Een direct mail campagne begint met een databestand. De minimale vereiste is een adressenbestand met daarin de NAW-gegevens van de ontvangers. NAW staat voor naam, adres en woonplaats.
We raden altijd aan om direct mail te personaliseren. Met een basis adressenbestand kunnen wij de naam van de ontvanger in de mailing verwerken. Met een uitgebreid databestand gaan we een stap verder en kan de gehele content dynamisch gemaakt worden. Met dynamische content worden afbeeldingen en teksten aangepast aan de interesses, voorkeuren en/of koopgedrag van de ontvanger.
Het ontwerp, de tekst en het beeldmateriaal dient aangeleverd te worden conform de aanleverspecificaties. Wij kunnen je adviseren over formaat, materialen en uitvoeringsvormen.
Samen gaan we voor de hoogste ROI. Daarom nemen wij de tijd voor een adviesgesprek. We bekijken het aangeleverde databestand, ontwerp en inhoud en analyseren waar er verbeterpunten zijn om de performance van jouw campagne te verhogen.
We bieden de mogelijkheid om jouw campagne A-B-C te testen. Met A-B-C testen worden varianten van jouw direct mail in kleine hoeveelheden naar een beperkt deel van de doelgroep gestuurd. De mailing met de beste resultaten wordt vervolgens verspreid onder de rest van de doelgroep. Met A-B-C testen haal je het maximale uit jouw campagne.
Alles staat klaar. Wij produceren en versturen de mailing binnen het afgesproken levertijd vanuit ons eigen machinepark.
Wil je starten met een direct mail campagne of zit je nog met vragen? Neem gerust contact met me op.