het ikea effect in communicatie en marketing
het ikea effect in communicatie en marketing
26-08-2020 | Ilse

Het IKEA-effect in communicatie

Je hoort steeds vaker over het IKEA-effect. Dit effect houdt in dat een leverancier door bepaalde keuzes te maken in een aankoop- of productieproces, de waardering van de klant kan verhogen. Hoe dit zit en wat jij er mee kan, ga ik proberen uit te leggen in dit blog.

Het IKEA-effect in communicatie
20200716-blog-margot-communicatie-is-kindertaal-1
20200716-blog-margot-communicatie-is-kindertaal-1
23-07-2020 | Margot

Communicatie is kindertaal

De eerste helft van 2020 was eigenlijk als een willekeurige dag met kinderen: vol verrassingen en onverwachte wendingen. Want ondanks alle briljante plannen was er ineens corona, en toen was alles anders. Wat heeft de crisis veranderd voor het communicatievakgebied en hoe kunnen we hiervan leren? Ik noem drie ontwikkelingen in zakelijke communicatie  ook inzetbaar richting het thuisfront. 

Communicatie is kindertaal
20200714_Blog-Ludo_Wie-redt-DM
20200714_Blog-Ludo_Wie-redt-DM
16-07-2020 | Ludo

Wie redt de direct mail?

De sterke groei van de pakketmarkt heeft mij niet verrast. E-commerce groeide al als kool en dit zal mede door de coronacrisis alleen maar meer worden in 2020. De daling van het brievenvolume zet daarentegen ongenadig hard door, wat ongetwijfeld zal zorgen voor nu al dreigende tariefverhogingen. Verhogingen die brievenbuspost nog verder wegduwen in de periferie van beschikbare media. Maar is dit terecht?

Wie redt de direct mail?
Blog-Lieke_Complimenten-aan-e-commerceland
Blog-Lieke_Complimenten-aan-e-commerceland
25-06-2020 | Lieke

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland

De afgelopen tijd heb ik een goede relatie ontwikkeld met mijn pakketbezorger. Een tijdje geleden kon ik hem wat langer vasthouden en ik vroeg hem: Wordt er nu echt zo veel meer online besteld? Het is een gekkenhuis, zei hij. Dat blijkt ook uit de cijfers. Maar wat betekent de drukte voor de persoonlijke touch?

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland
20210226_Samenwerking Maileon
20210226_Samenwerking Maileon
26-02-2021

Pondres tilt e-mailmarketing naar hoger niveau met Maileon

Klantcommunicatie vraagt om een persoonlijke, passende benadering. Een belangrijke tool hiervoor is e-mailmarketing. Om onze klanten hier nog beter in van dienst te kunnen zijn, heeft Pondres de handen ineengeslagen met Maileon.

Pondres tilt e-mailmarketing naar hoger niveau met Maileon
20210205_Webinar btw-regels e-commerce
20210205_Webinar btw-regels e-commerce
18-02-2021

Webinar btw-regels e-commerce

Per 1 juli 2021 veranderen de btw-regels voor webwinkels die goederen verkopen aan consumenten. De nieuwe e-commerceregels hebben gevolgen voor alle ondernemers die (ook) buiten Nederland hun goederen aanbieden (voor aanbieders van diensten verandert er niet veel).

De nieuwe btw-regels voor e-commerce zijn complex. Gelukkig organiseert BDO webinars om de nieuwe regels en mogelijke gevolgen toe te lichten!

Webinar btw-regels e-commerce
20210205_Pondres-sponsort-Willem-II-1
20210205_Pondres-sponsort-Willem-II-1
05-02-2021

Sponsorschap Willem II verlengd

Willem II is dé voetbaltrots van Tilburg, en wij zijn dan ook trots om sponsor van deze mooie voetbalclub te zijn! Al jarenlang zijn we met Willem II verbonden. Van 2010 tot 2012 als hoofdsponsor, inmiddels al enkele jaren als gewoon sponsor. In deze rol helpen we Willem II met de verzending van het magazine Tricolores. Daarnaast produceren en verzenden we jaarlijks de seizoenkaarten naar de supporters. En natuurlijk zijn we er ook zoveel mogelijk wedstrijden bij!

Sponsorschap Willem II verlengd
Site_Update-corona-11
Site_Update-corona-11
04-02-2021

Update corona

Het coronavirus roept veel vragen op, ook bij onze collega’s en klanten. Bij Pondres houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en treffen we waar nodig maatregelen. Hierbij volgen wij de adviezen van het RIVM, maar nemen we ook additionele, proactieve maatregelen. Graag informeren wij je via deze update over dit preventieve beleid.

Update corona

Laat je inspireren. Schrijf je in!

Achmea reinsurance - digitale handtekening
Achmea reinsurance - digitale handtekening
19-01-2021

Achmea Reinsurance kiest voor veilig digitaal ondertekenen

Achmea Reinsurance Company N.V. (Achmea Reinsurance) is het competence centre op het gebied van herverzekeren binnen Achmea.

Achmea Reinsurance kiest voor veilig digitaal ondertekenen
KiesKadoos thumbnail
KiesKadoos thumbnail
16-10-2020

De virtuele kerstmarkt van KiesKadoos!

KiesKadoos is een familiebedrijf en specialist in het verzorgen van kerstmarkten, kerstpakketten en bedrijfsevenementen. Door Covid-19 werd de vraag naar fysieke kerstmarkten op locatie kleiner en dat zorgde voor nieuwe ideeën en kansen!

De virtuele kerstmarkt van KiesKadoos!
2020_Klantcase-Persoonlijk-contact
2020_Klantcase-Persoonlijk-contact
30-04-2020

Persoonlijk contact met klanten en medewerkers

De coronacrisis is overal om ons heen en raakt ons allemaal. Mensen werken thuis, in aangepaste, vaak pittige situaties op locatie of helemaal niet meer. Er zijn zoveel verdrietige verhalen over mensen in sociale isolatie, mensen die ziek zijn, mensen die een dierbare verloren hebben. De behoefte aan persoonlijk contact en een lief gebaar is groter dan ooit. Om te krijgen, maar ook om te geven. Pondres zit daar als dienstverlener middenin en kan hier gelukkig een mooie bijdrage aan leveren. We delen graag wat hartverwarmende initiatieven.

Persoonlijk contact met klanten en medewerkers
Klantcase_Suitable3
Klantcase_Suitable3
16-03-2020

Persoonlijke mailings voor Suitable

Suitable is een innovatieve retailer in de herenmode, met 16 fysieke winkels en een internationale webshop. Door middel van een aansprekende marketingcampagne zijn we met deze toffe retailer in contact gekomen. En omdat Suitable wel oren had naar net zulke aansprekende mailings voor haar eigen klanten, was dat het begin van een mooie samenwerking.

Persoonlijke mailings voor Suitable
whitepaper_esign
whitepaper_esign
05-02-2021

Rechtsgeldig en snel ondertekenen met een digitale handtekening

Wil je weten wat een digitale handtekening voor de processen in jouw organisatie kan betekenen? Download dan nu de gratis whitepaper, inclusief een handige checklist. Zo controleer je eenvoudig waaraan een degelijke oplossing voor een digitale handtekening moet voldoen.

Rechtsgeldig en snel ondertekenen met een digitale handtekening
thumb
thumb
01-02-2021

Een nieuw e-commerce tijdperk is aangebroken

Dit paper bruist van de inspiratie en ideeën en staat vol met trends en ontwikkelingen. Grote kans dat je op zoek bent naar nieuwe kansen, dan komt dit paper op het goede moment. En is het aan de lezer om hierop in te spelen, de juiste keuzes te maken en bovenal ‘kansen te zien en kansen te pakken’.

Een nieuw e-commerce tijdperk is aangebroken
beveiligd mailen whitepaper
beveiligd mailen whitepaper
16-11-2020

Whitepaper Secure eMail: Beveiligd en aangetekend mailen, hoe werkt dat?

Wil je alles te weten komen over de geheimen van Secure eMail? Download dan direct de gratis whitepaper. De whitepaper is voorzien van een handige checklist, waarmee je eenvoudig kunt checken waaraan een degelijke secure e-mail oplossing moet voldoen.

Whitepaper Secure eMail: Beveiligd en aangetekend mailen, hoe werkt dat?
tn_Direct-mail
tn_Direct-mail
18-02-2020

Whitepaper direct mail: In 8 stappen naar een impactvolle direct mail

De klant benaderen en raken, dat is wat elk bedrijf wil. Maar hoe krijg je dat voor elkaar in het steeds veranderende medialandschap? Hoe houd je je communicatie pakkend en persoonlijk? Vergis je niet: direct mail is en blijft een van de krachtigste marketingmiddelen ooit. Maar hoe zorg je ervoor dat je DM de impact heeft op je doelgroep die je in gedachten had en belangrijker nog, hoe test je deze impact? Deze whitepaper gaat in op alle vragen en begeleidt je in 8 stappen naar een impactvolle direct mail.

Whitepaper direct mail: In 8 stappen naar een impactvolle direct mail