Retourmanagement

Met retourmanagement ben je van A-tot-Z ontzorgd.

Home > Wat we doen > Fulfilment > E-fulfilment > Retourmanagement

Retourmanagement, ook wel retourlogistiek genoemd, speelt een belangrijke rol in de klanttevredenheid en beleving van jouw klanten. Effectief retourmanagement zorgt namelijk voor meer tevreden klanten en werkt bovendien kostenbesparend. We vertellen je graag hoe wij je hierbij kunnen helpen.

Waarom retourmanagement?

Op retouren zit niemand te wachten maar retourmanagement speelt een belangrijke rol in de klanttevredenheid en beleving van jouw klanten. Effectief retourmanagement zorgt namelijk voor meer tevreden klanten en werkt bovendien kostenbesparend. We vertellen je graag hoe wij je hierbij kunnen helpen.

Retourmanagement in 8 stappen

Het pakket wordt ontvangen

1. Het pakket wordt ontvangen

De labels worden verwijderd

2. De labels worden verwijderd

Het retour wordt geregistreerd

3. Het retour wordt geregistreerd

De matchende order wordt opgezocht

4. De matchende order wordt opgezocht

Goederen worden geïnspecteerd

5. Goederen worden geïnspecteerd

Goederen worden terug op voorraad gelegd, geretourneerd naar de leverancier of vernietigd

6. Goederen worden verwerkt

Alles wordt geadministreerd en inzichtelijk gemaakt in de rapportering

7. Alles wordt gerapporteerd

Klant en eindklant worden geïnformeerd over de verwerking.

8. Klant en eindklant worden geïnformeerd

Goed retourmanagement zorgt voor tevreden klanten

Wanneer een product wordt geretourneerd, kan dit verschillende redenen hebben: het product was anders dan verwacht, defect, foutief besteld, noem het maar op. Retourneren is niet alleen een tegenvaller voor jou, maar ook voor je klant. Een goed en snel retourproces verzacht deze tegenvaller en geeft duidelijkheid. Bij Pondres kunnen wij zelfs een gepersonaliseerd uiting sturen naar de consument, om hem gerust te stellen of aan te moedigen een nieuwe bestelling te doen. Een efficiënt retourproces verbetert de klantbeleving en stimuleert de consument om een herhalingsaankoop te doen. Zo zetten we samen met jou een tegenslag om in een positieve herinnering.

Laat retouren geen zorg zijn

Retourmanagement kan voelen als een blok aan je been. Het levert niet direct resultaat op en het kost veel tijd, maar je kan niet zonder. Laat retouren geen zorg zijn en besteed het uit bij Pondres. Als specialist in e-fulfilment kunnen wij jou ontzorgen in het gehele fulfilmentproces. Van goederenontvangst en opslag tot en met retourmanagement en klantenservice; wij staan aan jouw zijde om aan de verwachtingen van de consument te voldoen … en deze te overtreffen.

Bekijk aan welke voorwaarden retouren moeten voldoen in de e-fulfilment aanleverspecificaties.

E-fulfilment aanleverspecificaties

Neem contact op

Wil je meer informatie over retourmanagement? Neem dan contact met me op.

Claudia Vorstenbosch
Claudia Vorstenbosch
Sales Support
Neem contact op
direct mail versturen
Top
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram