Pondres logo

Webshopfulfilment

Webshopfulfilment is de volledige afhandeling van een webshopbestelling. Wij zorgen voor een snelle, efficiënte afhandeling van je webshopbestellingen, met een focus op een optimale klantbeleving voor jou en je klant. Zo kun jij je blijven focussen op marketingactiviteiten, assortimentuitbreidingen of andere belangrijke zaken.

Home > Wat we doen > Fulfilment > E-fulfilment > Webshopfulfilment

Klantbeleving is onmisbaar bij webshop fulfilment 

Een goede klantbeleving is een van de belangrijkste redenen waarom de consument voor een bepaalde webshop of merk kiest. Onderscheidend vermogen, bijvoorbeeld door personalisatie, speelt een grote rol in het verhogen van klantbeleving en daarmee -loyaliteit, ook binnen het fulfilmentproces.

E-fulfilmentpartijen die de webshopfulfilment uitbesteden, zijn in de klantbeleving die zij (kunnen) bieden voor een groot deel afhankelijk van hun fulfilmentleverancier. Vaak gaat het snel, efficiënt en goedkoop verzenden van een bestelling samen met geautomatiseerde processen waarin afwijkingen of maatwerk niet passen. En juist dit maatwerk maakt persoonlijk, uniek webshopfulfilment mogelijk. Pondres biedt in al haar diensten juist wél deze combinatie aan, namelijk een focus op een optimale klantbeleving plus een snel en efficiënt proces. En dit maakt ons uniek in de e-fulfilmentmarkt.

Ons webshopfulfilmentproces

1

Ontvangst en controle

De eerste stap in het fulfilmentproces is het in ontvangst nemen van goederen. De leverancier kan de bestelde goederen direct afleveren bij het fulfilmentbedrijf. Bij binnenkomst worden de goederen geteld, gecontroleerd op schade en vervolgens ingeboekt en op locatie gelegd.

2

Opslag

Het opslaan van goederen is een zorgvuldig proces en kost veel ruimte. Ieder product heeft zijn eigen eigenschappen, waardoor het op een bepaalde manier opgeslagen dient te worden. Zo moeten breekbare goederen anders worden opgeslagen dan kleding. Een goede fulfilmentpartij houdt hier rekening mee met de pick- en palletlocaties in het magazijn.
3

Voorraadbeheer

Voorraadbeheer wordt door fulfilmentbedrijven gedaan in hun eigen warehouse of magazijn. Als het goed is maken ze eenvoudig een koppeling met jouw e-commerceplatform, dus de omgeving waarop je klanten hun bestellingen doen. Zo komen de bestellingen een-op-een binnen bij de fulfilmentpartij, die vervolgens snel aan de slag kan met de verwerking en levering.
4

Rapportage

Als je het logistieke proces uitbesteedt, betekent dit niet dat je alle controle kwijt bent. Via het datawarehouse kun jij meestal real-time de processen volgen. Hierin kun je onder andere zien hoeveel en wat er verzonden is, hoeveel retouren er zijn binnengekomen en wat de stand van jouw voorraad is.
5

Klantenservice

Als je vragen hebt over bestellingen, voorraden of processen, is het handig als je hier snel over kunt schakelen met je fulfilmentpartner. Een klantenservice die via telefoon, mail of whatsapp tot je beschikking staat is vaak geen overbodige luxe. Zo weet je altijd zeker hoe het met jouw leveringen en producten gaat, en kun je snel schakelen. Die eigen klantenservice kun je vaak ook uitbesteden, zodat je je ook daar niet zelf mee bezig hoeft te houden.
6

Orderpicking

Orderpicking of orderverwerking is de stap voor het inpakken. In deze fase wordt het product gescand, vastgelegd, gecontroleerd en afgeboekt in het systeem. Het orderverwerkingsproces dient uiterst efficiënt te verlopen om aan een snelle levering te kunnen voldoen. Bovendien is het natuurlijk belangrijk dat het juiste product bij de juiste klant geleverd wordt, zonder schade. Strakke processen en controles zijn dan ook erg belangrijk.
7

Inpakken

Na het picken volgt het packen, vaak nog met een extra check op de order. De order inpakken of verpakken kan op vele manieren gebeuren. Het is mogelijk om orders in de bekende bruine verzenddoos te verpakken, maar ook om de verpakking te personaliseren of een gepersonaliseerd product toe te voegen. Want hoe meer je pakketje opvalt, hoe groter de kans op een herhalingsaankoop. De mogelijkheden voor dit soort value added services zijn eindeloos.
8

Value added services

Jouw pakket moet niet alleen leveren wat je klant besteld heeft. Het moet indruk maken, opvallen en oproepen tot meer. Denk aan een herhaalaankoop, positieve review, of mond-tot-mondreclame.
Voorbeelden
9

Verzending multi-carrier

Verzending is vaak een grote uitdaging én kostenpost als het gaat om fulfilment. Fulfilmentbedrijven hebben vaak contracten met post- en pakketverzenders. Daardoor krijgen zij vaak volumevoordeel en flexibiliteit in (aan)levertijden. Ook aanvullende mogelijkheden zoals Track & Trace en afhaallocaties zijn meestal eenvoudig toe te voegen.
10

Retourlogistiek

Retourlogistiek of retourmanagement wordt vaak vergeten bij het logistieke proces. Maar het speelt een belangrijke rol bij de beleving en tevredenheid van jouw klanten. Helaas is het vaak vrij complex en tijdrovend. Denk aan registratie, controle, verwerking en communicatie. Gelukkig kunnen fulfilmentbedrijven ook dit proces perfect uit handen nemen.

Voordelen
webshopfulfilment

authenticatie

Personalisatie

Uniek en relevant dankzij gepersonaliseerde verpakkingen, handmatige verwerking en het toevoegen van gifts
Alles wordt geadministreerd en inzichtelijk gemaakt in de rapportering

Real-time data

Altijd inzicht in je voorraad door een real-time datawarehouse en klantenservice.
De matchende order wordt opgezocht

Efficiënt

Al jouw producten worden voorzien van unieke barcodes.
Betrouwbaar

Flexibel

Advies en flexibiliteit in bezorging door samenwerking met gerenommeerde verzendpartijen.

Kostenbesparend

Aangetekende post kan worden vervangen door rechtsgeldig aangetekende e-mail. Er is geen verplichte bundel afname, je betaalt voor daadwerkelijk verbruik.

Webshopfulfilment uitbesteden?

Wil je meer informatie over webshopfulfilment? Neem dan contact met ons op.

Leo
Leo Harpe
Client Service Manager
Neem contact op
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram