Pondres logo

Fulfilmentproces

Bied je klanten met e-fulfilment de beste bezorging én beleving bij een bestelling.
Home > Wat we doen > Fulfilment > E-fulfilment > Fulfilmentproces

Echt verschil maken bij de bezorging van een pakket doe je met persoonlijke communicatie en een unieke verpakking. Pondres focust zich op het verhogen van de klantbeleving, voor jou én je klanten. Wij helpen je in de optimalisatie van jouw webshop met een volledig en betrouwbaar e-fulfilmentproces.

Het e-fulfilmentproces

Pondres ontzorgt je in het volledige fulfilmentproces, tegen goede gunstige verzendtarieven. En minstens zo belangrijk: met persoonlijke en relevante communicatie. Voor een optimale klantbeleving, en zo behaal je meer klantloyaliteit, conversie en retentie. Wil je meer weten over een specifiek proces? Kies hieronder het procesonderdeel en we vertellen je er alles over.

Stap 1: goederenontvangst en controle

Wij zorgen voor de juiste ontvangst en controle van jouw goederen via een gestandaardiseerd proces. De goederen die bij ons binnenkomen, worden zorgvuldig gecontroleerd, ingeboekt in het Warehouse Management Systeem (WMS) en toegewezen aan een passende locatie. 

Van de ingeboekte orders, en veranderingen en verwerkingen hierin, ontvang jij steeds een real-time notificatie. Zo zorgen wij ervoor dat we problemen snel kunnen oplossen, maken we kwaliteitshandelingen zichtbaar en houden we scherp in de gaten of er kostenbesparingen mogelijk zijn door procedures continu te optimaliseren.

Stap 2: opslag

Nadat alle binnengekomen goederen gecontroleerd en ingeboekt zijn, worden ze opgeslagen. Pondres beschikt over een modern magazijn van 4.800 m2 met ruim 8.000 pick- en palletlocaties. Hierbij zorgen wij voor de juiste opslag en eisen, of het nu gaat om waardevolle, gekoelde of breekbare producten. We hanteren strenge veiligheidseisen en controleren hierop richting onze DC’s en onze medewerkers.

Wij begrijpen dat het prettig is om een oogje in het zeil te houden. Daarom hebben onze klanten 24/7 real-time inzicht in hun voorraad en alle op- en afboekingen. Om zeker te zijn dat deze gegevens kloppen, doen we bovendien frequent handmatige voorraadtellingen.

Stap 3: bestelling

Welk platform jij ook hanteert, met een API-koppeling zorgen we ervoor dat de data die via dit platform binnenkomt automatisch wordt verwerkt in ons Warehouse Management Systeem (WMS). Wij bieden naast maatwerk koppelingen, standaard koppelingen met de meest gebruikelijke e-commerce platformen en marketplaces.

Consumentenbestellingen komen direct bij ons binnen en worden per uur door het WMS vertaald naar een efficiënte pickstrategie en daarmee picktaken. Wij werken met verschillende cut-off tijden en bespreken graag welk tijdslot het beste past. Hierdoor kunnen we jouw webshop geheel integreren in ons e-fulfilmentproces.

Stap 4: orderpicking

Ons orderpicksysteem is gelinkt met het WMS. Dit maakt het proces uiterst betrouwbaar. Wij werken met barcodescanners die elk gepickt product scannen, vastleggen en afboeken in het systeem. En doordat het systeem op voorhand per uur de meest efficiënte pickstrategie bepaalt, gaat er geen kostbare tijd verloren met picktaken.

Per order worden de producten verzameld in baskets. Ter controle vindt daarop een weegmoment plaats wanneer de bestelling gereed is. Het systeem weegt het totale gewicht van een orderbasket. Als dit afwijkt, volgt er een melding en kunnen onze medewerkers de basket herzien. Zo weet je zeker dat de juiste producten snel en volledig bij het inpakstation terechtkomen.

Stap 5: packing

Op de inpaklocatie toont het WMS de betreffende order, het aantal en soort artikelen, en de inpakinstructie. Dit is dus nogmaals een check op de compleetheid van de order. In deze fase wordt bovendien het eventuele geprinte, gepersonaliseerde product (met dezelfde code als de fulfilmentorder) samengevoegd met het fulfilmentpakket. Meer hierover lees je onder stap 8.

Afhankelijk van de gemaakte afspraken kiest het WMS de juiste vervoerder door middel van een multi-carrierfaciliteit (zie stap 9). Het WMS geeft het voorgemelde T&T-nummer door naar jou als klant. Indien de order niet compleet is, kun je kiezen voor deelleveringen of wachten tot de order compleet is.

