Meer effect door personalisatie DAF

hero-3

De uitdaging

DAF PACCAR is een leverancier van truckonderdelen met een sterk loyaliteitsprogramma. Voor 1000 onafhankelijke DAF-dealers in 15 landen maken wij  DM-gerelateerde campagnes; uit naam van die dealers zelf, met door henzelf gekozen producten en prijzen voor de eigen klanten.

Een krachtig en effectief programma, maar wel lastig om te managen voor DAF. De dealers en hun klanten zijn immers autonoom in de inkoop van truckonderdelen. DAF stond dan ook voor de uitdaging om meer grip te krijgen op de keten en het marktaandeel in parts te verhogen.

Onze oplossing

Maandelijks worden centrale marketingcampagnes ontwikkeld. Alle dealers kunnen deze brochures via een applicatie personaliseren op klantniveau. Bijzonder is dat zij hierbij zelf sturing kunnen geven aan producten en tarieven.

Alle DM-uitingen worden bij Pondres centraal geproduceerd, maar iedere flyer is volstrekt uniek in onder andere productaanbod, pricing en dealergegevens. Een fraai staaltje gepersonaliseerde een-op-een-klantcommunicatie, en zeker in de B2B-markt een unieke toepassing van variabel data printing!

daf direct mail

 

 Resultaten

  • Europese klanten van de DAF-dealers krijgen maatwerkaanbiedingen en relevante (service)informatie
  • DAF genereert meer sales, meer traffic en meer engagement
  • Het Market-to-the-Max-programma is gewaardeerd met een Europese Gouden Effie in 2011, de hoogste bekroning voor effectieve marketingcommunicatiecampagnes.


Meer informatie

Wil je meer weten over de personaliseerbare communicatiecampagnes die wij voor DAF hebben opgezet, of de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem gerust even contact op met Leo Harpe via leo.harpe@pondres.nl of +31 88 949 41 45 .