6 vragen aan Peter Govaert, Michelin

Peter Govaert is Operationeel Marketing Manager Truck Benelux bij Michelin. Aan de hand van 6 vragen ligt hij toe waar Michelin zich sterk voor maakt en hoe Pondres het bedrijf daarbij ondersteunt.

KlantcaseContact

Header_smal
2rem

Waar maakt jouw bedrijf zich sterk voor?

De slogan van Michelin is ‘Beter op weg’. Het is dan ook onze missie om met onze producten en diensten onze eindklanten (transportondernemingen) de beste Total Cost of Ownershipaan te bieden. Dit betekent vaak een iets hogere investering bij aankoop, maar door de goede productprestaties (kilometers, brandstofefficiency, mobiliteit, grip, meerdere levens van een band te gebruiken, ...) biedt Michelin de beste Total Cost of Ownership voor de klant aan het einde van de rit.

 

Op welke vlakken werk je samen met Pondres?

Pondres verzorgt de ontwikkeling en handling van alle commerciële campagnes voor onze eindklanten. Dit varieert van de creatie van de campagnewebsites tot aan de afwikkeling en opvolging van refund-aanvragen. De oplossing van Pondres is gekoppeld aan ons eigen systeem, waardoor we nog beter in staat zijn klantdata te verrijken en onze klant persoonlijk te bedienen.

 

Wat zijn de resultaten van deze samenwerking?

In de opstart van onze samenwerking met Pondres stond de eindklant steeds centraal. Het doel van onze samenwerking is om onze eindklanten acties aan te bieden die gebruiksvriendelijk zijn, en tevens snel en correct afgehandeld worden. Speciaal voor ons is er een backend ingericht waarin alle data en facturen automatisch worden gecontroleerd.

 

We hebben een enorme optimalisatie in communicatie gerealiseerd door voor alle afwijkende (= geen akkoord) scenario’s gestandaardiseerde e-mailberichten te genereren. Vanuit Michelin hebben wij bovendien toegang tot de backend, waardoor we razendsnel kunnen schakelen met de klant. Middels het single sign on-principe verrijken we individuele klantdata en benaderen we de klant steeds gerichter. Dit verbetert de klantbeleving aanzienlijk!

 

Waarop onderscheidt Pondres zich ten opzichte van andere aanbieders?

Pondres denkt steeds mee met ons als opdrachtgever en slaagt er goed in om alles vanuit het standpunt van onze eindklanten te bekijken. Zo komen we tot een optimale klantervaring. Verder heeft Pondres een vast team van operatoren en IT’ers die flexibel met ons meedenken. Deze zaken waren voor Michelin zeker bepalend in onze keuze om met Pondres samen te werken.

 

Hoe zie je de toekomstige ontwikkelingen binnen jouw branche en vakgebied?

De bandenprijzen van trucks kenden een aantal jaren een negatieve spiraal, vooral door de komst van tal van Chinese merken op de West-Europese markt. Doordat grondstoffen steeds duurder worden, gaan de prijzen momenteel echter fors de hoogte in. Dit zorgt ervoor dat het aspect Total Cost of Ownership nog belangrijker wordt dan voorheen. En dat is nu net de core business van Michelin.

 

Een transportonderneming verwacht van een bandenfabrikant veel meer dan enkel een goed product. De klant verwacht een totaalpakket van producten en diensten, zoals pechhulp, Fleet Offers en garanties. En dat in een omgeving die steeds meer digitaliseert. Mede dankzij Pondres kan Michelin haar klanten hierin optimaal van dienst zijn.

Wouter_pf

Meer weten?

Wil je meer weten over de commerciële campagnes die Pondres voor Michelin opzet en afhandelt? Lees de klantcase of neem gerust even contact met mij op!

Wouter de Regt - Business Development Manager

+31 88 949 41 73
wouter.de.regt@pondres.nl

Neem contact op met

Laat je inspireren. Schrijf je in!

Klantcase_Syntrus Achmea

Digitalisering pensioencommunicatie
voor Syntrus Achmea

“Pondres weet optimaal in te spelen op vraagstukken van de pensioenmarkt. Ook de snelheid waarmee wetgeving een rol speelt in pensioencommunicatie kunnen ze duiden. Aan de andere kant geeft Pondres inzicht in de (on)mogelijkheden van technische oplossingen. Dit maakt dat er geen sprake is van een klant-leveranciersverhouding maar van een ketenpartnership.”