Stap 6: value added services

Wanneer jij je e-fulfilment uitbesteed ben je voor de klantbeleving voor een groot deel afhankelijk van het e-fulfilmentproces van je e-fulfilmentleverancier.  Vaak gaat het snel, efficiënt en goedkoop verzenden van een bestelling samen met geautomatiseerde processen waarin afwijkingen of maatwerk niet passen. En juist dit maatwerk maakt persoonlijk, uniek e-fulfilment mogelijk. Je kunt een klant al een wauw-moment bezorgen nog voor hij zijn bestelling heeft uitgepakt. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijke verpakking of met in-pack communicatie om een vervolgaankoop te triggeren.

Een greep uit onze value added services:

  • Gepersonaliseerde producten en -verpakkingen
    Een optimale klantbeleving met een persoonlijke touch?
    Pondres maakt gepersonaliseerde printing on demand in- of ompackproducten en verpakkingen mogelijk. Zowel print en fulfilment verzorgen wij zelf en onder één dak, waardoor het samenvoegen gestroomlijnd verloopt.
  • Handmatige verwerking
    Wil je jouw klant persoonlijk bedanken met een handgeschreven kaartje? Of wil je de verzending extra uniek maken door een onderscheidende bezorging? Wij bespreken graag jouw wensen en zorgen er met ons verwerkingsteam voor dat jouw verzending dat ‘wauw-effect’ creëert.
  • Producten verpakken als cadeau of giftset
    Variabele producten kunnen wij verpakken als giftset en voorzien van een cadeauverpakking. Zo kunnen jouw klanten zelf hun favoriete giftset samenstellen, zonder dat jij betaalt voor extra opslagruimte.
  • Klantcommunicatie fysiek en/of digitaal
    Heeft jouw klant een product gekocht en wil je hem informeren over producten die hier perfect bij passen? Of wil je hem verrassen met een gepersonaliseerde handleiding van het door hem gekochte product? Tijdens het fulfilmentproces kan op variabele of vooraf vastgelegde momenten gepersonaliseerde communicatie worden verzonden naar de consument, zowel fysiek als digitaal. Want wij weten als geen ander: persoonlijke communicatie werkt.

Stap 7: klantportaal & reporting

Wij bieden een datawarehouse waarmee je live inzicht krijgt in alle e-fulfilmentprocessen en diensten. Je ziet de orders, de verzendingen, en de detailinformatie per order en verzending. Ook je actuele voorraad wordt getoond en je krijgt automatisch een melding wanneer een artikel het minimale aantal bereikt. Daarnaast heb je een systeem tot je beschikking waarin alle vragen en interacties met betrekking tot processen en afwijkingen kunnen worden beheerd door de klantenservice.

Stap 8: multi-carrier verzenden  

Heb jij voorkeuren of afspraken met bepaalde verzenders, wil je de consument laten beslissen door welke verzender zijn bestelling wordt geleverd of wil je dat er per bestelling automatisch de meest geschikte verzender wordt gekozen? Dat kan allemaal in ons multi-carrier platform. Verschillende gerenommeerde verzendpartijen, zowel nationaal als internationaal zijn hierop aangesloten en kunnen eenvoudig worden aangesloten op jouw bestel- en fulfilmentproces.

Stap 9: retourmanagement

Ook retourmanagement speelt een belangrijke rol bij de tevredenheid en beleving van jouw klanten. Wij zorgen er daarom voor dat dit in het e-fulfilmentproces optimaal verloopt en verwerken dagelijks retouren volgens het volgende proces:

  • Het pakket wordt ontvangen
  • De labels worden verwijderd
  • Het retour wordt geregistreerd
  • De matchende order wordt opgespeurd
  • Goederen worden geïnspecteerd
  • Goederen worden terug op voorraad gezet, geretourneerd naar de leverancier of vernietigd
  • Alles wordt geadministreerd en inzichtelijk gemaakt in de rapportagetool

Bovendien kunnen wij voor de juiste communicatie met jouw klanten omtrent hun retourlevering(en) zorgen.

Stap 10: klantenservice

Ons customerserviceteam staat dagelijks van 08.00 tot 17.00u voor je klaar; telefonisch of per mail. Een vast account support team is volledig op de hoogte van jouw complete e-fulfilmentproces. Deze account support medewerkers houden je minimaal wekelijks op de hoogte van de status en beantwoorden al je vragen of verzoeken.

De voordelen van het e-fulfilmentproces voor jou

  • Elk bezorgmoment wordt impactvol door hyperpersonalisatie van verpakking én inhoud
  • Altijd inzicht in je voorraad door een real-time datawarehouse en klantenservice
  • Uniek en relevant dankzij gepersonaliseerde verpakkingen, handmatige verwerking en het toevoegen van gifts
  • Advies en flexibiliteit in bezorging door samenwerking met gerenommeerde verzendpartijen

Neem contact op

Wil je meer informatie over ons fulfilmentproces? Neem dan contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Leo
Leo Harpe
Client Service Manager
Neem contact op
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram