Waarom e-fulfilment bij Pondres?

Header_smal

Complete ontzorging in logistiek en warehousing

Een externe opslag voor je goederen en e-fulfilment partner voor je bestellingen is ideaal voor webwinkels die niet beschikken over genoeg ruimte of capaciteit, een flinke groei doormaken of te maken hebben met periodieke schommelingen. Met de flexibele opslag- en werknemerscapaciteit van Pondres kun je de pieken, dalen of sterke groei van jouw webshop gemakkelijk opvangen.

Opslag voor webwinkels

In ons moderne magazijn van 4.800 m2 met ruim 8000 palletplaatsen kun jij je gehele voorraad kwijt. Of het nou gaat om een enkel artikel of jouw ruime assortiment, wij hebben de benodigde opslagruimte voor jou beschikbaar.

Met de opslag van goederen voor webshops zijn er regels en eisen om rekening mee te houden. Want niet ieder product kan hetzelfde worden behandeld. Sommige producten moeten worden gekoeld, zijn breekbaar of juist zeer waardevol. Om alle producten veilig en juist op te slaan, hanteren wij bij Pondres strenge veiligheidsregels en beschikken we altijd over de juiste omgeving voor jouw opslag. Benieuwd of wij jouw goederen op kunnen slaan en verzenden? Zie hier het specificatieoverzicht.

Logistiek voor webwinkels

Ook voor het picken, packen en verzenden van bestellingen ben je bij Pondres aan het juiste adres. Wij beschikken over een up-to-date warehousemanagement systeem, moderne hardware, de juiste kennis en medewerkers met passie.

Warehousemanagementsysteem
Als e-fulfilment leverancier is een goed WMS enorm belangrijk om het logistieke proces te automatiseren, controleren en rapporteren. Dit start aan de voorkant met een klantportal waarin je naast het inzien van order- en verzendrapportages, voormeldingen kunt doen voor aanleveringen, nieuwe SKU’s kunt registreren of instructies kunt wijzigen. Deze mutaties worden door het WMS direct doorgezet naar de werkvloer zodat er real-time met de juiste gegevens gewerkt wordt.

Moderne hardware
Wij willen net als jij dat de consument de juiste bestelling thuis gestuurd krijgt. Hierom werken we met moderne hardware die gekoppeld is aan het WMS systeem. Denk aan handterminals voor het scannen van producten, een weegunit om de volledigheid van een order te controleren en professionele printers voor het toevoegen van pakbonnen en gepersonaliseerde content. Elke stap wordt aangestuurd en gecontroleerd door het WMS en door onze medewerkers zodat orderjuistheid en -volledigheid kan worden gegarandeerd.

Kennis en passie
Pondres bestaat al meer dan 60 jaar en is uitgegroeid tot een bedrijf waarin we met 160 vaste medewerkers 2 miljoen fulfilment bestellingen, 50 miljoen fysieke en 150 miljoen digitale berichten voor onze klanten produceren en verzenden.

Eén vast team is altijd volledig op de hoogte is van jouw proces, zowel operationeel als administratief.  Operationeel wordt dit team aangestuurd door Marcel Renzenbrink, manager e-fulfilment. Lees hier een interview met Marcel over fulfilment binnen en buiten Pondres.

Wij werken voor webwinkels die hoge piekperiodes kennen voor en tijdens feestdagen. In deze periodes kunnen wij gemakkelijk opschalen in capaciteit doordat we werken met een vast uitzendbureau. Ook is het gebruikelijk dat medewerkers vanuit alle afdelingen meehelpen op de fulfilmentvloer tijdens deze piekperiodes. De passie voor het bieden van een optimale klantbeleving aan jou als klant en jouw klant, de consument is een commodity binnen Pondres. Wij zullen er dan ook alles aan doen om jouw bestelling correct, tijdig en met impact bij jouw klant te bezorgen.

Real-time inzicht in webshop opslag en voorraad

Of het nu gaat om de inkoop, verkoop of controle van jouw artikelen, wij snappen dat het fijn is om een oogje in het zeil te houden. Daarom heb jij bij ons 24/7 real-time inzicht in je voorraad en alle op- en afboekingen in je eigen portal.

Wat biedt het portal?

  • Realtime inzicht in de feitelijke voorraad per product
  • Overzicht van alle inslagen
  • Overzicht van alle uitslagen
  • Inzicht in status/locatie van zending
  • Het genereren van management rapportages op elk gewenst moment
  • Inzicht in de facturen
  • Inzicht in schadeproducten / uitval


Uniek en relevant door hyperpersonalisatie

Traditionele fulfilmentdienstverlening is een commodity geworden. Een betrouwbare levering met late cut-offtijd, een efficiënte retourlogistiek; daar onderscheidt een (web)winkel zich eigenlijk al niet meer mee. Wat veel bedrijven echter nog over het hoofd zien, is dat de aflevering van een bestelling een belangrijk touch point is in de customer journey. Je kunt een klant al een wauw-moment bezorgen nog voor hij zijn bestelling heeft uitgepakt. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijke gepersonaliseerde verpakking of met in-packcommunicatie om een vervolgaankoop te triggeren.

Totaaloplossing maakt uniek

Als een van de weinige bedrijven in Nederland huisvesten wij klantcommunicatie en fulfilment onder één dak waardoor jij volledig ontzorgd kan worden. De basis voor onze dienstverlening is de waardevolle data die onze opdrachtgevers van hun klanten hebben. Door deze klantinformatie optimaal in te zetten, helpen wij onze klanten om de juiste boodschap op het juiste moment en op de juiste manier aan hun individuele eindklant aan te bieden. Fysiek, digitaal of omnichannel. Met diezelfde data geven we de levering van de bestelling meer impact.

Meer conversie, meer loyaliteit

Wij kunnen het gehele klantcommunicatieproces en zeker ook het logistieke proces verzorgen. Wat ons uniek maakt, is dat we aan dit proces waarde toevoegen door de verpakking en inhoud te personaliseren. Dit verbetert de beleving en loyaliteit van klanten, waardoor je conversie groeit. Iedere fase in de customer journey levert natuurlijk weer nieuwe data en inzichten op. Daarom zetten we het liefst in op een langdurige samenwerking en cocreatie.  Zo slagen we erin de ambities van onze klanten keer op keer waar te maken.

Door onze jarenlange ervaring maar ook als je kijkt naar jezelf als consument weten wij dat het personaliseren van de klantreis bij e-commerce de conversie en loyaliteit verbetert. Ook zijn er onderzoeken die dit aantonen. Zo heeft Segment, een Amerikaans klantdataplatform, onderzoek gedaan naar de effect van personalisatie bij online shop gedrag en concludeert significante positieve effecten:

  • 80% koopt eerder bij een webwinkel die een gepersonaliseerde ervaring biedt
  • 44% zal waarschijnlijk een terugkerende koper worden
  • 59% geeft aan dat een personalisatie invloed heeft op de aankoopbeslissing
  • 41% wenst een betere gepersonaliseerde shopervaring.

                    

Lage verzendkosten                    

Jij wil je e-fulfilment orders snel en gemakkelijk verzenden, nationaal en internationaal, en tegelijkertijd flink besparen op je verzendkosten?

Wij adviseren je over de mogelijkheden en nemen je graag het totale proces uit handen. Van picken, packen tot tijdige aflevering bij de ontvanger. Zo behaal je maximale besparingen op porti met behoud van effectiviteit.

Hoe gaan wij voor jou besparen?

1. Intake en analyse
We kijken samen met jou welke doelen centraal staan in je orderverzending. Daarna maken we een scan van je verzendprofiel en brengen, zonder de behoeften van je klanten uit het oog te verliezen, jouw besparingspotentieel in kaart.

2. Besparingsvoorstel
Op basis van de analyse werken wij een concreet en praktisch besparingsvoorstel uit, maximaal afgestemd op jouw situatie. Ook helpen we je dit snel en efficiënt in te zetten voor een onderscheidende bezorging.

3. Implementatie en uitvoering
Na je akkoord gaan wij aan de slag met de implementatie en inrichting van het proces. In overzichtelijke stappen doorlopen we het proces van inkoop, productie en verzending, waarbij we regelmatig met jou evalueren over de voortgang en resultaten.

4. Innovatie en optimalisatie
Tijdens structurele ‘pitstops’ bespreken we de veranderingen in de pakketmarkt. Zo kunnen we tijdig optimaliseren en innoveren, waardoor je altijd blijft profiteren van maximale efficiency.

Ons functionele multi-carrier platform

Heb jij voorkeuren of afspraken met bepaalde verzenders, wil je de consument laten beslissen door welke verzender zijn bestelling wordt geleverd of wil je dat er per bestelling automatisch de meest geschikte verzender wordt gekozen? Dat kan allemaal in ons multi-carrier platform. Verschillende gerenommeerde verzendpartijen, zowel nationaal als internationaal zijn hierop aangesloten en kunnen eenvoudig worden aangesloten op jouw bestel- en fulfilmentproces.

Davy_pf-1

Meer weten?

Wil jij meer informatie over hoe wij jouw e-fulfilment gaan optimaliseren? Neem gerust even contact met mij op via onderstaande button.

Davy Nanulaitta - Accountmanager

+31 6 12 47 17 60
davy.nanulaitta@pondres.nl

Neem contact op met