Klantdataverrijking helpt DELA communiceren

Home > Klantdataverrijking helpt DELA communiceren

De uitdaging

DELA is een coöperatieve onderneming met de ambitie klanten de toekomst zo zorgelijk mogelijk tegemoet te laten zien. Dit ondersteunen zij door middel van financieel en praktisch advies, wat steeds meer digitaal zal verlopen. Uit een analyse bleek echter dat een aantal daarvoor benodigde gegevens onvoldoende aanwezig is in het huidige relatiebestand.

Onze oplossing

Samen met Pondres is een campagne uitgewerkt om deze klantdata te verrijken. Als eerste stap werd een pilot uitgevoerd op 60.000 adressen waarbij diverse verzend- en antwoordkanalen en inhoud werden getest. Relaties ontvingen een uitnodiging voor klantdataverrijking, waarop zij konden reageren via de post of via een door Pondres gebouwde website. De klantenservice van DELA was beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden.

Tegelijkertijd werd van het contactmoment gebruikgemaakt om de relatie te attenderen op een viertal proposities van DELA. Dat leverde een interessant aantal leads op die door het callcenter van DELA werden opgevolgd. 

Resultaten

  • Deze leads op de proposities zorgden voor een aardige financiering van de gehele actie
  • De respons van de pilot was boven verwachting. Via het Ledenblad en uitrolcampagnes is daarom een groot aantal relaties benaderd. Deze respons is conform de hoge cijfers uit de pilot. 
  • De verrijkingscampagnes waren een succes: DELA heeft nu veel meer mogelijkheden om digitale marketing in te zetten in haar crossmedia-marketingstrategie.
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram