Margot Baselier

 

Margot is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij Pondres. Denk daarbij aan de interne en externe communicatie, zoals webteksten, whitepapers en blogs, maar ook nieuwsbrieven en persberichten, en diverse campagnes. Met vragen over communicatie en content kunt u altijd bij haar terecht. 

"Al sinds ik net kon lezen ben ik gek op taal en tekst. Eerst was ik alleen de lezer, de laatste jaren ook steeds meer de schrijver. Ik geniet ervan om te ontdekken wat mensen aanspreekt en wat niet. Communicatie is zo alledaags en toch ook zo speciaal. Van een sterke afbeelding tot het subtiele verschil tussen 'op vakantie' en 'met vakantie' - I'm loving it!"

blogs

projectmanagement-als-bouwpakket_2
projectmanagement-als-bouwpakket_2
15-08-2017

Projectmanagement als IKEA-bouwpakket

Een relatie is hard werken. Dat blijkt wel weer als je met zijn tweeën in dat blauwgele warenhuis bent geweest. Niet dat ik een team op kantoor wil vergelijken met een huwelijk, maar hoe kunnen we met IKEA een teamcrisis voorkomen?

Auteur: Margot Baselier
Projectmanagement als IKEA-bouwpakket
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#
tn-blog-margot-customer-experience-3a-s_2
tn-blog-margot-customer-experience-3a-s_2
06-09-2018

Customer experience: de 3 A’s

De ervaring die een klant heeft met jouw bedrijf kan je maken of breken. Niet voor niets wordt er steeds meer aandacht besteed aan het optimaliseren van de customer experienceMaar zijn bedrijven wel zo accuraat, actueel en attent als zij pretenderen te zijn? I beg to differ …

Auteur: Margot Baselier
Customer experience: de 3 A’s
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#
tn_Blog Margot_Personalisatie_effect DM's
tn_Blog Margot_Personalisatie_effect DM's
06-02-2019

Waarom gepersonaliseerde direct mail effectief is

Persoonlijke communicatie begint natuurlijk bij het aanspreken van de ontvanger met zijn of haar naam. Maar in de huidige data driven samenleving gaan de mogelijkheden veel verder dan dat. Gelukkig maar, want klanten nemen inmiddels geen genoegen met minder. Hoe je dit aanpakt in jouw direct mailing? Ik vertel het je graag in dit artikel.

Auteur: Margot Baselier
Waarom gepersonaliseerde direct mail effectief is
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#
Blog Margot_Moederdag
Blog Margot_Moederdag
09-05-2019

Moederdag: van plakzoen tot papieren bloemen

Dit weekend beleef ik mijn eerste echte Moederdag. De enige verrassing die ik van mijn zoontje van 4 maanden kan verwachten is een volle luier (en een prachtige lach!), dus de verwachtingen voor manlief zijn hooggespannen. Ik weet niet op hoeveel nieuwsbrieven hij zich in de loop der jaren heeft (laten) abonneren, maar mijn mailbox stroomt de laatste maand vol met (commerciële) reminders en tips. Vergeten is lastig dus, maar of die tips nu zo treffend zijn af en toe …

Auteur: Margot Baselier
Moederdag: van plakzoen tot papieren bloemen
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#
Blog-Margot_Overtuigen-zonder-inhoud
Blog-Margot_Overtuigen-zonder-inhoud
04-11-2019

Overtuigen zonder inhoud

De eerste stap om iemand te overtuigen lijkt een inkoppertje: zorg voor sterke argumenten. Maar dat is niet het belangrijkste. Het gaat er namelijk vooral om dat je aan het juiste spreekwoordelijke knopje draait bij de ander – dat je zorgt dat diegene het onbewust met je eens is. Hoe? Bijvoorbeeld met (een van) de 6 overtuigingsprincipes van Cialdini. Die komen hieronder uitgebreid aan bod.

Auteur: Margot Baselier
Overtuigen zonder inhoud
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#
Blog-Margot_Emotie-komt-altijd-van-rechts
Blog-Margot_Emotie-komt-altijd-van-rechts
20-03-2020

Emotie komt altijd van rechts

Een paar weken geleden deed ik mee aan een training Effectief communiceren. Het was een feest der herkenning: eindelijk dat maffe gedrag van jou of je collega verklaard, eindelijk de geruststelling dat het niet aan jouw rare brein ligt allemaal. Wat mij vooral is bijgebleven is het concept van ‘horizontale communicatie’ en de ongeschreven regel dat emotie altijd voorrang heeft. Daar neem ik je graag in mee.

 

Auteur: Margot Baselier
Emotie komt altijd van rechts
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#
Blog-Margot-Klantloyaliteit
Blog-Margot-Klantloyaliteit
28-05-2020

Klantloyaliteit: do's en don'ts

Klantloyaliteit ontstaat niet zomaar. Gemiddeld zijn er zeven contactmomenten nodig voordat iemand tot een aankoop overgaat. Dit aantal wordt iets lager zodra iemand een (vaste) klant is, maar ook dan is het juist belangrijk om in contact te blijven. En vooral: om top of mind te blijven. Want klantloyaliteit blijft alleen zolang jij toegevoegde waarde blijft bieden. Dit doe je door impactvol te communiceren, oftewel persoonlijk, uniek en relevant. Hoe je dat in de praktijk brengt – en juist niet? Ik geef een paar mooie voorbeelden.

Auteur: Margot Baselier
Klantloyaliteit: do's en don'ts
#ITEM-KLEUR-MOUSE-OVER#