Marcel Sanders
Manager Productinnovatie, SYNTRUS ACHMEA

Lees verder

Testimonial_ZPRESS

Gepersonaliseerd magazine
voor ZPRESS Sport

"Wij hebben enorm veel raakvlakken met Pondres, aangezien wij de printmedia-uitgaven voor clubs en verenigingen van A tot Z verzorgen. Pondres biedt hierin toegevoegde waarde door de communicatie-uitingen te personaliseren. Ook kunnen zij leuke ‘gimmicks’ toevoegen bij een mailing voor net dat beetje extra beleving. Een mooie en rake toevoeging voor supporters en sponsoren!"

Jeroen Blom
Commercieel manager, ZPRESS SPORT

Lees verder

logo-elipslife-1-min_s

Documentoutputmanagement voor elipsLife

 Aan de ene kant is Pondres een betrouwbare printpartner met een jarenlange ervaring in de transactionele printsector, met aan de andere kant een duidelijke focus en visie met betrekking tot de digitale transformatie. En om die reden hebben we dan ook gekozen voor Pondres: omdat we op zoek waren naar een partner en niet alleen een uitvoerder.

Roger Portmann
Head Client Solutions, elipsLife

Lees verder

tn_Testimonial YourHanger

Uniek en persoonlijk fulfilment
voor YourHanger

"Met YourHanger willen we de kledinghanger, op dit moment een low interest product, een higher interest product maken. Vanuit YourHanger werken we ruim een jaar samen met Pondres. In dit jaar heeft Pondres zich duidelijk onderscheiden door de persoonlijke benadering, de zeer gewaarde flexibiliteit, de heldere adviezen en het begrip. Elementen die onmisbaar zijn, zeker voor start-ups."

Geert Jurgen Esmeijer
Marketing Director, YOURHANGER

Lees verder

Klantcase_Suitable5

Persoonlijke mailings
voor Suitable

"We zijn met Pondres in contact gekomen omdat zij ervan overtuigd waren dat ze betere én goedkopere direct mailings voor ons konden verzorgen dan we tot dan toe hadden. En Pondres doet wat ze beloven: minder kosten voor meer mogelijkheden, bijvoorbeeld qua personalisatie. Zo kunnen wij meer mailings versturen voor hetzelfde marketingbudget."

Pieter-Jan Schutte
Mede-eigenaar, SUITABLE

Lees verder

Klantcase_Michelin

Online loyalty en cash refund voor Michelin

"Pondres denkt mee met ons als opdrachtgever en slaagt erin alles vanuit het standpunt van onze eindklanten te bekijken. Zo komen we tot een optimale klantervaring. Verder heeft Pondres een vast team van operatoren en IT’ers die flexibel meedenken. Deze zaken waren voor Michelin bepalend in onze keuze om met Pondres samen te werken."

Peter Govaert
Operationeel Marketing Manager Truck Benelux, MICHELIN

Lees verder

Klantcase_DAF-Paccar

DM-campagnes voor DAF PACCAR

“Pondres is een uitstekende partner voor ons. Portikosten zijn een groot deel van het budget van onze internationale direct-mailcampagnes. Met diverse creatieve oplossingen van Pondres zijn de verzendkosten voor onze mailings fors gedaald. Ik was onder de indruk van hun kennis op gebied van internationale postverzending. Pondres is een efficiënt en plezierig bedrijf om mee te werken.”

Peter van Beurden
Market Support Manager, PACCAR Parts Europe

Lees verder

Klantcase_ZLM-2

Gepersonaliseerde DM voor ZLM

“ZLM verzekeringen was voor een garantiemailing op zoek naar een partner die ervaring heeft met complexe mailings. Die graag meedenkt, flexibel is en korte lijnen hanteert. Die partner hebben we zeker gevonden in Pondres. We zijn heel positief over de samenwerking. Niets is te veel gevraagd, er wordt altijd met ons meegedacht en zelfs vooruitgedacht. Daar waren we naar op zoek! Evenals bij ZLM is bij Pondres het persoonlijk contact heel belangrijk. Waarschijnlijk matchen we daarom zo goed.”

Emerence van Wingen
Teamleider Marketing & Communicatie, ZLM

Lees verder

Klantcase_Allianz-2

Digitale transformatie Allianz

“Allianz wil zich steeds meer digitaal laten zien in de financiële sector. Pondres helpt ons bij deze digitale transformatie door de documenten op te maken en in onze pensioenkluis te plaatsen. Zo zijn deze altijd voor onze klanten beschikbaar in een beveiligde omgeving. Doordat Pondres altijd met ons meedenkt in oplossingen, kunnen wij een goede digitale verzekeraar zijn voor onze klanten.”

 

Karel Lagemaat
Directeur Operations Life, ALLIANZ