Ondanks data blijft een centraal klantbeeld een uitdaging

Home > Ondanks data blijft een centraal klantbeeld een uitdaging

Het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA is afgerond en de resultaten zijn vandaag gedeeld. Voor het onderzoek zijn er 162 Nederlandse organisaties ondervraagd. Het laat zien dat het Nederlandse bedrijfsleven data beter weet om te zetten in bruikbare inzichten voor de business. Steeds meer organisaties passen technieken toe die nodig zijn voor een goede data gedreven werkwijze.

Het aantal organisatie waarbij iedere werknemer gemakkelijk toegang heeft tot data, is meer dan verdubbeld: van 12% naar 27%. Ook zegt bijna de helft (49%) dat er meer budget is voor nieuwe marketingtechnologie. Toch heeft- net als vorig jaar- slechts 20% een gecentraliseerd en actueel beeld van hun klanten.

Lees meer over datamanagement of bekijk het hele artikel over het Data-Driven Marketing Onderzoek van de DDMA.

Neem contact op

Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Claudia Vorstenbosch
Claudia Vorstenbosch
Sales Support
Neem contact op
Top
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram