Pondres logo

Webshopfulfilment

Het proces van orderwerking is vrij uitgebreid, door webshop fulfilment uit te besteden bespaar je veel tijd.

Home > Wat we doen > Fulfilment > Webshopfulfilment

Webshop fulfilment is de volledige afhandeling van een webshopbestelling. Wij zorgen voor een snelle, efficiënte afhandeling van je webshopbestellingen. Altijd met de focus op een optimale klantbeleving voor jou en je klant. Zo kun jij je blijven focussen op marketingactiviteiten, assortiment uitbreidingen of andere belangrijke zaken.

Klantbeleving is onmisbaar bij webshop fulfilment 

Klantbeleving is de belangrijkste reden dat een klant voor een webshop of merk kiest. Denk aan een snelle, correcte levering, duidelijke bestel- en verzendcommunicatie en een passende, milieuvriendelijke verpakking. Maar ook onderscheidend vermogen, bijvoorbeeld door personalisatie, speelt een grote rol in klantbeleving en daarmee loyaliteit. Daarom vormt klantbeleving de rode lijn in al onze (e-fulfilment) diensten.

Webshops die hun webshop logistiek uitbesteden zijn voor een groot deel afhankelijk van hun e-fulfilmentleverancier. Vaak gaat het snel, efficiënt en goedkoop verzenden van een bestelling samen met een geautomatiseerd proces. Maar zodra er afwijking wenselijk is, wordt het maatwerk en dat is dan vaak niet mogelijk.

Pondres pleit juist voor maatwerk en maakt persoonlijk, uniek e-fulfilment mogelijk. Wij gaan voor een wauw-moment in het pakket en nog voordat de klant zijn bestelling heeft uitgepakt. Denk aan een aantrekkelijke verpakking of met in-pack communicatie om een vervolgaankoop te triggeren. Bekijk de mogelijkheden voor personalisatie.

Ons webshop fulfilmentproces

1

Ontvangst en controle

De eerste stap in het fulfilmentproces is de goederenontvangst. De leverancier kan de bestelde goederen direct afleveren bij het fulfilmentbedrijf. Bij binnenkomst worden de goederen geteld, gecontroleerd op schade en vervolgens ingeboekt en op locatie gelegd.

2

Opslag

Het opslaan van goederen is een zorgvuldig proces en kost veel ruimte. Ieder product heeft zijn eigen eigenschappen, waardoor het op een bepaalde manier opgeslagen dient te worden. Zo moeten breekbare goederen anders worden opgeslagen dan kleding. Een goede fulfilmentpartij houdt rekening met deze eigenschappen bij het kiezen van de pick- en palletlocaties in het magazijn.

3

Voorraadbeheer

Voorraadbeheer wordt in het eigen warehouse of magazijn van een fulfilmentbedrijf gedaan. Als het goed is maken ze eenvoudig een koppeling met jouw e-commerceplatform, de omgeving waarop je klanten hun bestellingen doen. Zo komen de bestellingen een-op-een binnen bij de fulfilmentpartij, die vervolgens direct aan de slag kan met de verwerking en levering.

4

Rapportage

Als je het logistieke proces uitbesteedt, betekent dit niet dat je alle controle kwijt bent. Een goede partner zorgt ervoor dat je via het datawarehouse de processen real-time kan volgen. Hierin kun je onder andere zien hoeveel en wat er verzonden is, hoeveel retouren er zijn binnengekomen en wat de stand van jouw voorraad is.

5

Klantenservice

Als je vragen hebt over bestellingen, voorraden of processen, is het handig als je hier snel over kunt schakelen met je fulfilmentpartner. Mocht je de gewenste informatie niet kunnen vinden in jouw klantportaal dan is het fijn om te weten dat er een medewerker je beschikking staat. Zo ben je altijd op de hoogt van je leveringen en producten, en kun je snel schakelen. 

6

Orderpicking

Orderpicking of orderverwerking is de stap voor het inpakken. In deze fase wordt het product gescand, vastgelegd, gecontroleerd en afgeboekt in het systeem. Het orderverwerkingsproces dient uiterst efficiënt te verlopen om aan een snelle levering te kunnen voldoen. Bovendien is het natuurlijk belangrijk dat het juiste product bij de juiste klant geleverd wordt, zonder schade. Strakke processen en controles zijn dan ook erg belangrijk.

7

Inpakken

Na het picken volgt het packen, vaak nog met een extra check op de order. De order inpakken of verpakken kan op vele manieren gebeuren. Het is mogelijk om orders in de bekende bruine verzenddoos te verpakken, maar ook om de verpakking te personaliseren of een gepersonaliseerd product toe te voegen. Want hoe meer je pakketje opvalt, hoe groter de kans op een herhalingsaankoop. De mogelijkheden voor dit soort value added services zijn eindeloos.

8

Value added services

Jouw pakket moet niet alleen leveren wat je klant besteld heeft. Het moet indruk maken, opvallen en oproepen tot meer. Denk aan een herhaalaankoop, positieve review, of mond-tot-mondreclame.
Voorbeelden
9

Verzending multi-carrier

Verzending is vaak een grote uitdaging én kostenpost als het gaat om fulfilment. Fulfilmentbedrijven hebben vaak contracten met post- en pakketverzenders. Daardoor krijgen zij vaak volumevoordeel en flexibiliteit in (aan)levertijden. Ook aanvullende mogelijkheden zoals Track & Trace en afhaallocaties zijn meestal eenvoudig toe te voegen.
10

Retourlogistiek

Retourlogistiek of retourmanagement wordt vaak vergeten bij het logistieke proces. Maar het speelt een belangrijke rol bij de beleving en tevredenheid van jouw klanten. Helaas is het vaak vrij complex en tijdrovend. Denk aan registratie, controle, verwerking en communicatie. Gelukkig kunnen fulfilmentbedrijven ook dit proces perfect uit handen nemen.

Voordelen
webshopfulfilment

authenticatie

Personalisatie

Uniek en relevant dankzij gepersonaliseerde verpakkingen, handmatige verwerking en het toevoegen van gifts of kortingsbonnen.

Alles wordt geadministreerd en inzichtelijk gemaakt in de rapportering

Real-time data

Altijd inzicht in je voorraad door een real-time datawarehouse en klantenservice.
De matchende order wordt opgezocht

Efficiënt

Het efficiënt uitvoeren van een logistiek proces is een specialiteit, gebouwd op ervaring. Een fulfilmentbedrijf heeft alle middelen en kennis in huis om jouw logistieke processen soepel te laten verlopen.
Betrouwbaar

Flexibel

Een fulfilmentbedrijf kan gemakkelijk pieken (of dalen) in je orders opvangen, bijvoorbeeld rond de feestdagen.

Kostenbesparend

Door volumevoordeel, lagere opslagkosten en lagere verzend- en retourkosten.

Webshopfulfilment uitbesteden?

Wil je meer informatie over webshop fulfilment? Neem dan contact met ons op via info@pondres.nl of bel +31 88 949 41 00. Wij helpen je graag!

Leo
Leo Harpe
Client Service Manager
Neem contact op
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram