Transactionele communicatie

Home > Wat we doen > Omnichannel communicatie > Transactionele communicatie
Documentstromen in transactionele communicatie zijn vaak complex, met verschillende outputkanalen en processen. Wij helpen je communiceren via het voorkeurskanaal van je klanten; fysiek of digitaal. Zo verbetert de klantbeleving, terwijl je totale kosten (TCO) afnemen en je time-to-market versnelt. We vertellen je graag hoe we dit voor je doen.

Transactionele communicatie vraagt veel kennis en capaciteit, zeker gezien de snelle technologische ontwikkelingen en communicatiemogelijkheden rond de digitale transformatie. Want hoe krijg je alle (vaak privacygevoelige) informatie zo efficiënt, veilig en laagdrempelig mogelijk bij jouw klant? Hoe zorg je dat je digitaal kunt communiceren, maar borg je fysieke alternatieven? Het is je zorgplicht om al je klanten te bereiken, maar hoe doe je dat, in het snel veranderende communicatielandschap en tegen zo laag mogelijke kosten? We helpen je hier graag bij met onze omnichannel oplossingen. 

Wat is transactionele communicatie?

Transactionele communicatie of transactiecommunicatie verwijst naar alle financiële of administratieve informatie die bedrijven en instanties uitwisselen met hun klanten, fysiek én digitaal. Denk aan documenten als pensioenoverzichten, polissen, contracten, facturen, verzekeringspapieren en afschriften. Maar ook processen daaromheen, zoals betalingen en ondertekeningen.

 

De behoefte aan fysieke documentlogistiek neemt af door alle digitale communicatie, en daardoor ook de volumes. Organisaties die dit altijd intern verzorgden op eigen printafdelingen, overwegen hun transactionele communicatie nu uit te besteden. In toenemende mate digitaal, maar ook nog fysiek waar dit nodig is, gevraagd wordt door de klant of simpelweg meer impact heeft. Dit vraagt om een optimale integratie van alle fysieke en digitale communicatiestromen. Wij helpen je hierbij en bieden jou de communicatie zoals jouw klant dat wenst: fysieke transactiemail, digitaal, of beide.

Voordelen

Gepersonaliseerde communicatie

Je klant verwacht dat je digitaal bereikbaar bent, maar ook fysiek als dat even beter uitkomt. Vanuit ons platform communiceer je via het kanaal waarop je klant zich bevindt.

Overzicht en controle

Via een real-time dashboard heb je inzicht in alle uitingen. Bovendien weet je altijd zeker dat alle communicatie aankomt bij de ontvanger.

Continue innovatie

Wij leveren de beste oplossingen voor jouw transactionele communicatievraagstukken. Onze oplossingen zijn modulair en generiek, ons advies is maatwerk.

Totale ontzorging

Wij nemen je het totale klantcommunicatieproces uit handen, van data input tot documentopmaak tot distributie per kanaal. Zo houd jij focus op je eigen core business.

Hoge klantbeleving, lage kosten

Als je je klanten benadert via hun voorkeurskanaal, voelen ze zich gehoord en gewaardeerd. Het resultaat? Meer klantbeleving tegen lagere kosten.

Profiteer van onze ervaring

Pondres heeft een jarenlange trackrecord op het gebied van (digitale) datagedreven klantcommunicatie en kan grote hoeveelheden data verwerken tot gepersonaliseerde uitingen. Vanuit deze ervaring helpen wij je naar klantvriendelijke, efficiënte en veilige omnichannel communicatie. De digitale klantverwachting staat voorop, maar we verzorgen ook jouw afnemende printvolumes voor je. Daarbij blijf je dankzij onze sterke porti-contracten profiteren van goedkope verzending, ook bij kleinere aantallen.

 

Wij helpen je met je transactionele documentlogistiek vanuit de behoefte van jouw eindklant en zorgen ervoor dat je hem benadert via het kanaal waar hij (op dat moment) bereikbaar is. Zo weet je zeker dat je boodschap aankomt conform wetgeving en zorgplicht, en verbeter je de klantbeleving.


Onze aanpak

Pondres biedt omnichannel klantcommunicatie vanuit het Omniaplatform: ons generieke en modulaire Customer Communication Management-platform. Op basis van jouw wensen stellen we modules samen, van datamanagement tot documentcompositie, van processing tot distributie via diverse fysieke en digitale kanalen. Alle modules zijn op maat te configureren in design en content. Zo zorg je voor relevante communicatie op het juiste moment en via het meest geschikte format en kanaal - zonder de ballast maatwerk. 

 

Onze modules kun je los inzetten, maar ook combineren met andere systeem-geïntegreerde communicatieoplossingen zoals een digitale kluis of handtekening, of juist fysieke communicatiemiddelen zoals transactiemailJij bepaalt bovendien de aanlevering en verwerking: je kunt het document vanuit je eigen backendsysteem aanleveren of de documentopmaak geautomatiseerd op basis van gepersonaliseerde data op het Omniaplatform laten verzorgen. We kijken graag samen met jou wat het beste werkt voor jouw bedrijf. 

Neem contact op

Wil je weten hoe wij jouw klantcommunicatie naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Davy Nanulaitta
Accountmanager
Neem contact op
Brief
Top arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram