het ikea effect in communicatie en marketing
het ikea effect in communicatie en marketing
26-08-2020 | Ilse

Het IKEA-effect in communicatie

Je hoort steeds vaker over het IKEA-effect. Dit effect houdt in dat een leverancier door bepaalde keuzes te maken in een aankoop- of productieproces, de waardering van de klant kan verhogen. Hoe dit zit en wat jij er mee kan, ga ik proberen uit te leggen in dit blog.

Het IKEA-effect in communicatie
20200716-blog-margot-communicatie-is-kindertaal-1
20200716-blog-margot-communicatie-is-kindertaal-1
23-07-2020 | Margot

Communicatie is kindertaal

De eerste helft van 2020 was eigenlijk als een willekeurige dag met kinderen: vol verrassingen en onverwachte wendingen. Want ondanks alle briljante plannen was er ineens corona, en toen was alles anders. Wat heeft de crisis veranderd voor het communicatievakgebied en hoe kunnen we hiervan leren? Ik noem drie ontwikkelingen in zakelijke communicatie  ook inzetbaar richting het thuisfront. 

Communicatie is kindertaal
20200714_Blog-Ludo_Wie-redt-DM
20200714_Blog-Ludo_Wie-redt-DM
16-07-2020 | Ludo

Wie redt de direct mail?

De sterke groei van de pakketmarkt heeft mij niet verrast. E-commerce groeide al als kool en dit zal mede door de coronacrisis alleen maar meer worden in 2020. De daling van het brievenvolume zet daarentegen ongenadig hard door, wat ongetwijfeld zal zorgen voor nu al dreigende tariefverhogingen. Verhogingen die brievenbuspost nog verder wegduwen in de periferie van beschikbare media. Maar is dit terecht?

Wie redt de direct mail?
Blog-Lieke_Complimenten-aan-e-commerceland
Blog-Lieke_Complimenten-aan-e-commerceland
25-06-2020 | Lieke

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland

De afgelopen tijd heb ik een goede relatie ontwikkeld met mijn pakketbezorger. Een tijdje geleden kon ik hem wat langer vasthouden en ik vroeg hem: Wordt er nu echt zo veel meer online besteld? Het is een gekkenhuis, zei hij. Dat blijkt ook uit de cijfers. Maar wat betekent de drukte voor de persoonlijke touch?

Persoonlijke touch maakt het verschil in e-commerceland
Omnichannel WMS-1
Omnichannel WMS-1
16-09-2020

Het vernieuwd WMS is live!

Al jaren verzorgen we e-fulfilment voor meerdere klanten, maar dat doen we sinds 16 september nog efficiënter, kwalitatief beter en transparanter. We zijn namelijk live met ons nieuwe warehouse management systeem (WMS). 

Het vernieuwd WMS is live!
arbeidsmarkt
arbeidsmarkt
08-09-2020

Voor iedereen een baan

Als maatschappelijk en sociaal betrokken onderneming en partner van OndernemersAkkoord Midden-Brabant werkt Pondres al een aantal jaren samen met gemeente Tilburg om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden en naar werk te helpen.

Voor iedereen een baan
datadriven marketing
datadriven marketing
01-09-2020

Ondanks data blijft een centraal klantbeeld een uitdaging

Het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA is afgerond en de resultaten zijn vandaag gedeeld. Voor het onderzoek zijn er 162 Nederlandse organisaties ondervraagd. Het laat zien dat het Nederlandse bedrijfsleven data beter weet om te zetten in bruikbare inzichten voor de business. Steeds meer organisaties passen technieken toe die nodig zijn voor een goede data gedreven werkwijze.

Ondanks data blijft een centraal klantbeeld een uitdaging
vacatures-2
vacatures-2
07-08-2020

Vacatures bij Pondres

Werken bij Pondres betekent werken in een gezellige, dynamische groep mensen. Ook jij kan daar deel uit maken! Wij zijn op zoek naar nieuwe collega's. 

