Het hele fulfilmentproces van goederenontvangst tot verzending van de klant is wellicht goed bij je bekend. Maar helaas worden aankopen ook weer door klanten teruggestuurd. Het product voldoet niet aan de verwachting, is niet compleet of stuk. Een klant is dus niet tevreden, toch kun je na een goede afwikkeling van een retour een hele tevreden klant overhouden!
Retourverwerking is niet bij iedere webshop als een standaardproces ingericht. Dit zorgt ervoor dat het proces traag verloopt en dat de klant de dupe wordt van een slecht ingericht bedrijfsproces. Bij Pondres hebben we jarenlange ervaring met fulfilment en dus ook met het verwerken van retouren. Wij weten welke kosten daarbij komen kijken, zoals verzendkosten, herstelwerk, klantenservice en vervangende producten. Pondres helpt je bij je retourmanagement en regelt dit proces efficiënt voor je in. We adviseren je graag over efficiënte communicatie rondom retourzendingen en nemen de controle en registratie van je over.
Wanneer een klant ontevreden is over een besteld product, is een complex retourproces wel het laatste waar hij behoefte aan heeft. Wij zorgen ervoor dat je retouren eenvoudig en snel verlopen. Retouren worden gecheckt, opgenomen en aan jou gerapporteerd in een afgestemd proces. Met ons retourmanagement weet jij wat de status is en weet de klant weet precies waar hij aan toe is.
Wil je meer informatie over retourmanagement? Neem gerust contact met mij op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Ik help je graag!