Webshopfulfilment

Webshopfulfilment is de volledige afhandeling van een webshopbestelling. Wij zorgen voor een snelle, efficiënte afhandeling van je webshopbestellingen, met een focus op een optimale klantbeleving voor jou en je klant. Zo kun jij je blijven focussen op marketingactiviteiten, assortimentuitbreidingen of andere belangrijke zaken.

naar fulfilment

Pondres_Fulfilment_Webshopfulfilment_header
2rem

 

Klantbeleving is onmisbaar 

Een goede klantbeleving is een van de belangrijkste redenen waarom de consument voor een bepaalde webshop of merk kiest. Onderscheidend vermogen, bijvoorbeeld door personalisatie, speelt een grote rol in het verhogen van klantbeleving en daarmee -loyaliteit, ook binnen het fulfilmentproces.

 

E-fulfilmentpartijen die de webshopfulfilment uitbesteden, zijn in de klantbeleving die zij (kunnen) bieden voor een groot deel afhankelijk van hun fulfilmentleverancier. Vaak gaat het snel, efficiënt en goedkoop verzenden van een bestelling samen met geautomatiseerde processen waarin afwijkingen of maatwerk niet passen. En juist dit maatwerk maakt persoonlijk, uniek fulfilment mogelijk. Pondres biedt in al haar diensten juist wél deze combinatie aan, namelijk een focus op een optimale klantbeleving plus een snel en efficiënt proces. En dit maakt ons uniek in de e-fulfilmentmarkt.

 

Méér dan webshop fulfilment

Pondres ontzorgt je in het volledige fulfilmentproces, tegen goede verzendtarieven en volledig AVG-proof. En minstens zo belangrijk: met persoonlijke en relevante communicatie. Voor een optimale klantbeleving, en zo meer klantloyaliteit, conversie en retentie.

 

Ons e-fulfilmentproces

truck Fulfilment stap 1: goederenontvangst en controle

Wij zorgen voor de juiste ontvangst en controle van jouw goederen. De goederen die bij Pondres binnenkomen, worden zorgvuldig gecontroleerd, ingeboekt in het WMS en toegewezen aan een passende locatie. Voor kostbare of breekbare goederen hanteren wij bovendien sterke kwaliteitsprocessen.

 

Van de ingeboekte orders ontvang jij steeds een real-time notificatie. Alle handelingen en constateringen worden geregistreerd en volgens een met jouw afgestemde procedure afgewerkt. Zo worden problemen snel opgelost, kwaliteitshandelingen zichtbaar gemaakt en mogelijkheden tot kostenreductie ontdekt.

 

package Fulfilment stap 2: opslag

Nadat alle binnengekomen goederen gecontroleerd en ingeboekt zijn, worden ze opgeslagen. Pondres beschikt over een groot magazijn met pick- en palletlocaties. Hierbij zorgen wij voor de juiste opslag en eisen, of het nu gaat om waardevolle, gekoelde of breekbare producten. We hanteren strenge veiligheidseisen en controleren hierop richting onze DC’s en onze medewerkers.

 

Wij begrijpen dat het prettig is om een oogje in het zeil te houden. Daarom hebben onze klanten 24/7 real-time inzicht in hun voorraad en alle op- en afboekingen. Om zeker te zijn dat deze gegevens kloppen, doen we bovendien frequent handmatige voorraadtellingen.

 

winkelmand Fulfilment stap 3: bestelling

Welk platform jij ook hanteert, voor ons is het geen probleem. Wij kunnen binnen twee uur een koppeling maken met de meest gebruikte e-commerceplatformen. Deze webshops maken vervolgens gebruik van de in onze administratie gemelde voorraadartikelen.

 

Consumentenbestellingen komen via onze interface direct bij ons binnen en worden per uur (of variabel per klant instelbaar) door het WMS vertaald naar een efficiënte pickstrategie en daarmee picktaken. Bestelgegevens kunnen ook door de klant gebundeld of individueel via een veilige omgeving naar ons verzonden worden. Voor 22.00u besteld, is de volgende dag in huis.

 

reporting Fulfilment stap 4: reporting

Wij bieden een datawarehouse waarmee je live inzicht krijgt in alle processen en diensten. Je ziet de orders, de verzendingen, en de detailinformatie per order en verzending. Ook je actuele voorraad wordt getoond, en je krijgt automatisch een melding wanneer een artikel het minimale aantal bereikt. Daarnaast heb je een systeem tot je beschikking waarin alle vragen en interacties betreffende processen en afwijkingen kunnen worden beheerd door de klantenservice.

 

customer service Fulfilment stap 5: customer service

Ons customerserviceteam staat dagelijks van 07.00 tot 22.00u voor jou en je klanten klaar; telefonisch, per mail of via whatsapp. Je krijgt tevens een vast Account Support-team toegewezen die volledig op de hoogte is van het complete webshopfulfilmentproces. Deze Account Support-medewerkers houden je minimaal wekelijks op de hoogte van de status en beantwoorden al je vragen of verzoeken.

 

barcode Fulfilment stap 6: orderpicking

Ons orderpicksysteem is gelinkt met het WMS. Dit maakt het proces uiterst betrouwbaar. Wij werken met barcodescanners die elk gepickt product scannen, vastleggen en afboeken in het systeem. En doordat het systeem op voorhand per uur de meest efficiënte pickstrategie bepaalt, gaat er geen kostbare tijd verloren met picktaken.

 

Per order worden de producten verzameld in baskets. Ter controle vindt daarop een weegmoment plaats wanneer de bestelling gereed is. Het systeem weegt het totale gewicht van een orderbasket. Indien dit afwijkt, volgt er een melding en kunnen onze medewerkers de basket herzien. Zo weet je zeker dat de juiste producten snel en volledig bij het inpakstation terechtkomen.

 

inpakken Fulfilment stap 7: inpakken

Op de inpaklocatie toont het WMS de betreffende order, het aantal en soort artikelen, en de inpakinstructie. Dit is dus nogmaals een check op de compleetheid van de order. In deze fase wordt bovendien het eventuele geprinte, gepersonaliseerde product (met dezelfde code als de fulfilmentorder) samengevoegd met het fulfilmentpakket. Meer hierover lees je onder stap 8.

 

Afhankelijk van de gemaakte afspraken kiest het WMS de juiste vervoerder door middel van een multi-carrierfaciliteit (zie stap 9). Het WMS geeft het voorgemelde T&T-nummer door naar jou als klant. Indien de order niet compleet is, kun je kiezen voor deelleveringen of wachten tot de order compleet is.

 

giftbox Fulfilment stap 8: value added services

Wij willen zorgen voor een WOW-moment bij alles wat je verzendt. Hoe? Met onze value added services. Want al jouw klanten willen zich toch begrepen en gewaardeerd voelen?

 

Een greep uit onze value added services:

  • Gepersonaliseerde producten en -verpakkingen
    Een optimale klantbeleving met een persoonlijke touch? Pondres maakt gepersonaliseerde printing on demand in- of ompackproducten en verpakkingen mogelijk. Zowel print en fulfilment verzorgen wij zelf, waardoor het samenvoegen gestroomlijnd verloopt.
  • Handmatige verwerking
    Wil je jouw klant persoonlijk bedanken met een handgeschreven kaartje? Of wil je de verzending extra uniek maken door een onderscheidende bezorging? Wij bespreken graag jouw wensen en zorgen er met ons verwerkingsteam voor dat jouw verzending dat ‘wow-effect’ creëert.
  • Producten verpakken als cadeau of giftset
    Variabele producten kunnen wij verpakken als giftset en voorzien van een cadeauverpakking. Zo kunnen jouw klanten zelf hun favoriete giftset samenstellen, zonder dat jij betaalt voor extra opslagruimte.
  • Klantcommunicatie fysiek en/of digitaal
    Heeft jouw klant een product gekocht en wil je hem informeren over producten die hier perfect bij passen? Of wil je hem verrassen met een gepersonaliseerde handleiding van het door hem gekochte product? Tijdens het fulfilmentproces kan op variabele of vooraf vastgelegde momenten gepersonaliseerde communicatie worden verzonden naar de consument, zowel fysiek als digitaal. Want wij weten als geen ander: persoonlijke communicatie werkt.

 

transport Fulfilment stap 9: verzenden multi-carrier

De verzending speelt een belangrijke rol in de klantbeleving. Pondres is Premium Partner van PostNL en lid van de VGP. Wij weten wat er speelt binnen de Nederlandse postmarkt en we adviseren je dan ook graag in de keuze voor een post- en pakketpartij.

 

Zelf werken wij samen met verschillende gerenommeerde verzendpartijen, zowel nationaal als internationaal. Daardoor kunnen we voor elke order van jouw webshop de best mogelijke verzending kiezen, afhankelijk van jouw wensen.

 

retourmanagement Fulfilment stap 10: retourmanagement

Ook retourmanagement speelt een belangrijke rol bij de tevredenheid en beleving van jouw klanten. Wij zorgen er daarom voor dat dit optimaal verloopt en verwerken dagelijks retouren volgens het volgende proces:

  • Het pakket wordt ontvangen
  • De labels worden verwijderd
  • Het retour wordt geregistreerd
  • De matchende order wordt opgespeurd
  • Goederen worden geïnspecteerd
  • Goederen worden terug op voorraad gezet, geretourneerd naar de leverancier of vernietigd
  • Alles wordt geadministreerd en en inzichtelijk gemaakt in de rapportagetool

 

Bovendien kunnen wij zorgen voor de juiste communicatie met jouw klanten omtrent hun retourlevering(en).

De voordelen van webshopfulfilment voor jou

  • Elk bezorgmoment wordt impactvol met hyperpersonalisatie van verpakking én inhoud
  • Altijd inzicht in je voorraad door een real-time datawarehouse en klantenservice
  • Uniek en relevant dankzij gepersonaliseerde verpakkingen, handmatige verwerking en het toevoegen van gifts
  • Korte time-to-market, want al jouw producten worden voorzien van unieke barcodes
  • Advies en flexibiliteit in bezorging door samenwerking met gerenommeerde verzendpartijen

Meer weten?

DavyPondresOf je nu op zoek bent naar hulp met je fulfilment of e-fulfilment, de mogelijkheden zijn eindeloos. We gaan graag met jou rond de tafel om te kijken wat je wensen precies zijn en hoe wij jouw klant een onvergetelijk bezorgmoment kunnen bieden. Neem gerust even contact op met Davy Nanulaitta via davy.nanulaitta@pondres.nl of +31 6 12 47 17 60 .

tn_Testimonial YourHanger

Uniek en persoonlijk fulfilment
voor YourHanger

"Met YourHanger willen we de kledinghanger, op dit moment een low interest product, een higher interest product maken. Vanuit YourHanger werken we ruim een jaar samen met Pondres. In dit jaar heeft Pondres zich duidelijk onderscheiden door de persoonlijke benadering, de zeer gewaarde flexibiliteit, de heldere adviezen en het begrip. Elementen die onmisbaar zijn, zeker voor start-ups."

Geert Jurgen Esmeijer
Marketing Director, YOURHANGER

Lees verder

Klantcase_Michelin

Online loyalty en cash refund voor Michelin

"Pondres denkt mee met ons als opdrachtgever en slaagt erin alles vanuit het standpunt van onze eindklanten te bekijken. Zo komen we tot een optimale klantervaring. Verder heeft Pondres een vast team van operatoren en IT’ers die flexibel meedenken. Deze zaken waren voor Michelin bepalend in onze keuze om met Pondres samen te werken."

Peter Govaert
Operationeel Marketing Manager Truck Benelux, MICHELIN

Lees verder