Met een team van zo’n 160 betrokken collega’s zetten wij ons elke dag in voor maar één doel: onze klanten verblijden met unieke, persoonlijke communicatie met hun eindklant. Wil jij ons hierbij helpen? Bekijk de vacatures en solliciteer direct!

Vacatures bij Pondres

Laat je inspireren. Schrijf je in!

2020_Klantcase-Persoonlijk-contact
2020_Klantcase-Persoonlijk-contact
30-04-2020

Persoonlijk contact met klanten en medewerkers

De coronacrisis is overal om ons heen en raakt ons allemaal. Mensen werken thuis, in aangepaste, vaak pittige situaties op locatie of helemaal niet meer. Er zijn zoveel verdrietige verhalen over mensen in sociale isolatie, mensen die ziek zijn, mensen die een dierbare verloren hebben. De behoefte aan persoonlijk contact en een lief gebaar is groter dan ooit. Om te krijgen, maar ook om te geven. Pondres zit daar als dienstverlener middenin en kan hier gelukkig een mooie bijdrage aan leveren. We delen graag wat hartverwarmende initiatieven.

Persoonlijk contact met klanten en medewerkers
Klantcase_Suitable3
Klantcase_Suitable3
16-03-2020

Persoonlijke mailings voor Suitable

Suitable is een innovatieve retailer in de herenmode, met 16 fysieke winkels en een internationale webshop. Door middel van een aansprekende marketingcampagne zijn we met deze toffe retailer in contact gekomen. En omdat Suitable wel oren had naar net zulke aansprekende mailings voor haar eigen klanten, was dat het begin van een mooie samenwerking.

Persoonlijke mailings voor Suitable
20191205_Klantcase-Hearst
20191205_Klantcase-Hearst
05-12-2019

Personalisatie en optimalisatie voor Hearst

Hears­t is een van de grootste tijdschriftuitgevers van de wereld.  Met meer dan 300 verschillende magazines in 100 landen, waarvan al 21 in Nederland, weten ze lezers te boeien en te binden. Bij Hearst draait alles om een excellente customer journey: persoonlijke communicatie, afgestemd op de behoeften van de individuele abonnee. Een visie die Pondres deelt én mogelijk maakt – een ideaal partnership dus.

Personalisatie en optimalisatie voor Hearst
2b0b544e64844e91a951a2e7fdeb7124-1
2b0b544e64844e91a951a2e7fdeb7124-1
26-11-2019

Volop innovaties in gepersonaliseerde wenskaarten voor Hallmark!

Voor Hallmark produceren we al jaren gepersonaliseerde wenskaarten. En ook alle gifts die via Hallmark worden besteld, worden door Pondres ingepakt, gepersonaliseerd en verzonden. Enorm leuk om te doen, en we zijn er dan ook trots op dat Hallmark ook enthousiast is! Want het bijzondere van onze samenwerking is dat we gestaag nieuwe producten en toepassingen ontwikkelen. Waaronder een houten kaart én chocoladekaart!

Volop innovaties in gepersonaliseerde wenskaarten voor Hallmark!
tn_Direct-mail
tn_Direct-mail
18-02-2020

Whitepaper direct mail: In 8 stappen naar een impactvolle direct mail

De klant benaderen en raken, dat is wat elk bedrijf wil. Maar hoe krijg je dat voor elkaar in het steeds veranderende medialandschap? Hoe houd je je communicatie pakkend en persoonlijk? Vergis je niet: direct mail is en blijft een van de krachtigste marketingmiddelen ooit. Maar hoe zorg je ervoor dat je DM de impact heeft op je doelgroep die je in gedachten had en belangrijker nog, hoe test je deze impact? Deze whitepaper gaat in op alle vragen en begeleidt je in 8 stappen naar een impactvolle direct mail.

Whitepaper direct mail: In 8 stappen naar een impactvolle direct mail
avg-intro_2
avg-intro_2
19-02-2018

Whitepaper AVG: in 3 stappen voorbereid

Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming in werking getreden. Maar wat betekent dit nu concreet voor jou? In deze whitepaper leggen wij uit wat er van jou verwacht wordt en hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Whitepaper AVG: in 3 stappen voorbereid