Wat is
e-Fulfilment

Naar e-fulfilmentcontact

Wat is fulfilment

 

Het aantal webwinkels is door de jaren heen snel gegroeid, maar wat is e-fulfilment precies en waarom is het een oplossing voor iedere webwinkel?

 

 

 

De definitie e-fulfilment

 

De betekenis van e-fulfilment is als volgt:

 

"Processen die zich richten op de afhandeling en verwerking van opdrachten die voortkomen uit klantcontact."

 

Met andere woorden, orderverwerking van bestellingen die geplaatst zijn door de eindklant.

 

Door de groei van het aantal webwinkels bestaan zijn tegenwoordig veel klantcontacten online. E-fulfilment richt zich op het verwerken van online klantcontacten, die zich vaak voordoen als orders en bestellingen. Maar daar blijft het niet bij. Het e-fulfilmentproces omvat de gehele webshop logistiek, van goederenontvangst tot en met retourmanagement en klantenservice. 

 

 

 

Het E-fulfilmentproces

 

Om jou volledig te ontzorgen hebben wij een breed scala aan efulfilment diensten. Wil je meer informatie over wat de diensten inhouden? Klik dan op de afbeelding voor een uitgebreide toelichting. 

Goederenontvangst

ontvangst & controle

Webshop opsloag

opslag

 

webshop koppeling

Webshop koppeling

picking

orderpicking 

packing

packing

value added services

value added service 

reporting

klantportaal & reporting

verzenden

multi-carrier verzenden

retourmanagement

retourmanagement 

klantenservice

klantenservice

 

 

 

Voordelen e-fulfillment:

 

 

  • Kennis en ervaring: Het efficiënt uitvoeren van het logistieke proces is een specialisme gebaseerd op ervaring. Het fulfilmentbedrijf heeft alle middelen en kennis in huis om je logistieke processen soepel te laten verlopen.
  • Lagere kosten door meer volume, lagere opslagkosten en lagere verzend- en retourkosten.
  • Flexibiliteit: een orderafhandelingsbedrijf kan gemakkelijk pieken (of dalen) in je bestellingen opvangen, bijvoorbeeld op feestdagen.
  • Beleving en gemak: personalisatie maakt de verpakking meer dan de omdoos. Of denk eens aan de diensten van orderafhandelingspartners zoals Pakjegemak en de vele afhaalpunten van PostNL.
  • Focus op je eigen bedrijf: door het proces uit te besteden, bespaar je tijd en geld. Bovendien kun jij je richten op je core-business: de beste producten ontwikkelen voor uw klanten.

 

Nadelen e-fulfilment:

 

Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Wat niet anders is bij e-fullfillment.

 

 

  • Controle en vertrouwen: als je processen uitbesteedt, verlies je ook controle. Dit kan een gevoel van machteloos of onzekerheid geven. Daarom is het belangrijk om je e-fullfilment partner goed te leren kennen. Bespreek wat je moet doen als er iets misgaat en maak duidelijk met wie je contact opneemt. Er zijn vaak veel opties om maximale controle te houden, dus praat erover en kijk wat mogelijk is.
  • Kosten: fulfilmentbedrijven verlagen de kosten, maar zijn niet gratis. Kijk daarom goed hoeveel pakketten je maandelijks verstuurt, welke diensten je wil aanbieden aan je klanten of het mogelijk is om dit zelf te doen. Wanneer je momenteel zelf je magazijn beheert, houd er dan rekening mee dat huurcontracten en personeelskosten niet direct verdwijnen. Zoek dus naar het juiste overstapmoment om dubbele lasten te vermijden. 

 

Davy_pf-1

E-fulfilment uitbesteden
Wil jij advies over e-fulfilment of het direct uitbesteden? Neem gerust even contact met mij op!

Davy Nanulaitta - Accountmanager
+31 61 12 47 17 60
davy.nanulaitta@pondres.nl

Neem contact op met