De klant benaderen en raken, dat doe je met een effectieve mailing. En hoe je die opzet, dát lees je hier!
Een direct mail is een multifunctioneel marketinginstrument om je doelgroep te bereiken én te raken. Een standaard mail is zo gemaakt, maar voor het échte resultaat maak je een professionele mailing met relevante gepersonaliseerde content. Hoe? We vertellen je graag waar je aan moet denken.
Stap 1: maak een plan
Het maken van een professionele mailing begint niet met relevante content of een strak design, maar juist met een goed doordacht plan. Ga eerst bij jezelf na: Wat is het doel en verwachte resultaat? Is het onderdeel van een campagne, is het een op zichzelf staande mailing, moet er nog opvolging komen? Wanneer je het antwoord voor jezelf scherp hebt, ga je hier een stap dieper op in: Hoe denk je het doel en verwachte resultaat te behalen? Pas als je deze doelen helder voor ogen hebt, kan het 'echte werk' beginnen.
Een handig geheugensteuntje voor een effectieve mailing biedt het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action.
Met de structuur van het AIDA-model maak je een relevante en onweerstaanbare mailing. Zodra je de vier stappen van het model hebt ingevuld en uitgedacht, kan je gaan nadenken over de vorm, het formaat, de inhoud en verpakking.
Een professionele en effectieve mailing is gepersonaliseerd. Gelukkig hoef je niet voor iedere klant een aparte mail te ontwikkelen. Je kiest één of meerdere elementen die je wilt personaliseren en je koppelt simpelweg je databestand en klaar. Ieder poststuk zal voorzien zijn van de data die verzameld is over het individu. Personalisatiemogelijkheden zijn oneindig, het is enkel de vraag tot hoever je wilt gaan.
Jouw professionele mailing staat klaar. Tijd om deze te versturen.
Tijd voor actie. Je hebt een unieke mailing ontwikkeld die gezien mag worden. Je bent ervan overtuigd dat deze het gewenste resultaat gaat opleveren en misschien nog wel meer. Wanneer je jouw direct mail gaat aanbieden ter verzending zijn er enkele punten om rekening mee te houden. We hebben voor jou 4 tips, zodat jij efficiënt en kostenbesparend je mailcampagne verstuurt.
Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!