Met direct mail kun je de klant écht verrassen! Laat je nu inspireren.
Wil je van start met direct mail maar weet je niet waar je moet beginnen? We delen graag wat mooie direct mail voorbeelden die we voor onze klanten mochten maken. We gaan ook graag met jou rond de tafel om te bespreken wat je bij jou klanten wilt bereiken en wat hiervoor het meest effectief is. Wij weten als geen ander wat werkt voor welke doelgroep en wat niet. Zo weet je meteen hoe je impactvol kunt binnenkomen en blijven.
DAF PACCAR is een leverancier van truckonderdelen voor 1000 onafhankelijke DAF-dealers in 15 landen. Zij stonden voor het vraagstuk: Hoe kan DAF meer grip krijgen op de keten en het marktaandeel in onderdelen verhogen?
De oplossing? Maandelijks worden centrale marketingcampagnes ontwikkeld. Alle dealers kunnen deze brochures via een applicatie personaliseren op klantniveau. Bijzonder is dat zij hierbij zelf sturing kunnen geven aan producten en tarieven. Alle DM-uitingen worden bij Pondres centraal geproduceerd, maar iedere flyer is volstrekt uniek in onder andere productaanbod, pricing en dealergegevens. Een fraai staaltje gepersonaliseerde een-op-een-klantcommunicatie, en zeker in de B2B-markt een unieke toepassing van variabel data printing! De DAF-case is een van de direct mail voorbeelden van hoe personalisatie het verschil maakt.
Crown is een uitzendbureau dat haar potentiële klanten op een creatieve manier wilde benaderen. Een voorwaarde om de actie te laten slagen was dat de mailing persoonlijk, uniek en relevant moest zijn. Wij zijn deze uitdaging aangegaan.
Het resultaat? Een mailing opgezet in twee stappen. Eerst ontvangt de potentiële klant een gepersonaliseerde brief. Daarna volgt naar de geïnteresseerden een LP in hoes bedrukt met recensies van klanten en uitzendkrachten van Crown. Met nog een verrassende opvolging als oplossing voor de ontvangers die niet in het bezit zijn van een platenspeler. Dit is één van de prachtige voorbeelden van hoe direct mail potentiële klanten kan activeren en inspireren.
Iedereen wil op Valentijnsdag wel iemand verrassen. Maar hoe val je nou echt op tussen al die geheime aanbidders? Het antwoord: een gepersonaliseerde direct mail, met uiteraard … chocolade!
Liefde op het eerste gezicht? Jazeker, dit direct mail voorbeeld heeft erg leuke reacties opgeleverd! Men heeft genoten van de chocola en een groot gedeelte heeft vervolgens de QR-code gescand. Hierdoor is goed meetbaar wie er geïnteresseerd is. De geïnteresseerde zijn vervolgens opgevolgd. Niet direct met harde sales, maar een leuk praatje over de direct mail doet al wonderen.
Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!