Home > Wat we doen > Fulfilment > Wat is fulfilment

Als webshop eigenaar ben je waarschijnlijk klein begonnen, enkele orders per dag of per week. Zodra het aantal bestellingen oploopt, wordt ook het logistieke proces een steeds grotere uitdaging. Geen zorgen, je kunt dit eenvoudig uitbesteden zodat het hele proces gestroomlijnd loopt. Pondres focust zich op het verhogen van de klantbeleving, voor jou én je klanten. Wij helpen je in de optimalisatie van jouw webshop met een volledig en betrouwbaar fulfilmentproces.

In - en onpack
personalisatie
Orders binnen
24 uur geleverd
24/7
real-time inzicht

De 10 stappen van het fulfilmentproces

Het fulfilmentproces bestaat uit tien stappen. We lopen ze graag samen met je door:
1

Ontvangst en controle

De eerste stap in het fulfilmentproces is het in ontvangst nemen van goederen. De leverancier levert de bestelde goederen direct bij het fulfilmentbedrijf. Bij binnenkomst worden de goederen geteld, gecontroleerd op schade en vervolgens ingeboekt en op locatie gelegd.

2

Opslag

Het opslaan van goederen is een zorgvuldig proces en kost veel ruimte. Ieder product heeft zijn eigen eigenschappen, waardoor het op een bepaalde manier opgeslagen dient te worden. Zo moeten breekbare goederen anders worden opgeslagen dan kleding. Een goede fulfilmentpartij houdt hier rekening mee bij het indelen van de pick- en palletlocaties in het magazijn.
3

Voorraadbeheer

Voorraadbeheer wordt door fulfilmentbedrijven gedaan in hun eigen warehouse of magazijn. Een goede partij maakt eenvoudig een koppeling met jouw e-commerceplatform, dus de omgeving waarop je klanten hun bestellingen doen. Zo komen de bestellingen direct, zonder vertraging binnen bij de fulfilmentpartij, die vervolgens snel aan de slag kan met de verwerking en verzending.
4

Rapportage

Als je het logistieke proces uitbesteedt, betekent dit niet dat je alle controle kwijt bent. Via een goed datawarehouse kun je de processenl real-time volgen. Je ziet hier onder andere hoeveel en wat er verzonden is, hoeveel retouren er zijn binnengekomen en wat de stand van jouw voorraad is.
5

Klantenservice

Als je vragen hebt over bestellingen, voorraden of processen, is het handig als je hier snel over kunt schakelen met je fulfilmentpartner. Zorg dat je altijd een contactpersoon of klantenservice kan bereiken. Zo weet je altijd zeker hoe het met jouw leveringen en producten gaat, en kun je snel schakelen.
6

Orderpicking

Tijdens orderpicking of orderverwerking wordt het product gescand, vastgelegd, gecontroleerd en afgeboekt in het systeem. Het orderverwerkingsproces dient uiterst efficiënt te verlopen om aan een snelle levering te kunnen voldoen. Bovendien is het natuurlijk belangrijk dat het juiste product bij de juiste klant geleverd wordt, zonder schade. Strakke processen en controles zijn dan ook erg belangrijk.
7

Inpakken

Na het picken volgt het packen, vaak met nog een extra check op de order. Het inpakken of verpakken van een bestelling kan op vele manieren gebeuren. Het is mogelijk om orders in de bekende, toch wat saaie bruine verzenddoos te verpakken. Het is des te leuker om de verpakking te personaliseren of een gepersonaliseerd product toe te voegen. De mogelijkheden voor dit soort value added services zijn eindeloos.
8

Value added services

Jouw pakket moet niet alleen leveren wat je klant besteld heeft. Het moet indruk maken, opvallen en oproepen tot meer. Denk aan een herhaalaankoop, positieve review, of mond-tot-mondreclame. Er zijn verschillende value added services waarmee je echt verschil kan maken.
9

Verzending multi-carrier

Verzending is vaak een grote uitdaging én kostenpost als het gaat om fulfilment. Kies voor een fulfilmentbedrijf dat contracten heeft met post- en pakketverzenders. Zij krijgen vaak volumevoordeel en flexibiliteit in (aan)levertijden, daar kun jij van profiteren. Ook aanvullende mogelijkheden zoals Track & Trace en afhaallocaties zijn meestal eenvoudig toe te voegen.
10

Retourlogistiek

Retourlogistiek of retourmanagement is vaak een ondergeschoven kindje bij het logistieke proces. Maar het speelt een belangrijke rol bij de beleving en tevredenheid van jouw klanten. En in jouw administratie. Helaas is het vaak vrij complex en tijdrovend. Denk aan registratie, controle, verwerking en communicatie. Gelukkig kunnen fulfilmentbedrijven ook dit proces perfect uit handen nemen.
Top
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram