elipsLife is een levensverzekeringsmaatschappij die zich richt op zakelijke klanten (B2B). Ze hebben de ambitie om de leidende internationale verzekeringsmaatschappij voor biometrische risico's te worden. Zij willen efficiënt en relevant communiceren met hun klanten. Met deze focus is een omnichannel strategie voor documentcommunicatie essentieel: een relevante boodschap, op het juiste moment, via het meest geschikte kanaal.
Pensioenfondsen hebben al jaren moeite met de lage betrokkenheid van deelnemers bij hun pensioen. Door pensioencommunicatie voortaan (ook) digitaal aan te bieden, wordt de informatie overzichtelijker, persoonlijker en aantrekkelijker. De toegenomen efficiëntie zorgt er bovendien voor dat de communicatie sneller en goedkoper verloopt.
DELA is een coöperatieve onderneming met de ambitie klanten de toekomst zo zorgelijk mogelijk tegemoet te laten zien. Dit ondersteunen zij door middel van financieel en praktisch advies, wat steeds meer digitaal zal verlopen. Uit een analyse bleek echter dat een aantal daarvoor benodigde gegevens onvoldoende aanwezig is in het huidige relatiebestand.
Verzekeraar Achmea biedt werkgevers en hun werknemers goede oplossingen tegen de risico's van ziekte en arbeidsongeschiktheid. Hier komen enorme hoeveelheden documenten bij kijken. In het najaar van 2016 zijn daarom de mogelijkheden onderzocht om deze documentstromen te digitaliseren. Belangrijke criteria waren klantbeleving en efficiency. Bovendien moest de oplossing leiden tot een substantiële kostenbesparing.