen je graag hoe wij je hierbij kunnen helpen.

Naar e-fulfilment

Retourmanagement
2rem

Waarom retourmanagement?

Goederen die terugkomen van de consument verkeren helaas niet altijd in dezelfde staat als toen ze verzonden werden. Vaak is een item uit de verpakking gehaald, bevat het gebruikerssporen of is het zelfs beschadigd of defect. Afhankelijk van jouw wensen en gemaakte afspraken, zorgen wij ervoor dat de producten weer netjes ingepakt en op voorraad gelegd worden. Beschadigde of defecte goederen kunnen wij retour sturen of vernietigen.

Het juist verwerken van retouren kan een tijdrovend proces zijn. Om retourmanagement zo effectief mogelijk in te zetten, gaan wij bij Pondres als volgt te werk: 

1.  Het pakket wordt ontvangen

2.  De labels worden verwijderd

3.  Het retour wordt geregistreerd

4.  De matchende order wordt opgezocht

5.  Goederen worden geïnspecteerd

6.  Goederen worden terug op voorraad gelegd, geretourneerd naar de leverancier of vernietigd

7.  Alles wordt geadministreerd en inzichtelijk gemaakt in de rapportering

8.  Klant en eindklant worden geïnformeerd over de verwerking.

 

Goed retourmanagement zorgt voor tevreden klanten

Wanneer een product wordt geretourneerd, kan dit verschillende redenen hebben: het product was anders dan verwacht, defect, foutief besteld, noem het maar op. Retourneren is niet alleen een tegenvaller voor jou, maar ook voor je klant. Een goed en snel retourproces verzacht deze tegenvaller en geeft duidelijkheid. Bij Pondres kunnen wij zelfs een gepersonaliseerd uiting sturen naar de consument, om hem gerust te stellen of aan te moedigen een nieuwe bestelling te doen. Een efficiënt retourproces verbetert de klantbeleving en stimuleert de consument om een herhalingsaankoop te doen. Zo zetten we samen met jou een tegenslag om in een positieve herinnering.

 

Laat retouren geen zorg zijn

Retourmanagement kan voelen als een blok aan je been. Het levert niet direct resultaat op en het kost veel tijd, maar je kan niet zonder. Laat retouren geen zorg zijn en besteed het uit bij Pondres. Als specialist in e-fulfilment kunnen wij jou ontzorgen in het gehele fulfilmentproces. Van goederenontvangt en opslag tot en met retourmanagement en klantenservice; wij staan aan jouw zijde om aan de verwachtingen van de consument te voldoen … en deze te overtreffen.

2rem
2rem
Davy_pf-1

Meer informatie over retourmanagement

Wil jij meer informatie over hoe wij jouw retourmanagement optimaal inrichten? Neem dan gerust contact met me op! Ik beantwoord graag al jouw vragen.

Davy Nanulaitta - Accountmanager

+31 88 949 41 74
davy.nanulaitta@pondres.nl

Neem contact op met

2rem