Pondres logo

5 tips voor een bedankt voor je bestelling kaartje

Maak van klanten ambassadeurs met een bedankt voor je bestelling kaartje.

Home > Wat we doen > Fulfilment > E-fulfilment > Bedankt voor je bestelling kaartje

Als iemand een bestelling heeft gedaan bij jouw webshop, is het wel zo leuk om deze te bedanken. Dit doe je met een bedankt voor je bestelling kaartje. Het toevoegen van zo een kaartje zorgt voor een verhoogde betrokkenheid bij de ontvanger. Dit resulteert in een hogere bestelfrequentie. Een kaartje maakt het verschil.

Bedankt voor uw bestelling

Jouw klant heeft een bestelling geplaatst, super! Je wil natuurlijk dat het niet bij deze ene bestelling blijft. Om hiervoor te zorgen, voeg je een kaartje toe aan het pakket met een boodschap naar keuze. De boodschap kan een bedankje zijn, maar ook een korting bij de eerstvolgende bestelling of vraag voor een review. Voor extra effect kan het kaartje handgeschreven of gepersonaliseerd worden. Een toegevoegd bedankt kaartje zorgt voor een toename in klantloyaliteit. Klanten die loyaal zijn spenderen meer bij dezelfde webshop en promoten het bedrijf bij vrienden, familie en kennissen.

Lees nu de 5 tips:

Naar tip 1

1. Personaliseer je bedankkaart

Klanten waarderen een persoonlijke aanpak ten zeerste. Iedere persoonlijke aanhef, passende content of persoonlijke voucher tovert een lach op hun gezicht.

Personalisatie start al met het vermelden van de klant zijn naam op de kaart. Door de klant “persoonlijk” te bedanken en daarmee oprechte klantwaardering te tonen, investeer je in de klantrelatie.

Aan het personaliseren van een bedankt kaart hoeft geen ingewikkeld proces te zitten. Je kan kaarten handmatig personaliseren, door deze zelf te schrijven. Wil je niet voor iedere klant handmatig een bedankje schrijven, dan kan de kaart ook geprint worden.

Door handmatig de kaart te schrijven ziet jouw klant dat er persoonlijke aandacht is besteed aan hem. Een korte handgeschreven tekst kan al een geweldige impact geven:

 

“Hé {naam},

Bedankt voor jouw bestelling. We wensen je veel plezier met {product}.

{afsluiting}”

 

Anderzijds is handmatig kaartjes schrijven om klanten te bedanken een tijdrovend proces. Gelukkig is er nog een oplossing, bedankt voor uw bestelling kaarten printen. Het printen van kaarten is een fanatische manier om te werken aan je klantbinding. Printsystemen zijn te koppelen aan je klantdata, waardoor geprinte kaarten eenvoudig kunnen worden voorzien van meer dan enkel naam en product. Denk bijvoorbeeld aan klantdata als bestelhistorie of interesses, ideaal voor cross- en upselling.

Naast klantdata kan je de kaart ook personaliseren door je eigen data erop te vermelden. Verwerk bijvoorbeeld jouw naam, foto of bedrijfslogo op de direct mail om via de kaart persoonlijk te communiceren. Zo ziet de klant écht met wie die zaken doet.

Naar tip 2

2. Door jouw bestelling is de wereld weer een stukje beter

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat bij klanten hoog in het vaandel. Ook jouw organisatie zal activiteiten verrichten die bijdragen aan een betere wereld. Van het steunen van een goed doel tot aan zonnepanelen op je bedrijfspand.

Ook jouw klanten doen graag iets goeds voor de wereld. Met een bedankt kaartje kan je jouw klanten het gevoel geven dat het aanschaffen van het product niet alleen in hun eigen belang was, maar het ook de wereld een stukje beter heeft gemaakt. En dat geeft toch iedereen een goed gevoel.

 

“Hé {naam},

Bedankt voor je bestelling. We wensen je veel plezier met {product}.

Door jou is de wereld weer een stukje beter, want van elke bestelling wordt (%) besteed aan {MVO}.

{afsluiting}”

Naar tip 3

3. Verdien recensies met een bedankt voor je bestelling kaartje

Recensies krijgen is een grote uitdaging. Je klanten zetten ze maar zelden uit eigen beweging en zetten ze er toch een, is het vaak een sterrenbeoordeling, zonder inhoud. Vragen om een recensie vereist een perfecte timing of weder prestatie. Een persoonlijke bedanktkaart is een geweldig middel om inhoudelijke recensies te ontvangen. Door jouw gepersonaliseerde verpakking en inpack communicatie heeft de klant een geweldige unboxing experience. In het moment van euforie is de klant zo enthousiast dat hij de ervaring graag deelt. En waar kan dat beter dan op jouw website?

“Ben jij ook positief verrast door {...}, laat het ons weten en schrijf een recensie op {…}.”

Naar tip 4

4. Laat je onderscheidend vermogen zien op een bedankkaart

Als een klant iets heeft gekocht, is de kans groot dat hij op de hoogte is van alle voordelen en speciale voorwaarden van jouw product. Mocht de klant onverhoopt een belangrijk onderdeel gemist hebben, wordt hij door de vermelding op de kaart positief verrast. En dat is precies het doel van jouw bedankje.

Daarnaast is het goed om de klant nogmaals te herinneren aan wat jouw organisatie zo bijzonder maakt. Zo wordt jouw bedankt kaartje tevens een visite kaartje.

 

“Bij {bedrijf} profiteer je altijd van gratis bezorging en retourneren met een retourtermijn van 100 dagen.”

Naar tip 5

5. Laat zien dat jij het bent

Zorg ervoor dat de klant al weet van wie de kaart is, voordat deze de tekst gelezen heeft. Om dit te bereiken gebruik je consistent je logo en huisstijl. Ook kan je het webadres van jouw webshop erop vermelden, evenals sociale kanalen. Hiermee laat je zien hoe klanten je kunnen vinden en volgen.

Bedankt kaartje versturen

Bedankt voor je bestelling kaartje vesturen

Je hebt nu een totaalbeeld van hoe je een bedankt voor uw bestelling kaartje ontwerpt. Tijd om aan de slag te gaan. Je kan zelf kaartjes schrijven of printen en toevoegen aan iedere order of het uit handen geven. Wij nemen je graag het werk uit handen.

Pondres is al jaren gespecialiseerd in fulfilment en direct mail met specialisme in klantbeleving. Met deze unieke combinatie kunnen we het logistieke proces van goederenontvangst tot en met retourmanagement uit handen nemen. Daarnaast kunnen we tijdens het inpakken extra opties toevoegen, zoals een gedrukt of handgeschreven (gepersonaliseerd) bedankt kaartje of gift.

Neem contact op

Wil je meer informatie over onze fulfilment dienstverlening, direct mail of je bedankt kaartjes uitbesteden? Neem dan nu contact met me op.

Claudia Vorstenbosch
Claudia Vorstenbosch
Sales Support Medewerkster
Neem contact op
direct mailing maken
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram