Pondres logo

Mailing maken en versturen

De klant benaderen en raken, dat is wat elk bedrijf wil. Maar hoe krijg je dat voor elkaar in het steeds veranderende medialandschap? Op deze pagina kom je te weten hoe je een effectieve mailing kan maken en versturen.

Home > Wat we doen > Omnichannel communicatie > Direct mail > Mailing maken en versturen

Professionele mailing maken

Een mailing is een multifunctioneel marketinginstrument om je doelgroep te bereiken. Een standaard mail is zo gemaakt, maar voor het échte resultaat maak je een professionele mailing met relevante gepersonaliseerde content. Hoe? We vertellen je graag waar je aan moet denken.

Maak een plan

Het maken van een professionele mailing begint niet met relevante content of een strak design, maar juist met een goed plan. Ga eerst bij jezelf na: Wat is het doel en verwachte resultaat? Wanneer je het antwoord voor jezelf scherp hebt, ga je hier een stap dieper op in: Hoe denk je het doel en verwachte resultaat te behalen? Pas als je deze doelen helder voor ogen hebt, kan het 'echte werk' beginnen.

Gebruik het AIDA-model

Een handig geheugensteuntje voor een effectieve mailing biedt het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action.

  • Pak de aandacht
  • Wek interesse
  • Creëer behoefte
  • Roep op tot actie

Met de structuur van het AIDA-model maak je een relevante en onweerstaanbare mailing. Zodra je de vier stappen van het model hebt ingevuld en uitgedacht, kan je gaan nadenken over de vorm, het formaat, de inhoud en verpakking.

Een professionele mailing is geheel gepersonaliseerd. Gelukkig hoef je niet voor iedere klant een aparte mail te ontwikkelen. Je koppelt simpelweg je databestand hieraan en klaar. Ieder poststuk zal voorzien zijn van de data die verzameld is over het individu. Personalisatiemogelijkheden zijn oneindig, het is enkel de vraag tot hoe ver je wil gaan.

Jouw professionele mailing staat klaar. Tijd om deze te versturen.

Mailing versturen

Tijd voor actie. Je hebt een unieke mailing ontwikkeld die gezien mag worden. Je bent ervan overtuigd dat deze het gewenste resultaat gaat opleveren en misschien nog wel meer. Wanneer je jouw direct mail gaat aanbieden ter verzending zijn er enkele punten om rekening mee te houden. We hebben voor jou 4 tips, zodat jij efficiënt en kostenbesparend je mailcampagne verstuurt.

1

Overweeg urgentie

Hoe snel alle mailingen geleverd moeten zijn hangt af van je actie of campagneplanning. Moeten de poststukken binnen 24 uur geleverd zijn of mag het er ook langer over doen? Wanneer bezorging kan worden verspreid over meerdere dagen bespaar je aanzienlijk in kosten. 

2

Tijd is geld

Heb je producten of acties die beter converteren doordeweeks of in het weekend? Pas hier dan je bezorgdagen op aan. Kies de bezorgdag waarvan je weet dat de effectiviteit het hoogst zal zijn en je wordt rijkelijk beloond.
3

Planning is alles

Plan de campagne tijdig en zorg dat je relevante mailing op tijd is aangeleverd bij je leverancier. Hierdoor kom je niet voor verrassingen te staan.
4

Check, Check, Check

Niets is zo vervelend als uiteindelijk blijkt dat het retouradres niet klopt of data incompleet is. Check dus alles dubbel voordat je de mailing gaat versturen.

In 8 stappen naar een impactvolle mailing

Hierboven is uitgelegd hoe je jouw mailing maakt en verstuurt. Maar je kan nog verder gaan. Verstuur een impactvolle direct mail die jouw klanten niet kunnen weerstaan. We hebben de 8 stappen die jouw resultaten door het dak doen gaan al voor je gebundeld in een whitepaper. Jij hoeft 'm enkel maar te downloaden.

Download het gratis whitepaper

En laat je inspireren
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram