Pondres logo

5 tips voor je bedankt voor je bestelling kaartje

Maak van klanten ambassadeurs met een bedankt voor je bestelling kaartje.

Home > Wat we doen > Fulfilment > E-fulfilment > Packing > Bedankt voor je bestelling kaartje

Er is niets zo leuk als klanten verrassen! Dit kan op verschillende manieren, maar met een persoonlijk kaartje bij de bestelling lukt dat zeker. Naast dat het heel leuk is, zorgt het toevoegen van een bedankt voor je bestelling kaartje voor een verhoogde betrokkenheid bij de ontvanger. Dit resulteert in een hogere bestelfrequentie. Met een (persoonlijk) kaartje maak je verschil.

Bedankt voor je bestelling

Jouw klant heeft voor jou gekozen en een bestelling geplaatst, super! De eerste ervaring met je webshop was waarschijnlijk al positief, dit gevoel wil je natuurlijk vasthouden. En je ziet de klant graag weer terug komen voor een nieuwe aankoop. Om hiervoor te zorgen, voegen wij graag een kaartje met een boodschap naar keuze toe aan het pakket. Je kunt verschillende berichten delen, net wat jij wil vertellen of wat je doel is. Denk hierbij aan een bedankje, een leuk weetje over het product, maar ook aan korting bij de eerstvolgende bestelling of een verzoek voor een review. Voor meer impact kan het kaartje handgeschreven zijn en/of gepersonaliseerd worden.

Een bedankt kaartje zorgt voor een toename in klantloyaliteit. Loyale klanten besteden meer bij dezelfde webshop en promoten het bedrijf bij vrienden, familie en kennissen. Klant blij, jij blij.
Pondres heeft veel ervaring met gepersonaliseerde kaartjes en kan je hierbij helpen. We zetten alvast 5 tips voor een origineel bedankt voor je bestelling kaartje op een rij.

Naar tip 1

1. Personaliseer je bedankkaart

Klanten waarderen maar verwachten ook steeds vaker een persoonlijke aanpak. Met een persoonlijke aanhef, aangepaste content op basis van hun behoefte of een persoonlijk voucher trek je direct de aandacht.

Personalisatie kan al heel laagdrempelig; spreek de klant direct persoonlijk aan door het vermelden van zijn naam op de kaart. Door de klant “persoonlijk” te bedanken toon je oprechte klantwaardering en dat komt ten goede van de klantrelatie.

Het personaliseren van een bedankt kaart hoeft geen ingewikkeld proces te zijn. Afhankelijk van het aantal orders kun je kaarten handmatig personaliseren, door deze zelf te schrijven.

Door handmatig de kaart te schrijven ziet jouw klant dat er persoonlijke aandacht is besteed aan hem. Een korte handgeschreven tekst kan al een geweldige impact geven:

“Beste {naam},

Bedankt voor je bestelling. We wensen je veel plezier met {product}.

{afsluiting}”

Het handmatig schrijven van een kaartje kan een tijdrovend proces zijn. Een mooi én persoonlijk alternatief is een geprinte kaart, met automatische personalisatie. Door printsystemen te koppelen aan jouw klantdata kunnen wij kaarten eenvoudig printen met nog veel meer gegevens dan enkel naam en product. Denk bijvoorbeeld aan klantdata als bestelhistorie, gender of interesses, dit is een ideale kans voor cross- en upselling.

Daarnaast is het natuurlijk ook de perfecte gelegenheid om je merk goed te laden, door de kaart in je eigen huisstijl op te maken. Zo ziet de klant écht met wie hij zaken doet.

Naar tip 2

2. Door jouw bestelling is de wereld weer een stukje beter

Klanten vinden duurzaamheid steeds belangrijker, ze kijken bij de aanschaf van een product vaker naar duurzame aspecten. Eigenschappen van het product, maar ook de manier van ondernemen van een bedrijf kan doorslag geven in de keuze van een (web)winkel. Ook jouw organisatie zal keuzes maken om duurzaam te kunnen ondernemen. Van het steunen van een goed doel tot aan zonnepanelen op je bedrijfspand.

Op een bedankt kaartje kan je klanten het gevoel geven dat het aanschaffen van het product niet alleen in hun eigen belang was, maar het ook de wereld een stukje beter heeft gemaakt. En dat geeft een extra goed gevoel.

 

“Beste {naam},

Bedankt voor je bestelling. We wensen je veel plezier met {product}.

Door jou is de wereld weer een stukje beter, want van elke bestelling wordt (%) besteed aan {MVO doel}.

{afsluiting}”

Naar tip 3

3. Verdien recensies met een bedankt voor je bestelling kaartje

Recensies zijn heel waardevol voor je reputatie en een goede beoordeling helpt de klant bij de keuze voor een webshop of product. Het verkrijgen van recensies is een grote uitdaging; klanten geven maar zelden uit eigen beweging een beoordeling.  Zetten ze er toch een, dan is het vaak een sterrenbeoordeling zonder inhoud. Met een persoonlijke bedanktkaart kun je op het juiste moment om een inhoudelijke recensie vragen. Je klant heeft het product net ontvangen, misschien zelfs wel in een gepersonaliseerde verpakking. Door goede inpack communicatie heeft de klant een geweldige unboxing experience en is de klant betrokken bij de bestelling én enthousiast over de ontvangst van het product. Dit is het perfecte moment voor het delen van een recensie.

“{naam} ben jij ook positief verrast door {product of bedrijfsnaam}, laat het ons weten en schrijf een recensie op {website}.”

Naar tip 4

4. Laat je onderscheidend vermogen zien op een bedankkaart

Als een klant iets heeft gekocht, is de kans groot dat hij op de hoogte is van alle voordelen van het product. Toch is het interessant om één of meerdere USP’s van het product te vermelden op het bedanktkaartje.  Zo help je de klant en wordt hij nog enthousiaster over het product én jouw bedrijf. Het biedt ook de kans om de klant eraan te herinneren wat jouw organisatie zo bijzonder maakt.

 “Bij {bedrijf} profiteer je altijd van gratis bezorging en retourneren met een retourtermijn van 100 dagen.”

Naar tip 5

5. Laat zien dat jij het bent

Zorg ervoor dat de klant al weet van wie de kaart is, voordat deze de tekst gelezen heeft. Dit doe je door het ontwerp van de kaart helemaal in je eigen huisstijl te maken, de klant ziet in één oogopslag wie de afzender is. Maak ook gebruik van dit moment om klanten op de hoogte te brengen van andere communicatiekanalen waarop je bereikbaar bent. Denk aan de sociale media kanalen waarop je actief bent, een activatie voor je nieuwsbrief en natuurlijk het webadres van jouw webshop.

Bedankt kaartje versturen

Bedankt voor je bestelling kaartje versturen

Je hebt nu een aantal tips gelezen voor het ontwerpen van een bedankt voor je bestelling kaartje. Tijd om aan de slag te gaan!  Je kan zelf kaartjes schrijven of printen en toevoegen aan iedere order of door het uit te besteden. Wij nemen je graag het werk uit handen.

Pondres is al jaren dé specialist in persoonlijke communicatie, dit zie je terug in onze fulfilment en direct mail diensten. Wij gaan voor het Wauw-moment, alles voor een unieke klantbeleving. Met deze unieke combinatie kunnen we het logistieke proces uit handen nemen en er iets extra’s aan toevoegen!  Zo kunnen we tijdens het inpakken extra opties toevoegen, zoals een gedrukt of handgeschreven (gepersonaliseerd) bedankt kaartje maar ook een gift, sample of een gepersonaliseerde flyer.

Fulfilment

Neem contact op

Wil je meer informatie over onze fulfilment dienstverlening, direct mail of je bedankt kaartjes uitbesteden? We helpen je graag om jouw klant een onvergetelijk bezorgmoment te bieden. Neem bij interesse of vragen gerust even contact met mij op via claudia.vorstenbosch@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00.

Claudia Vorstenbosch
Claudia Vorstenbosch
Sales Support Medewerkster
Neem contact op
direct mailing maken
Top chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram