De kracht van personaliseren in kleur

Header_smal

Als je, zoals ondergetekende, verslaafd bent aan print en al jaren in het DM-vak werkzaam bent, bekijk je drukwerk met andere (kritische) ogen. Ik ben wat je noemt beroepsgedeformeerd. En toch … kan goede direct mail mij nog steeds betoveren!

Een paar jaar geleden heb ik met mijn gezin bij een reisorganisatie een camping geboekt. Dat biedt de marketingafdeling een schat aan klantdata natuurlijk, met alle namen van de gezinsleden, geslacht en leeftijden. En die data heeft de reisorganisatie dan ook optimaal benut.

Recent ontvingen we namelijk een prachtige brochure. De cover was geheel full colour gepersonaliseerd en alle namen van het gezin kwamen meerdere malen terug in de teksten. Ook werd er mooi ingespeeld op de leeftijden van de kinderen, bijvoorbeeld met de tip dat mijn zoon wel kan helpen met het scannen van een QR-code.

Deze marketeers hebben het begrepen; mijn aandacht én waardering hebben ze! De brochure is op het juiste moment verstuurd en bevat een aanbod op maat. En het triggerde me om op de site de mogelijkheden verder te bekijken. Maar ook zakelijk gezien zette de DM me aan het denken. 

Ook grote oplages persoonlijk en in kleur

De laatste jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest in software, workflow en nieuwe printtechnieken. De nieuwe generatie high speed inkjet persen maken het mogelijk om grote oplagen full colour en gepersonaliseerd te produceren op een hoogwaardig, grafisch kwaliteitsniveau.

Ook bij Pondres maken we dagelijks full colour, gepersonaliseerd en unieke direct mailings. Van folders tot brochures tot selfmailers. Vaak hebben we zelf niet eens door hoe bijzonder het is tot we de blije reacties van klanten en eindklanten horen. Maar wat mij betreft kan het altijd nog specialer en opvallender. Een uitdaging voor ons is een impactvolle DM, en dat is wat elke marketeer wil voor zijn klanten.

 

Dus bij dezen de uitdaging aan jou als marketeer ...

Ben jij op zoek naar een krachtige, opvallende direct mail zodat je echt kunt binnenkomen bij jouw doelgroep? Met strakke kleuren, hyperpersonalisatie of een gimmick erbij? Wij nodigen je graag uit voor een vrijblijvende inspiratiesessie! Dan maken we samen de DM van je dromen.

Manager Print & Orderverwerking

Renato is Manager Print & Orderverwerking en verantwoordelijk voor productieprint bij PondresMet zijn passie voor digitaal printen en de brede kennis en ervaring op het gebied van direct mail, is hij één van de kennisdragers bij Pondres.

"Het maken van mooi, gepersonaliseerd drukwerk/direct mail is een uitdagend en prachtig vakgebied. Print verveelt nooit. De technieken blijven zich constant ontwikkelen en brengen de mogelijkheden steeds weer naar een hoger niveau."