het ikea effect in communicatie en marketing
het ikea effect in communicatie en marketing
26-08-2020 | Ilse

Het IKEA-effect in communicatie

Je hoort steeds vaker over het IKEA-effect. Dit effect houdt in dat een leverancier door bepaalde keuzes te maken in een aankoop- of productieproces, de waardering van de klant kan verhogen. Hoe dit zit en wat jij er mee kan, ga ik proberen uit te leggen in dit blog.

Het IKEA-effect in communicatie
20200716-blog-margot-communicatie-is-kindertaal-1
20200716-blog-margot-communicatie-is-kindertaal-1
23-07-2020 | Margot

Communicatie is kindertaal

De eerste helft van 2020 was eigenlijk als een willekeurige dag met kinderen: vol verrassingen en onverwachte wendingen. Want ondanks alle briljante plannen was er ineens corona, en toen was alles anders. Wat heeft de crisis veranderd voor het communicatievakgebied en hoe kunnen we hiervan leren? Ik noem drie ontwikkelingen in zakelijke communicatie  ook inzetbaar richting het thuisfront. 

Communicatie is kindertaal
20200714_Blog-Ludo_Wie-redt-DM
20200714_Blog-Ludo_Wie-redt-DM
16-07-2020 | Ludo

Wie redt de direct mail?

De sterke groei van de pakketmarkt heeft mij niet verrast. E-commerce groeide al als kool en dit zal mede door de coronacrisis alleen maar meer worden in 2020. De daling van het brievenvolume zet daarentegen ongenadig hard door, wat ongetwijfeld zal zorgen voor nu al dreigende tariefverhogingen. Verhogingen die brievenbuspost nog verder wegduwen in de periferie van beschikbare media. Maar is dit terecht?

Wie redt de direct mail?
Blog-Lieke_Complimenten-aan-e-commerceland
Blog-Lieke_Complimenten-aan-e-commerceland
25-06-2020 | Lieke

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland

De afgelopen tijd heb ik een goede relatie ontwikkeld met mijn pakketbezorger. Een tijdje geleden kon ik hem wat langer vasthouden en ik vroeg hem: Wordt er nu echt zo veel meer online besteld? Het is een gekkenhuis, zei hij. Dat blijkt ook uit de cijfers. Maar wat betekent de drukte voor de persoonlijke touch?

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland
Site_Update-corona-8
Site_Update-corona-8
25-11-2020

Update corona

Het coronavirus roept veel vragen op, ook bij onze collega’s en klanten. Bij Pondres houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en treffen we waar nodig maatregelen. Hierbij volgen wij de adviezen van het RIVM, maar nemen we ook additionele, proactieve maatregelen. Graag informeren wij je via deze update over dit preventieve beleid.

Update corona
wijziging managementteam
wijziging managementteam
18-11-2020

Wijziging managementteam

Na vier succesvolle jaren heeft Henk Heijtlager besloten om per 31 maart 2021 te stoppen in zijn functie als Commercieel directeur van Pondres. Het gevolg is dat zowel de samenstelling van het managementteam en de aansturing door dit team zal wijzigen. Het team wordt aangevuld met een Operationeel Directeur, daar loopt op dit moment een wervingstraject voor.

Wijziging managementteam
BORT nominatie
BORT nominatie
17-11-2020

Nominatie BORT prijs

Lokaal ondernemen vinden wij bij Pondres heel belangrijk, we werken graag met lokale ondernemers en medewerkers samen. Samen innoveren, oplossingen bedenken en voor iedereen een kans creëren op de arbeidsmarkt. Het is mooi om te zien dat dit ook door onze collega ondernemers zo wordt ervaren. Wij zijn dan ook best trots dat wij samen met 2 andere bedrijven zijn genomineerd voor Tilburgs bedrijf van het jaar!

Nominatie BORT prijs
veilig online
veilig online
13-11-2020

Digitale dreiging

Medewerkers in Nederland maken zich relatief weinig zorgen over hun digitale veiligheid. Dat geldt vooral voor medewerkers van het grotere mkb (10-199 medewerkers) en het grootbedrijf (200+ medewerkers).

Digitale dreiging

Laat je inspireren. Schrijf je in!

KiesKadoos thumbnail
KiesKadoos thumbnail
16-10-2020

De virtuele kerstmarkt van KiesKadoos!

KiesKadoos is een familiebedrijf en specialist in het verzorgen van kerstmarkten, kerstpakketten en bedrijfsevenementen. Door Covid-19 werd de vraag naar fysieke kerstmarkten op locatie kleiner en dat zorgde voor nieuwe ideeën en kansen!

De virtuele kerstmarkt van KiesKadoos!
2020_Klantcase-Persoonlijk-contact
2020_Klantcase-Persoonlijk-contact
30-04-2020

Persoonlijk contact met klanten en medewerkers

De coronacrisis is overal om ons heen en raakt ons allemaal. Mensen werken thuis, in aangepaste, vaak pittige situaties op locatie of helemaal niet meer. Er zijn zoveel verdrietige verhalen over mensen in sociale isolatie, mensen die ziek zijn, mensen die een dierbare verloren hebben. De behoefte aan persoonlijk contact en een lief gebaar is groter dan ooit. Om te krijgen, maar ook om te geven. Pondres zit daar als dienstverlener middenin en kan hier gelukkig een mooie bijdrage aan leveren. We delen graag wat hartverwarmende initiatieven.

Persoonlijk contact met klanten en medewerkers
Klantcase_Suitable3
Klantcase_Suitable3
16-03-2020

Persoonlijke mailings voor Suitable

Suitable is een innovatieve retailer in de herenmode, met 16 fysieke winkels en een internationale webshop. Door middel van een aansprekende marketingcampagne zijn we met deze toffe retailer in contact gekomen. En omdat Suitable wel oren had naar net zulke aansprekende mailings voor haar eigen klanten, was dat het begin van een mooie samenwerking.

Persoonlijke mailings voor Suitable
20191205_Klantcase-Hearst
20191205_Klantcase-Hearst
05-12-2019

Personalisatie en optimalisatie voor Hearst

Hears­t is een van de grootste tijdschriftuitgevers van de wereld.  Met meer dan 300 verschillende magazines in 100 landen, waarvan al 21 in Nederland, weten ze lezers te boeien en te binden. Bij Hearst draait alles om een excellente customer journey: persoonlijke communicatie, afgestemd op de behoeften van de individuele abonnee. Een visie die Pondres deelt én mogelijk maakt – een ideaal partnership dus.

Personalisatie en optimalisatie voor Hearst
beveiligd mailen whitepaper
beveiligd mailen whitepaper
16-11-2020

Whitepaper Secure eMail: Beveiligd en aangetekend mailen, hoe werkt dat?

Wil je alles te weten komen over de geheimen van Secure eMail? Download dan direct de gratis whitepaper. De whitepaper is voorzien van een handige checklist, waarmee je eenvoudig kunt checken waaraan een degelijke secure e-mail oplossing moet voldoen.

Whitepaper Secure eMail: Beveiligd en aangetekend mailen, hoe werkt dat?
tn_Direct-mail
tn_Direct-mail
18-02-2020

Whitepaper direct mail: In 8 stappen naar een impactvolle direct mail

De klant benaderen en raken, dat is wat elk bedrijf wil. Maar hoe krijg je dat voor elkaar in het steeds veranderende medialandschap? Hoe houd je je communicatie pakkend en persoonlijk? Vergis je niet: direct mail is en blijft een van de krachtigste marketingmiddelen ooit. Maar hoe zorg je ervoor dat je DM de impact heeft op je doelgroep die je in gedachten had en belangrijker nog, hoe test je deze impact? Deze whitepaper gaat in op alle vragen en begeleidt je in 8 stappen naar een impactvolle direct mail.

Whitepaper direct mail: In 8 stappen naar een impactvolle direct mail
avg-intro_2
avg-intro_2
19-02-2018

Whitepaper AVG: in 3 stappen voorbereid

Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming in werking getreden. Maar wat betekent dit nu concreet voor jou? In deze whitepaper leggen wij uit wat er van jou verwacht wordt en hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Whitepaper AVG: in 3 stappen voorbereid