Een gepersonaliseerde doos verhoogt de klantbeleving en daarmee klanttevredenheid.
We zijn steeds vaker online en veel communicatie verloopt digitaal, dit kan het moeilijk maken om als webshop een onderscheidend vermogen te vinden. Om klanten te binden richten veel bedrijven zich op prijs, ondanks dat het ten koste gaat van de marge. Maar de klant is niet alleen gevoelig voor prijs. Met personalisatie lever je een geweldige klantervaring en dat is voor de consument meer waard dan een lage prijs. Je kan de klant op verschillende manieren persoonlijk benaderen. Denk aan een persoonlijke mailing, gepersonaliseerd kaartje bij een webshop bestelling of met een unieke verpakking.
Na een positieve ervaring in je webshop wacht jouw klant vol smart op de bezorger die het pakket komt leveren. Tijdens de bezorging is de verpakking het eerste wat de klant ziet. De vrolijke kleuren op de gepersonaliseerde doos toveren een lach op zijn gezicht. Eenmaal binnen wordt het pakket geopend en vindt de klant nog een persoonlijk bedankkaartje en een kortingsbon voor de eerstvolgende bestelling. Deze kortingsbon geeft misschien net dat zetje om toch die extra aankoop te doen waarover getwijfeld werd. Nu heb je ook van het unboxing moment je een positieve ervaring gemaakt. Weer een tevreden klant erbij!
Gepersonaliseerde verpakkingen zijn een effectief middel om klanten te binden. De klantverwachting wordt overtroffen en de extra kortingsbon vergroot de kans op een nieuwe bestelling. Bovendien is de kans groot dat de klant zijn positieve ervaring deelt met vrienden en familie. En er is nu eenmaal geen sterkere en geloofwaardige reclame dan mond-tot-mondreclame.
Personalisatie zorgt niet alleen voor een leuke klantervaring, het is ook goed voor je merkbekendheid en zichtbaarheid. Ken je die momenten dat je een pakket ontvangt, maar niet meteen weet wie de afzender is? Vervolgens zoek je naar het etiket op de doos om te achterhalen of het pakket wel voor jou bedoeld is. Geen goed begin van de klantervaring.
Maak je verpakkingen herkenbaar door er jouw logo op te plaatsen. Zo weet men precies wie de afzender is. Daarnaast geeft het een enorme boost voor je naamsbekendheid. Want je logo is niet alleen zichtbaar voor de klant en zijn huisgenoten, maar ook voor medewerkers in allerlei werkprocessen, van de bezorger tot aan recyclecentrum.
Maak van klanten ambassadeurs en begin met het personaliseren van jouw verpakkingen, dozen en communicatie. We zetten graag al onze personalisatiemogelijkheden in om jouw klanten een onvergetelijke klantervaring te bezorgen. Je ziet dit direct terug in de resultaten; het levert meer orders, een hogere orderwaarde, meer klanten en een hogere klanttevredenheid op.
Samen maken wij persoonlijke en relevante communicatie die jouw klanten raakt. We denken graag vrijblijvend mee over de personalisatiemogelijkheden die effect hebben op jouw resultaten.
Wil je meer informatie over de mogelijkheden om te personaliseren? Neem gerust contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!