Pondres logo

Visie en aanpak

Bij Pondres ben je altijd verzekerd van onze hoge standaarden. Meer weten?

Home > Over ons > Visie en aanpak

In klantcommunicatie is alles steeds meer gericht op de beste customer experience. Dat wil zeggen: een persoonlijke en unieke benadering, afgestemd op de individuele behoeften van je klant. Door je communicatieprocessen af te stemmen op de kennis en de wensen van je klant, en zijn fase in de customer journey kun je de communicatie verbeteren en effectiever inzetten. Want persoonlijk is relevant, en dat is precies wat klanten in beweging brengt.

1. Customer profiling

Ieder mens is uniek en verdient een persoonlijke benadering. Een up-to-date klantprofiel is dan een kritieke succesfactor. Hoe maken klanten keuzes? Wat beïnvloedt het keuzeproces? Denk aan factoren als moment, medium, prijs, interesses en leefomgeving.

Direct mail, e-mail en social media zijn stuk voor stuk touchpoints om de dialoog aan te gaan met de klant. Ook de fase in de customer journey is hierbij belangrijk.

2. Klantreis

Een customer journey geeft de interactie van een klant met een organisatie weer. Bij Pondres gebruiken wij customer journey mapping om de klantreis inzichtelijk te maken. We noemen het ‘mapping’ omdat we de stappen van de diverse contactmomenten in kaart brengen.

Het is van belang te weten in welke fase van de klantreis de (potentiële) klant zich bevindt, omdat hij in elke fase andere (communicatie)behoeften heeft. Met de customer journey map maken we samen met jou inzichtelijk hoe we de klantervaring kunnen optimaliseren.

3. Klantcommunicatie

Via ons communicatieplatform kun je vanuit één systeem via verschillende kanalen (omnichannel) in de verschillende fasen van de klantreis met klanten communiceren. Via communicatie-uitingen zoals mailings, magazines en kaarten maar ook documentstromen zoals pensioenoverzichten en contracten, of fulfilmentactiviteiten zoals bestellingen en cash refunds.

CEO Marcel Winkelman over de visie van Pondres

Bekijk nu in één minuut de visie van Pondres.

Hoe helpen wij jou in je klantcommunicatie:

Stap 1: Intake & analyse

Samen met jou bepalen wij de communicatiedoelstellingen per fase van de customer journey . Hoe beter wij jouw organisatie, doelgroep en doelstellingen kennen, hoe gerichter we de aanpak kunnen vormgeven. Voor een goed advies en plan zijn de volgende punten belangrijk:

  • inzicht in jouw doelgroep(en) en buyer persona's (customer profiling)
  • weten in welke fase van de customer journey jij met je doelgroep communiceert en via welke touch points (customer journey mapping)
  • de inrichting van je huidige communicatieproces moet helder zijn (customer communication processing)
  • jouw concrete doelstellingen zijn duidelijk.

Stap 2: Advies

Wij werken ons advies uit in een praktisch en efficiënt voorstel, maximaal afgestemd op jouw situatie. Onze vakmensen hebben jarenlang ervaring en kennen alle ins en outs van het communicatievakgebied. Zij weten als geen ander wat het beste werkt, waar je klanten naar op zoek zijn en hoe jij hen dit kunt bieden.

Stap 3: Implementatie

We verzorgen (delen van) jouw klantcommunicatie en evalueren regelmatig samen met jou de voortgang.

  • Ontwerp: zodra de aanpak afgestemd is, gaan we aan de slag met het ontwerp en de inrichting van het proces. Uiteraard in nauwe samenwerking met jou en de betrokken ‘architecten’. Daardoor kunnen we maximaal inspelen op jouw wensen en de laatste inzichten.  
  • Regie en uitvoering: op basis van het ontwerp ontwikkelen we incidentele of structurele oplossingen. Wij verzorgen daarvoor het complete klantcommunicatie- of fulfilmentmanagement; van concept, inkoop, productie tot realisatie.

Stap 4: Optimalisatie

In onze aanpak zit ook een structureel geplande ‘pitstop’. Tijdens deze pitstop rapporteren we over de behaalde resultaten en bespreken we marktontwikkelingen en innovaties. Vervolgens kijken we gezamenlijk waar we kunnen optimaliseren om je communicatie of het proces te verbeteren.

 

Neem contact op

Neem contact op

Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Claudia Vorstenbosch
Claudia Vorstenbosch
Sales Support
Neem contact op
Top arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram