Met een digitale handtekening verkrijg en onderteken je gebruiksvriendelijk bestanden en documenten.
Veel bedrijven zitten midden in hun digitale transformatie en zoeken naar (digitale) manieren om efficiënter en foutlozer te werken. Een goede oplossing is de digitale handtekening. Daarmee kan het gehele ondertekenproces online worden afgerond, van eenvoudige bestellingen tot formele documenten.
Zo realiseer je aanzienlijke besparingen in tijd, papier en kosten, bijvoorbeeld op het gebied van administratie en porti. Bovendien bied je je relaties een snelle, eenvoudige en veilige manier om een document digitaal rechtsgeldig te ondertekenen.
Veilig online en op afstand zakendoen, daar tekenen wij voor!
Een afbeelding van je handtekening of digitale krabbel. Controle identiteit van de ondertekenaar is niet verplicht. Kan dienen als bewijs, maar de rechter bepaalt.
Het digitaal ondertekenen van een bestand of document. Dit type handtekening vereist een hoger niveau van verificatie van de identiteit van de ondertekenaar, beveiliging en verzegeling van de documenten. De juridische bewijslast ligt bij de partij die de handtekening heeft gezet.
Het digitaal ondertekenen van een bestand of document op het hoogste niveau. De gekwalificeerde digitale handtekening geldt als wettelijk bewijsmiddel. Juridische bewijslast ligt bij de partij die de handtekening betwist. Non-repudiative. Strenge eisen aan externe authenticatie, certificering (provider (QTSP) en versleutelde opslag van documenten.
Pondres eSign biedt veel opties voor geautomatiseerde Workflows. Bijvoorbeeld met reminders en notificaties. Hierdoor kan je het hele goedkeurings- en ondertekeningsproces stroomlijnen, met als resultaat minder fouten en meer efficiëntie.
Via de API koppeling is er een workflow integratie met jouw eigen IT omgeving mogelijk. De API-koppeling is laagdrempelig en goed gedocumenteerd.
Er zijn verschillende ondertekenmethoden beschikbaar die passen bij de wettelijke vereisten. Kies zelf de methode waarmee de tegenpartij het bestand mag ondertekenen.
Ook met een bankkaart en iDin authenticatie kun je je identiteit bevestigen en een digitale handtekening zetten.
Laat de ondertekenaar zijn identiteit bevestigen met een code verstuurd via SMS of e-mail (2FA).
Koppel met externe authenticatiemethoden zoals DigiD, eHerkenning, belID of SwissID.
Realiseer een professionele uitstraling en pas de huisstijl van jouw organisatie of label toe aan het ondertekenportaal en de notificatiemails.
De digitale handtekening gezet met eSign is rechtsgeldig in andere Europese landen en ondersteunt meerdere talen, zowel voor de verzender als ondertekenaar.
eSign is onderdeel van het Digitale Communicatieportfolio van Pondres. Dit portfolio biedt met één API-koppeling toegang tot een scala aan digitale communicatiekanalen, waaronder beveiligde email en digitaal dossier. Je betaalt daarbij alleen voor het gebruik van de door jou ingezette modules op basis van een 'pay per use'-prijsmodel. Met onze Software as a Service oplossing werk je bovendien altijd met de nieuwste technische ontwikkelingen, zodat jouw organisatie klaar is voor de toekomst.
Pondres eSign wordt gebruikt door klanten met hoge compliancy-eisen. Benieuwd waarom? Neem dan nu vrijblijvend contact op.