6 vragen aan Marcel Sanders, Achmea

Marcel Sanders werkt als Manager Productinnovatie voor de divisie Oudedagsvoorziening van Achmea. Aan de hand van 6 vragen licht hij toe hoe Pondres Achmea ondersteunt bij de communicatie met haar klanten, zowel fysiek als digitaal.

KlantcaseContact

Header_smal
2rem

Waar maakt jouw bedrijf zich sterk voor?

Achmea Oudedagsvoorziening wil gemak bieden aan haar klanten met verschillende voorzieningsmogelijkheden en door met innovatieve communicatiemiddelen meer inzicht en handelingsperspectief te bieden. De digitale doorontwikkeling zorgt ervoor dat Achmea zich sterk maakt voor continue innovatie op dit terrein.

 

Wat is jouw rol binnen Achmea?

Ik zorg voor de doorontwikkeling in digitale communicatie. Dit is meer dan wat de klant ziet. In dit tijdperk waarin de discussie over privacy van persoonsgegevens op veel fronten speelt, is het zaak om aan de wet- en regelgeving te voldoen, te weten waar mensen hun gegevens kunnen vinden (mijn-omgeving, nationaal pensioenregister, berichtenbox) en oog te houden voor mensen die niet mee kunnen of willen in de digitale interactie. Digitale datalogistiek vraagt om een gedegen interne infrastructuur en daar maak ik me sterk voor.

 

Op welke vlakken werk je samen met Pondres?

Pondres was voor Achmea in eerste instantie de printpartner die in staat is om de grote hoeveelheid fysiek printwerk snel en flexibel te verrichten (denk aan UPO’s, jaaroverzichten of welkomstberichten). Door goede afspraken met Pondres over volumes en tijdslijnen zijn wij in staat ons volledig te richten op onze core business.

 

Afgelopen jaar hebben we samen met Pondres een propositie ontwikkeld voor digitale communicatie. Door een modulaire opzet is het mogelijk om snel digitale afleveringsopties aan te bieden, naast het reeds beschikbare fysieke kanaal.

 

Middels mass customization kunnen wij meerdere fondsen tegelijk bedienen. De labels worden herkend en zo worden het juiste format (pdf of Dynamic Documents) en het voorkeurskanaal geselecteerd. Dankzij een real-time statusupdate en daaraan gekoppelde actie, bijvoorbeeld ‘reprint’, zijn we bovendien verzekerd van aflevering. Door dit volledig geautomatiseerde omnichannel communicatieproces neemt onze slagkracht sterk toe.

 

Wat zijn de resultaten van deze samenwerking?

We zijn snel in staat om met elkaar van gedachte te wisselen en te komen tot een werkbaar voorstel. Binnen 4 maanden draaide het eerste fonds al op het Omnia-platform; nieuwe fondsen kunnen binnen één week na aanmelding actief zijn.

 

Doordat Pondres al langere tijd verbonden is aan Achmea, weten ze in te spelen op de vraagstukken van de pensioenmarkt. Ook de snelheid waarmee wetgeving een rol speelt in pensioencommunicatie kunnen ze duiden en plaatsen. Aan de andere kant geeft Pondres inzicht in de (on)mogelijkheden van technische oplossingen. Dit maakt dat er geen sprake is van een klant-leveranciersverhouding maar van ketenpartnership.

 

Waarop onderscheidt Pondres zich ten opzichte van andere aanbieders?

Pondres denkt steeds mee met ons als opdrachtgever en slaagt er goed in om alles vanuit het standpunt van onze eindklanten te bekijken. Zo komen we tot een optimale klantervaring. Verder heeft Pondres een vast team van operatoren en IT’ers die flexibel met ons meedenken. Deze zaken waren voor Achmea zeker bepalend in onze keuze om met Pondres samen te werken.

 

Hoe zie je de toekomstige ontwikkelingen binnen jouw branche en vakgebied?

De uitslag van de recente Tweede Kamerverkiezing biedt al enige richting. Er lijkt een meerderheid te zijn voor een pensioenstelsel met individuele opzet. We zien geen meerderheid om de AOW-leeftijd te verlagen of flexibeler te maken. Op de langere termijn zie ik een doorontwikkeling op financiële zelfredzaamheid (ook na pensionering), waardoor meer verwacht wordt van de burger zelf. ‘70% van je laatstverdiende loon’ is achterhaald.

 

Als je wilt aansluiten op deze ontwikkeling moet je een goede propositie hebben die ingaat op de behoefte van de klant. Door duidelijk te maken wat iemand kan verwachten als hij niks onderneemt, geef je hem het nodige inzicht. Achmea Oudedagsvoorziening maakt zich dan ook klaar om in deze behoefte te voorzien.

Wouter_pf

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe Pondres de pensioencommunicatie van Achmea Pensioenservices zowel digitaal als fysiek in goede banen leidt? Lees de klantcase of neem gerust even contact met mij op!

Wouter de Regt - Business Development Manager

+31 88 949 41 73
wouter.de.regt@pondres.nl

Neem contact op met

Laat je inspireren. Schrijf je in!

Klantcase_Syntrus Achmea

Digitalisering pensioencommunicatie
voor Syntrus Achmea

“Pondres weet optimaal in te spelen op vraagstukken van de pensioenmarkt. Ook de snelheid waarmee wetgeving een rol speelt in pensioencommunicatie kunnen ze duiden. Aan de andere kant geeft Pondres inzicht in de (on)mogelijkheden van technische oplossingen. Dit maakt dat er geen sprake is van een klant-leveranciersverhouding maar van een ketenpartnership.”

Marcel Sanders
Manager Productinnovatie, SYNTRUS ACHMEA

Lees verder

Testimonial_ZPRESS

Gepersonaliseerd magazine
voor ZPRESS Sport

"Wij hebben enorm veel raakvlakken met Pondres, aangezien wij de printmedia-uitgaven voor clubs en verenigingen van A tot Z verzorgen. Pondres biedt hierin toegevoegde waarde door de communicatie-uitingen te personaliseren. Ook kunnen zij leuke ‘gimmicks’ toevoegen bij een mailing voor net dat beetje extra beleving. Een mooie en rake toevoeging voor supporters en sponsoren!"

Jeroen Blom
Commercieel manager, ZPRESS SPORT

Lees verder

logo-elipslife-1-min_s

Documentoutputmanagement voor elipsLife

 Aan de ene kant is Pondres een betrouwbare printpartner met een jarenlange ervaring in de transactionele printsector, met aan de andere kant een duidelijke focus en visie met betrekking tot de digitale transformatie. En om die reden hebben we dan ook gekozen voor Pondres: omdat we op zoek waren naar een partner en niet alleen een uitvoerder.

Roger Portmann
Head Client Solutions, elipsLife

Lees verder

tn_Testimonial YourHanger

Uniek en persoonlijk fulfilment
voor YourHanger

"Met YourHanger willen we de kledinghanger, op dit moment een low interest product, een higher interest product maken. Vanuit YourHanger werken we ruim een jaar samen met Pondres. In dit jaar heeft Pondres zich duidelijk onderscheiden door de persoonlijke benadering, de zeer gewaarde flexibiliteit, de heldere adviezen en het begrip. Elementen die onmisbaar zijn, zeker voor start-ups."

Geert Jurgen Esmeijer
Marketing Director, YOURHANGER

Lees verder

Klantcase_Suitable5

Persoonlijke mailings
voor Suitable

"We zijn met Pondres in contact gekomen omdat zij ervan overtuigd waren dat ze betere én goedkopere direct mailings voor ons konden verzorgen dan we tot dan toe hadden. En Pondres doet wat ze beloven: minder kosten voor meer mogelijkheden, bijvoorbeeld qua personalisatie. Zo kunnen wij meer mailings versturen voor hetzelfde marketingbudget."

Pieter-Jan Schutte
Mede-eigenaar, SUITABLE

Lees verder

Klantcase_Michelin

Online loyalty en cash refund voor Michelin

"Pondres denkt mee met ons als opdrachtgever en slaagt erin alles vanuit het standpunt van onze eindklanten te bekijken. Zo komen we tot een optimale klantervaring. Verder heeft Pondres een vast team van operatoren en IT’ers die flexibel meedenken. Deze zaken waren voor Michelin bepalend in onze keuze om met Pondres samen te werken."

Peter Govaert
Operationeel Marketing Manager Truck Benelux, MICHELIN

Lees verder

Klantcase_DAF-Paccar

DM-campagnes voor DAF PACCAR

“Pondres is een uitstekende partner voor ons. Portikosten zijn een groot deel van het budget van onze internationale direct-mailcampagnes. Met diverse creatieve oplossingen van Pondres zijn de verzendkosten voor onze mailings fors gedaald. Ik was onder de indruk van hun kennis op gebied van internationale postverzending. Pondres is een efficiënt en plezierig bedrijf om mee te werken.”

Peter van Beurden
Market Support Manager, PACCAR Parts Europe

Lees verder

Klantcase_ZLM-2

Gepersonaliseerde DM voor ZLM

“ZLM verzekeringen was voor een garantiemailing op zoek naar een partner die ervaring heeft met complexe mailings. Die graag meedenkt, flexibel is en korte lijnen hanteert. Die partner hebben we zeker gevonden in Pondres. We zijn heel positief over de samenwerking. Niets is te veel gevraagd, er wordt altijd met ons meegedacht en zelfs vooruitgedacht. Daar waren we naar op zoek! Evenals bij ZLM is bij Pondres het persoonlijk contact heel belangrijk. Waarschijnlijk matchen we daarom zo goed.”

Emerence van Wingen
Teamleider Marketing & Communicatie, ZLM

Lees verder

Klantcase_Allianz-2

Digitale transformatie Allianz

“Allianz wil zich steeds meer digitaal laten zien in de financiële sector. Pondres helpt ons bij deze digitale transformatie door de documenten op te maken en in onze pensioenkluis te plaatsen. Zo zijn deze altijd voor onze klanten beschikbaar in een beveiligde omgeving. Doordat Pondres altijd met ons meedenkt in oplossingen, kunnen wij een goede digitale verzekeraar zijn voor onze klanten.”

 

Karel Lagemaat
Directeur Operations Life, ALLIANZ