Fulfilment en loyalty helpen Michelin

Header_smal

De uitdaging

Michelin, marktleider op het gebied van autobanden, wil haar klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Belangrijk hiervoor zijn een sterke loyaliteitsapplicatie en efficiënte refundverwerking, zodat klanten eenvoudig hun geld terug kunnen vragen en indien nodig contact kunnen opnemen. Na een uitgebreide selectieprocedure heeft Michelin hiertoe voor Pondres gekozen.

Onze alles-in-1-oplossing

Allereerst hebben wij een online applicatie ingericht, waarmee deelnemers snel en eenvoudig hun refundaanvraag kunnen indienen. Een groot voordeel is de single-sign-on-koppeling met het MyAccount van Michelin, waardoor deelnemers hun gegevens maar één keer hoeven in te vullen en statussen automatisch geüpdatet worden. Michelin kan deze statussen vervolgens real-time checken en zo de voortgang bewaken.

Naast de realisatie van de app is Pondres ook verantwoordelijk voor de volledige refundverwerking en online customer service. Deze laatste verloopt via een Q&A-mechanisme, waarmee de vragen geautomatiseerd via een standaardmail worden beantwoord. 

Resultaten

Het totaalaanbod van Pondres zorgt voor de snelheid en kwaliteit van afhandeling waar Michelin naar op zoek was. Inmiddels zijn er al ruim 9000 cashback requests gedaan via de applicatie en de eerste refundacties verlopen dan ook naar tevredenheid van alle partijen. 

Meer informatie

Wil je meer weten over onze activiteiten voor Michelin? Neem dan contact op met Manon Willms via manon.willms@pondres.nl of +31 88 949 41 43.  Zij vertelt je graag meer over de applicatie en de mogelijkheden daarvan voor jouw bedrijf.

Peter Govaert, Operationeel Marketing Manager Truck Benelux bij Michelin, vertelt graag hoe hij onze samenwerking heeft ervaren aan de hand van 6 vragen. Lees het in de testimonial!

testimonial