In onze communicatie en fulfilment streven we altijd naar het beste resultaat voor jou en jouw klanten. Daarbij speelt klantdata een grote rol. Met datamanagement helpen wij je deze data actueel, correct, compleet en uniek te maken. Zodat jij de juiste klanten bereikt met een unieke en relevante boodschap.
Een databestand is snel niet meer up-to-date. Elke dag zijn er duizenden verhuizingen, honderden scheidingen en sterfgevallen hierdoor bevat een databestand gemiddeld 15 tot 20% foutieve informatie. Zonde! Want deze data speelt een belangrijke rol in de effectiviteit van jouw marketingcampagnes. Wij hebben al jarenlange ervaring op het gebied van data en helpen je dan graag om je databestand te optimaliseren door middel van datamanagement. Dit zorgt voor meer inzicht, klantkennis en effectiviteit.
Woont jouw klant nog op het bij jouw
bekende adres? (op persoonsniveau)
Nee, want:
Slordige informatie in je databestand kan komen door slordigheidsfoutjes (zoals juist wel of geen hoofdletter), een extra spatie, dubbele informatie en ga zo maar door. Naast dat het er onprofessioneel uitziet, leidt het ook onnodig tot fouten, extra kosten en irritaties bij je klanten. Datamanagement helpt je om jouw data te uniformeren, standaardiseren, en corrigeren. Hierdoor is jouw database altijd op orde.
Met onze mailbaarheidscheck weet je zeker dat je geen onnodige kosten maakt in je communicatie campagne. We controleren het hele bestand en verwijderen overleden personen, foutieve postcode/huisnummer combinaties en dubbele records uit je bestand. Zo worden de waste en het aantal retouren van je campagne tot een minimum beperkt.
Door middel van de mailbaarheidscheck bespaar je gemiddeld 15% aan campagnekosten!
We stellen op persoonsniveau vast of jouw klant nog op het bij jouw bekende adres woont. Zo niet, dan is hij/zij wellicht verhuisd of overleden. In het eerste geval kijken we of we de persoon terug kunnen vinden op een nieuw adres, dit lukt gemiddeld bij 60% van de verhuisde personen.
Onze klantprofielanalyse maakt inzichtelijk uit welke 9 socio-demografische kenmerken jouw bestand is opgebouwd: geslacht, leeftijd, inkomen, huishouden, woningtype, koop- of huurhuis, WOZ waarde, bouwjaar woning en provincie. We kijken hoe deze kenmerken binnen het bestand verdeeld zijn en vergelijken dit met Nederland als geheel. Hierdoor ga je met datamanagement van data naar informatie.
Zo ontdekken we:
Weet jij wie je doelgroep is, waar en hoe ze wonen en/of wat hen beweegt? Of is jouw product of dienst interessant voor een bepaalde doelgroep? Dan kun je aan de hand van deze kenmerken je klantbestand vergroten door het aankopen van nieuwe data.
Door middel van look-a-like -, buren - of doelgroep selecties zorgen wij voor interessante nieuwe NAW-gegevens waarmee jij jouw gerichte marketingcampagne kan starten of verrijken.
Wil je meer weten van je huidige klant zoals het telefoonnummer, geslacht en geboortejaar of mis je deze gegevens bij enkele klanten? Onze gespecialiseerde partner beschikt over actuele en privacy bestendige (openbare) bronnen die met zorg worden onderhouden waardoor jouw data kan worden aangevuld met basisgegevens. Ook is het mogelijk om klantdata te verrijken met meer dan 70 socio-demografische kenmerken. Zo weet door bijvoorbeeld koopgedrag of gezinssamenstelling precies wie, waar behoefte aan heeft.
De mogelijkheden met data zijn eindeloos. Wij maken graag een goed begin aan jouw database marketing! Wil je graag wat meer informatie over onze diensten? Bekijk onze productsheet en neem gerust contact met mij op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!