Pondres logo

Variabel data printing

Personaliseer je mailing met variabel data printing.
Home > Wat we doen > Omnichannel communicatie > Direct mail > Variabel data printing

Variabel data printing (VDP) maakt gebruik van databasegegevens. Een communicatieuiting kan bijvoorbeeld voorzien worden van NAW-gegevens maar ook van beeld- of tekstmateriaal dat volledig aansluit bij de kenmerken van de ontvanger. Denk aan direct marketing, selfmailers, brochures en PoS-materiaal. Zo kun je je doelgroep persoonlijk benaderen, met meer impact en respons tot gevolg.

Hoe werkt het?
Stel, je wil een mailing uitsturen naar een mannelijke doelgroep en een vrouwelijke doelgroep. Om de mailing persoonlijker te maken, kun je op de mannenmailing een man op de cover zetten en bij de vrouwenmailing een vrouw (of juist andersom). Ook kun je variëren in kleur en lettertype. Bij VDP plaatsen wij al deze variabelen in een database en gebruiken we deze om het printproces aan te sturen. Dit zorgt voor:

  • Betere klantbeleving
  • Meer respons
  • Lagere kosten per klant

Neem contact op

Wil je meer informatie over full-colour variabel data printing, en hoe wij jouw direct mailing optimaal laten landen bij je doelgroep? Neem gerust even contact op met mij.

Davy Nanulaitta
Accountmanager
Neem contact op
Direct mail versturen
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram